Toimeentulotukimenot ovat kasvaneet jopa miljardiin. Hallitus yrittää kammeta hakemaan ensisijaisia etuuksia ei näytä onnistuvan kun ensisijaista tukia leikataan niin köyhä siirtyy luukulta toiselle anelemaan toimeentulotukea. Hallituksen epäonnistunut säästö ei ole tepsinyt pitäisikö sosiaaliturvaleikkaukset olla vielä rajumpia esim. yksinäisiltä työttömiltä pitäisi leikata enemmän ja muuttaa entistä halvempiin vuokra-asuntoihin vaikka asuntolaan ja soluasuntoon. uutiset aamulla
Toimeentulotukimenot kasvussa luukulta toiselle marssitaan
17
206
Vastaukset
- Anonyymi
Ei voi enää leikata enemmän. Ainoa tapa säästää vielä olisi alkaa jakaa hirttoköysiä köyhille. Onko hallitus valmis siihen?
- Anonyymi
Köysistäkin on leikattu, ei onnistu hirttäminen. Purra ehdottaa muovipussin tiivistä asentamista päähän!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köysistäkin on leikattu, ei onnistu hirttäminen. Purra ehdottaa muovipussin tiivistä asentamista päähän!
Mutta ei köyhälle S marketin muovipussia koska ne on kalliimpia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei köyhälle S marketin muovipussia koska ne on kalliimpia
Työttömillä on aikaa kaivella roskiksesta käytetty roskapussi.
- Anonyymi
Ei auttais vak olis solmu naruus, ei auttais.
https://stm.fi/-/televisiolahetykset-siirtyvat-teravapiirtoon-vuonna-2025-taydentavalla-toimeentulotuella-voidaan-tukea-laitehankintoja-harkitusti
-36 kk osamaksulla voi hankkia vaikkapa Elisalta television alkaen 6,36€ /kk. Olettaisin työttömältäkin löytyvän ilman mitään Kelan tukiakin kymmenen euroa kuukaudessa osamaksuun, millä saisi jo kookkaamman ja parempilaatuisen television!- Anonyymi
Elisa on yksi harvoista paikoista mistä köyhä voi ostaa mitään kun vain pitää huolen luottotiedoistaan. Lieksan kaupat eivät suostu tällaisiin osamaksukauppoihin. Eli se siitä paikallisten kivijalkaliikkeiden suosimisesta.
- Anonyymi
Elisasta ollaan ostettu jo kaksi telkkaria aikaa myöten. Hyvin pelittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elisasta ollaan ostettu jo kaksi telkkaria aikaa myöten. Hyvin pelittää.
Kyllä vain ja niin olen minäkin tehnyt erilaisia hankintoja jo toistakymmentä vuotta. Joskus olen tilannut myös Verkkokaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elisa on yksi harvoista paikoista mistä köyhä voi ostaa mitään kun vain pitää huolen luottotiedoistaan. Lieksan kaupat eivät suostu tällaisiin osamaksukauppoihin. Eli se siitä paikallisten kivijalkaliikkeiden suosimisesta.
Sehän se tahtoo olla kaikkialla että luottotiedot on oltava kunnossa. Ymmärtäähän sen.
Mitä taas Lieksan kivesjalkakauppoihin tulee, niin on vaan tuumittava että "pitökööt tunkkinsa"😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnallinen osallisuus ei kaikissa tapauksissa edellytä television omistamista. olen kansaneläkeläinen telkkaria en tarvitse ja sama koskee työttömiä. yhteiskunta ei kiinnosta minua yhtään. korkeintaan voi yhteiskunta avustaa vanhuksille ja toimintakykynsä menettäneet. olen ollut työttömänä melkein koko ikäni työmarkkinatuella ei ollut telkkaria ja siihen tottuu hyvin eikä ole puhelintakaan ja nettiä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnallinen osallisuus ei kaikissa tapauksissa edellytä television omistamista. olen kansaneläkeläinen telkkaria en tarvitse ja sama koskee työttömiä. yhteiskunta ei kiinnosta minua yhtään. korkeintaan voi yhteiskunta avustaa vanhuksille ja toimintakykynsä menettäneet. olen ollut työttömänä melkein koko ikäni työmarkkinatuella ei ollut telkkaria ja siihen tottuu hyvin eikä ole puhelintakaan ja nettiä
Televisio on nykyään kuin some, sieltä tulee sellaista aivojen mädätystä, että on parempi ilman sitä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2972696Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001409- 1081261
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831251Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991235Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581195- 451073
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi75976Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa23911- 33807