5pv narttu kissamme steriloinnista, kaikki sujunut tähän asti ongelmitta ja kissa on palannut lähes entiselleen, paitsi ettei selvästikkään nauti kaulurin käytöstä.
Äsken kun tulin töistä huomasi LEIKKAUSHAAVAN TURVONNEEN. Haavan vasemmalla puolella on pingispallon kokoinen muhkura. Kissa ei arista sitä ollenkaan, kehrää vain vaikka siihen kosken tai haavaa pesen. Käytöksessä ei muutosta.
Kissalla on ollut 24h kauluri kaulassa, joten haavaa ei ole nuoltu. Vanhempi, leikattu kollikissamme on kyllä kerran selvittänyt tiensä valvomatta samaan tilaan toipilaan kanssa, mutten usko tämän haavaa nuolleen, hyvä jos uskaltaa mennä lähellekään kun pelkää kauluria, saati sitten koskea nenänpäätä enempää.
Mikähän se voi olla? Mistä johtua? Mitä tehdä ensiapu toimenpiteitä? Kuinka huolissaan tulisi olla...? Huomenna soittanen eläinlääkäriin joka tapauksessa..
Sterilisaation haava TURVONNUT!! Apua!
9
11723
Vastaukset
- Emma
Meillä tuli samanlainen reaktio. Soitin eläinlääkärille hätääntyneenä. Sanoi että ei hätää. Joillekin saattaa kuulemma tulla sellainen reaktio. Käski kyllä tarkkailla tilannetta. Sitä , että vuotaako verta, kasvaako pallero tai aristaako kissa sitä. Mitään näistä ei meillä ainakaan tapahtunut. Parin viikon sisällä pallero oli kokonaan hävinnyt. Pieneni pikkuhiljaa.
Kannattaa nyt kuitenkin soittaa leikanneelle lääkärille ja kertoa ja kysyä asiasta. Kuvauksesi kuulosti kuitenkin ihan samalta, kuin meidän neidin oireet. meillä ainakin kaikki sujui ihan hyvin, vaikka ei edes käytetty kauluria.Kiitos kun vastasit, hyvinkin rauhoittavaa..
Minä tässä taidan enemmän huolissani olla kun kissani.. Ei kai tässä sen suurempaa hätää ole kun muhkura ei tosiaan aiheuta kipua eikä vuoda verta, kissa kehrää vaan minkä kerkeää vaikka sitä painelen! Aika nopeasti se on kyllä kohonnut 10h sitten en huomannut mitään.
Juuri eilen mietin että jokos saisin ottaa tuon selvästikin kissalle kiusallisen kaulurin pois ja nyt onkin patti massussa...- Emma
or.vok.ki kirjoitti:
Kiitos kun vastasit, hyvinkin rauhoittavaa..
Minä tässä taidan enemmän huolissani olla kun kissani.. Ei kai tässä sen suurempaa hätää ole kun muhkura ei tosiaan aiheuta kipua eikä vuoda verta, kissa kehrää vaan minkä kerkeää vaikka sitä painelen! Aika nopeasti se on kyllä kohonnut 10h sitten en huomannut mitään.
Juuri eilen mietin että jokos saisin ottaa tuon selvästikin kissalle kiusallisen kaulurin pois ja nyt onkin patti massussa...En usko että hätää on, mutta kannattaa nyt kuitenkin soittaa varmuuden vuoksi sille omalle lääkärille. En nyt kuollaksenikaan muista, että minkä se meidän lekuri sanoi syyksi siihen pattiin, mutta hyvin se parani. Meillä kanssa patti tuli tosi nopeasti oli kanssa jotain 8h paikkeilla. Jos en nyt ihan väärin muista, niin se johtui jotenkin niistä sisäisten tikkien sulamisesta.
Pikaisia paranemisia. - soittaa
Emma kirjoitti:
En usko että hätää on, mutta kannattaa nyt kuitenkin soittaa varmuuden vuoksi sille omalle lääkärille. En nyt kuollaksenikaan muista, että minkä se meidän lekuri sanoi syyksi siihen pattiin, mutta hyvin se parani. Meillä kanssa patti tuli tosi nopeasti oli kanssa jotain 8h paikkeilla. Jos en nyt ihan väärin muista, niin se johtui jotenkin niistä sisäisten tikkien sulamisesta.
Pikaisia paranemisia.Joskus kissat nimittäin kehräävät, kun niihin sattuu (vrt. esim. emokissa synnyttäessään), se ilmeisesti rauhoittaa niitä. Joten se, että kissa kehrää, ei ole todiste siitä, ettei siihen satu. Jos muita kivun merkkejä ei ole, niin sitten ei varmaan satukaan.
Mutta ihan varmuuden vuoksi soittaisi kyllä eläinlääkärille.
Sama patti tuli meiän kissalle. Kiikutin eläinlääkäriin, ja se leikattiin pois. En ole edes varma mikä se oli (tyrä?).
Vahvemmat antibiootit saatiin, ja nyt elellään oikein mukavasti.- taida olla
mitään ihmeellistä... Ne tikit, jotka sulavat sinne sisään aiheuttavat vain turvotuksen, kun ne ovat vierasta ainetta kissan elimistössä ja tuo paikka ärtyy siksi vähäsen. Joku 5 päivää siihen menee, että yleensä se patti sinne ilmestyy ja alkaa laskemaan siitä sitten vähitellen. Meidän tyttö leikattiin tuossa vajaa puol vuotta sitten ja muistaakseni se turvotus oli kokonaan laskenut vasta kuukauden päästä.
Olet kuitenkin menossa poistattamaan ne tikit varmaan tuossa viikon sisällä, joten kysäise sitten vaikka vielä siltä, jos ennen sitä ei kissa ala vaikka aristamaan sitä kohtaa jotenkin.
Leikkaushaavahan ei ole varsinaisesti turvonnut, vaan siellä sisällä tuntuu olevan joku "pallo"?
Tuo "pallukan ilmestyminen on aika normaalia leikkauksen jälkeen... - Illusia
Hei! En haluaisi olla ukkospilvi aurinkoisella kesäilmalla....MUTTA OTTAISIN TOSISSANI MAHDOLLISEN TYRÄVAARAN! Siinä tapauksessa tulisi uusi leikkaus. Toivottavasti tämä hälytys on kuitenkin turha.
Mitä kissalle kuuluu nyt?- skaramaga6
Nyt 4 pvä leikkauksesta ja pientä turvotusta havainnut,kissa ei arista ja muuten käyttäytyy normaalisti joten ei varmaan suurempaa huolenaihetta.tarkkaillaan nyt kummiskin et ei ainaskaan vuoda eikä suurene.
- tikit sulaa
Ihan vain vaikka on vanha tämä viesti ketju... niin sterilisaatio jälkee haava kyllä turpoaa kun tikit alkavat sulamaan. Normaalia siis jos haava ei vuoda tai punoita yms. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388