Ei lain alla, vaan armon alla

Anonyymi-ap

Mitä se tarkoittaa, kun seuroissa saarnataan, että uskovainen ei ole lain alla, vaan armon alla.

47

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

se tarkoittaa sitä kun yhteis kunta on saatana

• Anonyymi

Ei ainakaan sitä, että esittäytymällä vilpillisesti uskovaisena tulkitsee olevansa sen perusteella vain armon alla, vaikka olisi syyllistynyt rikokseen, josta kuuluu tuomio myös lain mukaan.

• Anonyymi

kuten valehtelu jota tehdään rakkauden nimissä jota srk harrastaa pitää tuomita lain edessä plus muukin yhteisön kunta myönteinen toiminta

• Anonyymi

Kyllähän sinä vilja sinne vankilaan pääset kun kovasti yrität väärän valan vannominen ja srk rahojen varastaminen on synti tee itse rahojesi eteen töitä kukaan mies ei ala elättää sua

• Anonyymi

Samasta rikoksesta kuuluu sama rangaistus olipa uskovainen tai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäpä et ole uskovainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän sinä vilja sinne vankilaan pääset kun kovasti yrität väärän valan vannominen ja srk rahojen varastaminen on synti tee itse rahojesi eteen töitä kukaan mies ei ala elättää sua

Mitä oikein tarkoitat ja ei minua kenenkään miehen tarvitse elättää.

• Anonyymi

Luuletko että uskovainen saa yhteis kunnalta oikeutta jeesuksenkin murhasivat ja pistivät ristille eikä vaatinut edes oikeuteen koita nyt olla edes esi kuva onhan se paha juttu kun uskovaiset alkaa käräjöimään keskenään eipä mee kovin paavalin opetuksen mukaan ihmisethän on kaikki rikollisia ne yrittää vaan tuomita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko että uskovainen saa yhteis kunnalta oikeutta jeesuksenkin murhasivat ja pistivät ristille eikä vaatinut edes oikeuteen koita nyt olla edes esi kuva onhan se paha juttu kun uskovaiset alkaa käräjöimään keskenään eipä mee kovin paavalin opetuksen mukaan ihmisethän on kaikki rikollisia ne yrittää vaan tuomita

vainotaan lain kanssa ja ilman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vainotaan lain kanssa ja ilman

Koitappa siinä tehdä yhteiskunnan parhaaksi jotakin kun pistävät pöpilään tää maailma on sairas odotan putinia sen pitää alkaa laittaa suomalaisia pimeeks kun valtio ei saa näitä rikollis perkeleitä kuriin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikein tarkoitat ja ei minua kenenkään miehen tarvitse elättää.

Ei tarvii tulla nettin esittää teko pyhää paskaa satanisti perkele joka ei uskalla tulla edes seuroihin kuuluu ammuttaa ehkä se selviää kun on kuula silmien välissä

• Anonyymi

upottaa suohon satanisti lahkoai kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsensä hillitsemistä vastaan ei ole laki

”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

(Himojen ) hillittömyys on lihan teko.
        Lihan mukaan(himojen ja halujen mukaan) eläville laki osoittaa synnin.
        ”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭19‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
        ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭8‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvii tulla nettin esittää teko pyhää paskaa satanisti perkele joka ei uskalla tulla edes seuroihin kuuluu ammuttaa ehkä se selviää kun on kuula silmien välissä

”Niin minä nyt sanon ja todistan Herrassa, ettette silleen vaella niinkuin muut pakanat vaeltavat mielensä tyhmyydessä, Joiden ymmärrys pimitetty on ja ovat vieraantuneet siitä elämästä, joka Jumalasta on, tyhmyyden kautta, joka heissä on, ja heidän sydämensä kovuuden kautta, Jotka, sitten kuin he olivat paatuneet, antoivat ylön heitänsä haureuteen ja tekivät kaikkinaista saastaisuutta ylönpalttisessa himossa. Mutta ette niin Kristusta ole oppineet.

Jos te muutoin hänestä kuulleet olette ja hänessä opetetut olette, niinkuin totuus Jesuksessa on, Niin pankaat pois vanha ihminen, jonka kanssa te ennen vaelsitte, joka himoin kautta eksyksissä itsensä turmelee; Mutta uudistakaat teitänne teidän mielenne hengessä, Ja pukekaat päällenne uusi ihminen, joka Jumalan jälkeen luotu on, totisessa vahurskaudessa ja pyhyydessä. Sentähden pankaat pois valhe, ja puhukaan jokainen lähimmäisensä kanssa totuutta; sillä me olemme jäsenet keskenämme.

Vihastukaat ja älkäät syntiä tehkö, älkäät antako auringon laskea ylitse teidän vihanne, Joka varastanut on, älkään silleen varastako, vaan paremmin tehkään työtä ja toimittakaan käsillänsä jotakin hyvää, että hänellä olis tarvitsevalle jakamista.

Älköön yksikään rietas puhe teidän suustanne lähtekö, vaan mitä sovelias on parannuksen tarpeeksi, että se kelvollinen kuulla olis.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭4‬:‭17‬-‭26‬, ‭28‬-‭29‬ ‭FI1776‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsensä hillitsemistä vastaan ei ole laki

”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

(Himojen ) hillittömyys on lihan teko.
        ”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”

”Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
        ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭8‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

Himojen ) hillittömyys on lihan teko.
        Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei satanisti perkele suroissa käy?????

• Anonyymi

Sitä että armosta saa Pyhän Hengen eikä esitä omaa tekopyhyyttään.

• Anonyymi

Jumalakuvitelmat ei meitä alista!

• Anonyymi

Tässähän se on sanottu.

Room. 5

13 Älkää antako ruumiinne jäseniä synnin käyttöön vääryyden aseiksi! Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi! [Room. 12:1; Hepr. 9:14; Jaak. 4:1; 1. Piet. 4:2]
      14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6]
      Jumalan palvelijoiksi vapautetut

15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! [1. Kor. 9:21; Gal. 2:17,18]
      16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

• Tarkoituksenhan määritteli Jeesus Lain loppumisesta, mutta vain omille seuraajilleen.

Hän täytti Lain; Joh. 19:30Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Ja armosta, mikä on Lain vastakohta, joka ei ennen esiintynyt Israelissa;
      2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

Nyt kaikki Upotuskastetut elävät Hänen armonsa piirissä ja on pelastettuja.

• Anonyymi

Ei sotakiimaiset.

Heille on helvetin tuli varattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sotakiimaiset.

Heille on helvetin tuli varattu.

olet lähinnä skitso freeninen onko vanhempasi yrittäneet parantaa jako mieli tautiasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olet lähinnä skitso freeninen onko vanhempasi yrittäneet parantaa jako mieli tautiasi

vilja tarvii vahvat mieli ala lääkkeet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vilja tarvii vahvat mieli ala lääkkeet

mikkis tarjoilee perseträ ja vilja nuolee

• Anonyymi

Voi sinua mitään ymmärtämön pinnsänky kuinka sinä voitkin olla sitten näin yksinkertainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua mitään ymmärtämön pinnsänky kuinka sinä voitkin olla sitten näin yksinkertainen.

Kirjaatko missä olen väärässä, otteethan on Raamatusta?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kirjaatko missä olen väärässä, otteethan on Raamatusta?

ethän ymmärrä siitä mitään

• Anonyymi

Kannattaa lukea!
      Room.5
      15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! [1. Kor. 9:21; Gal. 2:17,18]
      16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

• Avaappa se, mitä Se sinulle merkitsee.

Jokainen osaa kopioida Kirjaa.

• Anonyymi

Armo ei tosiaan tarkoita sitä, että voi tehdä mitä tahansa, tappaa, varastaa, huorata ja herjata vaan sitä, että armosta saa Hengen ettei niin tarvitse tehdä.

• Anonyymi

vlihan sitä ihmisiä tappaa muutenkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vlihan sitä ihmisiä tappaa muutenkin

voihan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voihan

vaikka sillä ettei rakasta lähimmäistä sun ja mikkisen typerä viha on joi jatkunut pari vuotta

• Mitä se mielestäsi on?

• Anonyymi

Sitä että emme lain(oman työn) kautta kilvoittele, vaan kun uskomme synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, saamme sydämiimme Pyhän Hengen joka kirkastaa armon ja silloin pelastus ja usko avautuu ihan uudella tavalla. Kristus on lain loppu, eli laki ei kuulu uskovaisille.

• Olet väärässä Laista, se on Jumalan Mosekselle antama eksoduksessa, Siinain vuorella, ja edustaa Jumalan antamat oheet Ihmisen elämänn.

• Olet aivan pihalla, laki on Mooskeksen Laki Siinain vuorelta, jonka Jumala natoi HänelleMizvat niemllä ja siinä oli ja on vieläkin 613 erisynti.

Omalla työllä siihen ei ole mitään osaa, se on Juamaln anatama, eikä silloin Henki ollut vielä Maan päällä.

Löydät sen 2 Mooseksesta.

Mutta mistä löydät Raamatuista tekstisi, joka on pakanallinen; vaan kun uskomme synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, saamme syntimme anteeksi, myös se unohtui, ketä Rukoilet.

• Anonyymi

Ei se pelastus tule kuin "pelastuksen sinetin" Pyhän Hengen kautta. Mitään muuta tietä ei voi olla, mitenkään muutoin ihminen ei voi olla taivaskelpoinen kuin Pyhän Hengen kautta. Ei ole mitään muuta kriteeriä sille ketkä pääsee taivaaseen kuin se ketkä on Hengessä Jumalan lapsia. Ketkä Jumala sillä tavalla tunnistaa omakseen. Ei Jumala tunnista tekopyhiä, kovia selittäjiä, uskonkiivailijoita, vaan nöyrät avoimat Jumalan lapset Hengessä ovat otollisia.

• Pieleen meni.

Hengellä on oma työnsä, mutta Jeesus on Ihmisen pelastaja, ei Henki, eikä Jumala.

Hänellä on myös kaikki Valta Taivassa ja maan päällä.

Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

• Missä Kirjassa on "pelastuksen sinetin" vahvistus?

Toisaalta missä on mysö; - Päästä Taivaaseen?

Laita paikka siitä, sillä Iankaikkinen elämähän on vain Uudessa Jerusalemissa: Ilm. 21:2
        Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten

Jeesuskin itse sanoo; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika

Miten sitten sinne lastadioliset, pakanoina pääsee?

• Anonyymi

Nimenomaan Jeesus pelastaa Pyhän Hengen kautta.

Lähettämällä lupaamansa Hengen.

Jos ei lähetä, turha kuvitella pelastuvansa.

• Mistä löydät paikan Raamatusta, missä Jeesus pelastaa VAIN, PH;n kautta?

• Anonyymi

”Noudattakaat rauhaa kaikkein kanssa ja pyhyyttä, paitsi jota ei yksikään saa Herraa nähdä, Ja ottakaat vaari, ettei joku Jumalan armosta tulisi pois, ettei joskus kasvaisi joku karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulisi saastutetuksi; Ettei joku olisi huorintekiä eli jumalatoin niinkuin Esau, joka yhden atrian tähden myi pois esikoisuutensa oikeuden. Sillä te tiedätte, että kuin hän sitte tahtoi periä siunausta, tuli hän hyljätyksi; sillä ei hän löytänyt yhtään parannuksen siaa, vaikka hän sitä kyyneleillä etsi.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭12‬:‭14‬-‭17‬ ‭FI1776‬‬

”Niin antakaat siis kaikille, mitä te velvolliset olette: sille vero, jolle vero tulee; sille tulli, jolle tulli tulee; sille pelko, jolle pelko tulee; sille kunnia, jolle kunnia tulee. Älkäät kellenkään velvolliset olko, vaan ainoastaan että te toinen toistanne rakastatte; sillä joka toista rakastaa, se on täyttänyt lain. Sillä se: ei sinun pidä huorin tekemän; ei sinun pidä tappaman; ei sinun pidä varastaman; ei sinun pidä väärää todistusta sanoman; ei sinun pidä himoitseman, ja mitä muuta käskyä on, se tähän sanaan suljetaan: sinun pitää rakastaman lähimmäistäs niinkuin itsiäs. Ei rakkaus tee lähimmäiselle mitään pahaa; sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja että me sen tiedämme, nimittäin ajan, että nyt on aika unesta nousta; sillä meidän autuutemme on nyt lähempänä kuin silloin, kuin me uskoimme.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭7‬-‭11‬ ‭FI1776‬‬

”Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt. Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään, Ja odottamaan autuaallista toivoa, ja suuren Jumalan ja meidän Lunastajamme Jesuksen Kristuksen ilmestystä, Joka itsensä antoi meidän edestämme, että hän meitä kaikesta vääryydestä lunastais ja itsellensä erinomaiseksi kansaksi puhdistais, ahkeraksi hyviin töihin.”
      ‭‭Tituskirje‬ ‭2‬:‭11‬-‭14‬ ‭

• Anonyymi

lainaat armoa

• Anonyymi

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: 'Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.'"
      (Joh. 3:3)

• Anonyymi

Tekoäly sen tietää.---> Uskovaisen ei tarvitse ansaita pelastusta noudattamalla lakia, vaan hän elää uskon ja armon varassa.

Tämä ei tarkoita, että uskovainen voi elää miten tahansa. Armo vapauttaa lain orjuudesta, mutta Pyhä Henki ohjaa uskovaa elämään Jumalan tahdon mukaan (Gal. 5:22–23, hedelmät Hengen mukaan).

Käytännössä tämä voi seuroissa korostaa vapautta syyllisyydestä ja lain vaatimuksista sekä luottamusta Jumalan rakkauteen ja anteeksiantoon.

• Anonyymi

tällainen yksinoikeusajattelu voi johtaa eristäytymiseen ja muiden kristittyjen tuomitsemiseen. Raamatussa, esimerkiksi Room. 10:9, sanotaan: "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva." Tämä kohta korostaa henkilökohtaista uskoa Kristukseen, ei tietyn yhteisön jäsenyyttä. Vanhoillislestadiolaisuuden pelastuskäsitys saattaa siis olla liian kapea, mi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe