Miksi ongelmat kaadetaan aina nuorten niskaan?

Anonyymi-ap

Mikä siinä on, että meillä on näitä monisukupolvisia ketjuja, missä edelliset sukupolvet kaatavat omat ongelmansa nuorten niskaan?

Eikö olisi jo aika ottaa vastuuta omista sairauksista, ja antaa nuorten elää omaa elämää. Tästä syystä nuorten lääkkeiden käyttö on lähes kaksinkertaistunut kymmenen viime vuoden aikana.

https://yle.fi/a/74-20165634

16

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa, miksi se olisi edellisten sukupuolten syytä ?
      Edelliset sukupolvet ovat, ainakin osa, eläneet ilman minkäänlaisia someja ym., jolloin kaikinpuolinen kiusaaminen, ym. oli paljon vähäisempää.
      Keskittymiskyky menee huonoksi jo lapsena, jos sitä ehtii kehittyä lainkaan, kun on jatkuvasti laitteet käsissä, pelaillaan, ym.
      Myöskin sosiaalinen elämä kasvokkain on vähentynyt älylaitteiden myötä.
      Some on saanut aika paljon pahaa aikaan, vaikkakin siinä on myös hyviä puolia.

• Anonyymi

Korjaus kommentin alkuun; tuli vahingossa sukupuolten, piti olla sukupolvien.

• Anonyymi

Some -> Tietokonepelit -> Televisio -> Sarjakuvat -> Kaunokirjallisuus.

Meillä löytyy vähintään tuhannen vuoden edestä aivan hemmetinhyviä tekosyitä haukkua aina kunkin sukupolven nuoria.

Milloin olet itse viimeksi ollut siinä kunnossa, että pystyt viettämään kasvokkain laatuaikaa suomen nuorison kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Some -> Tietokonepelit -> Televisio -> Sarjakuvat -> Kaunokirjallisuus.

Meillä löytyy vähintään tuhannen vuoden edestä aivan hemmetinhyviä tekosyitä haukkua aina kunkin sukupolven nuoria.

Milloin olet itse viimeksi ollut siinä kunnossa, että pystyt viettämään kasvokkain laatuaikaa suomen nuorison kanssa?

Missä kohtaa haukuin nuoria ?
        Nuoret on meidän tulevaisuus, heistä täytyy pitää huolta.
        Olen usein tekemisissä nuorten kanssa, tiedoksi vaan.

• Anonyymi

Joka neljäs lapsi asuu perheessä jossa on mielenterveysongelma. Heistä 42% on vaarassa sairastua itse.

Kyllä siinä on syytä uskoa että kotioloilla on aika hemmetin iso merkitys siihen, miten paljon ongelmia oksennetaan lasten ja nuorten niskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka neljäs lapsi asuu perheessä jossa on mielenterveysongelma. Heistä 42% on vaarassa sairastua itse.

Kyllä siinä on syytä uskoa että kotioloilla on aika hemmetin iso merkitys siihen, miten paljon ongelmia oksennetaan lasten ja nuorten niskaan.

Tämä ei ole mikään uusi trendi, näin on ollut aina. Isien ja äitien teot...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei ole mikään uusi trendi, näin on ollut aina. Isien ja äitien teot...

Meillä vaan ei suomessa ole varaa lähteä ihannoimaan jotain yksilönvapaudeksi naamioitua hoidonvastaisuutta, joka sitten kuitenkin kertaantuu tulevien sukupolvien ahdinkona.

• Anonyymi

Kodin käyttäytymismallit periytyvät väistämättä. Äiti on jatkuvasti puhelimella, samoin isä. Ja lapset perässä. Isä juo, äiti juo ja sitten lapset. Kukaan ei välitä toisistaan, se on vaan minä, minä, minä...

• Anonyymi

Ei se nyt sentään kaikissa perheissä tuollaista ole.
        Kaveripiirikin vaikuttaa osittain lasten ja nuorten käytökseen ja tekemiseen. Kun halutaan kelvata kavereille, tehdään usein samoja juttuja kuin kaveritkin, ja ne voi johtaa joskus typeryyksiinkin.
        Jos ei tee samalla tavalla kuin kaverit, niin pelätään että kaverit hylkäävät. Vaikka harvemmin siinä niin käy.

• Anonyymi

Juuri se on koko ihmiskunnan suurin ongelma että ihmiset pyrkivät ratkaisemaan omat ongelmansa tekemällä lapsia. Lapset tehdään aikuisten erilaisia tarpeita täyttämään ja kantamaan vastuun aikuisten ratkaisemattomista ongelmista, jotta aikuisten ei tarvitse itse nähdä sitä vaivaa joka omien ongelmien ratkomiseen vaaditaan.

• Anonyymi

Itse nuorempana ryvin ongelmissa, en tehnyt lainkaan lapsia. Parempi niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse nuorempana ryvin ongelmissa, en tehnyt lainkaan lapsia. Parempi niin.

mul meni nuorena toi kuvio täsmälleen noin että kun oon meleko monisairas niin koin ettei kannata hommata perhettä+lapsia että koin että en mä ees pystyis hoitaan velvollisuuksia hyvin että se ois sitä samaa vaan koko ajan että sängynpohjalla makaamista lähinnä ja kotitöitä muttei mitään muuta.

Mä ajattelin niinku sitä että jos oisin hommannu emännän ja lapsia niin lapset ois voineet kärsiä siitä kun minä en olis tekeny palijo mithään. Toisaalta mulla on kyky rakastaa eli empatiaa löytyy muttei se riitä jos on vain sitä.

viestin lähettäjä Juha pohjola

• Anonyymi

Tuo on täydellisesti sanottu. Noin se on.
        Lapset saavat kärsiä kaikesta siitä mikä vanhemissa on vialla, lisäksi sairaudet yleensä perityvät lapsille. Ei tuossa mikään ole reilua niitä lapsia kohtaan.

• Anonyymi

Kun kelan tilastoja katsoo, niin siitä aika hyvin näkee missä vaiheessa 90 luvun laman lapset ovat ruvenneet lisääntymään ja levittämään pahaa oloa.

• Anonyymi

joo aina syytellään että vika siinä ja siinä.

nykynuoria haukutaan esim laiskoiksi.

viestin lähettäjä juha pohjola

• Anonyymi

Edelleenkin suurin osa nuorista voi ihan hyvin.
      Eikä voi sanoa, että ongelmat kaadettaisiin AINA nuorten niskaan, koska ei niin aina käy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      145
      2720
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      362
      1995
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1717
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      33
      1614
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1360
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      937
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      928
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe