Mikä siinä on, että meillä on näitä monisukupolvisia ketjuja, missä edelliset sukupolvet kaatavat omat ongelmansa nuorten niskaan?
Eikö olisi jo aika ottaa vastuuta omista sairauksista, ja antaa nuorten elää omaa elämää. Tästä syystä nuorten lääkkeiden käyttö on lähes kaksinkertaistunut kymmenen viime vuoden aikana.
https://yle.fi/a/74-20165634
Miksi ongelmat kaadetaan aina nuorten niskaan?
7
71
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa, miksi se olisi edellisten sukupuolten syytä ?
Edelliset sukupolvet ovat, ainakin osa, eläneet ilman minkäänlaisia someja ym., jolloin kaikinpuolinen kiusaaminen, ym. oli paljon vähäisempää.
Keskittymiskyky menee huonoksi jo lapsena, jos sitä ehtii kehittyä lainkaan, kun on jatkuvasti laitteet käsissä, pelaillaan, ym.
Myöskin sosiaalinen elämä kasvokkain on vähentynyt älylaitteiden myötä.
Some on saanut aika paljon pahaa aikaan, vaikkakin siinä on myös hyviä puolia.- Anonyymi
Korjaus kommentin alkuun; tuli vahingossa sukupuolten, piti olla sukupolvien.
- Anonyymi
Some -> Tietokonepelit -> Televisio -> Sarjakuvat -> Kaunokirjallisuus.
Meillä löytyy vähintään tuhannen vuoden edestä aivan hemmetinhyviä tekosyitä haukkua aina kunkin sukupolven nuoria.
Milloin olet itse viimeksi ollut siinä kunnossa, että pystyt viettämään kasvokkain laatuaikaa suomen nuorison kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Some -> Tietokonepelit -> Televisio -> Sarjakuvat -> Kaunokirjallisuus.
Meillä löytyy vähintään tuhannen vuoden edestä aivan hemmetinhyviä tekosyitä haukkua aina kunkin sukupolven nuoria.
Milloin olet itse viimeksi ollut siinä kunnossa, että pystyt viettämään kasvokkain laatuaikaa suomen nuorison kanssa?Missä kohtaa haukuin nuoria ?
Nuoret on meidän tulevaisuus, heistä täytyy pitää huolta.
Olen usein tekemisissä nuorten kanssa, tiedoksi vaan.
- Anonyymi
Kodin käyttäytymismallit periytyvät väistämättä. Äiti on jatkuvasti puhelimella, samoin isä. Ja lapset perässä. Isä juo, äiti juo ja sitten lapset. Kukaan ei välitä toisistaan, se on vaan minä, minä, minä...
- Anonyymi
Ei se nyt sentään kaikissa perheissä tuollaista ole.
Kaveripiirikin vaikuttaa osittain lasten ja nuorten käytökseen ja tekemiseen. Kun halutaan kelvata kavereille, tehdään usein samoja juttuja kuin kaveritkin, ja ne voi johtaa joskus typeryyksiinkin.
Jos ei tee samalla tavalla kuin kaverit, niin pelätään että kaverit hylkäävät. Vaikka harvemmin siinä niin käy.
- Anonyymi
Juuri se on koko ihmiskunnan suurin ongelma että ihmiset pyrkivät ratkaisemaan omat ongelmansa tekemällä lapsia. Lapset tehdään aikuisten erilaisia tarpeita täyttämään ja kantamaan vastuun aikuisten ratkaisemattomista ongelmista, jotta aikuisten ei tarvitse itse nähdä sitä vaivaa joka omien ongelmien ratkomiseen vaaditaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4033362Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151561- 1101357
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841353Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991328Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591276- 481189
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi811095Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26990- 34883