kuten muut huonot merkit jotka ovat jo parin vuoden kuluttua ihan reikäisiä.
Toyotan säänkestävä teräs eli corten-teräs on kuparilla, kromilla, nikkelillä ja fosforilla niukasti seostettu teräslaatu, jonka pinnalle muodostuu ulkoilmassa hapen ja kosteuden vaikutuksesta oksidikerros. Pintaan muodostuva tiivis oksidikerros estää korroosion jatkumisen syvemmälle.
Oksidikerroksen muodostumisen jälkeen säänkestävät teräkset saavat ruskeanoranssin, ruosteen värin. Himmeä väri vaihtelee voimakkaasti pinnan märkyyden mukaan: kuivana lähes oranssi pinta on märkänä tummanruskea.
Tavanomaisissa teräslaaduissa korroosio ulkoilmassa tapahtuu sykleittäin – syntyvä karkeahko ruostekerros kuluu pois ja teräs ruostuu uudelleen, mikä jatkuvasti toistuessaan aiheuttaa materiaalikatoa, korroosiohävikkiä. Säänkestävät teräkset ruostuvat nopeasti hienojakoiseen, tiiviiseen ja kestävään oksidipintaan asti, jolloin korroosiohävikki jää hyvin pieneksi.
Tekniikan edelläkävijänä toimii Toyota.
Toyota ei ruostu hajalle
14
153
Vastaukset
- Anonyymi
Corten-teräslevyjen paksuus on 4-5 mm eli juuri samaa kuin esim Corolla Hybridissä.
- Anonyymi
🤣🤣🤣
- Anonyymi
Corten teräs on rakennuksissa käytettyä pintaverhoiluterästä, joka ruostuu pinnaltaan ilmaston vaikutuksesta. Tuskin kukaan autojen valmistaja haluaa autojensa olevan ruostepintaisia, mutta mistäpä Toyotan aivoituksia arvaa.
- Anonyymi
Ruoste on Toyotan korin vahvin kohta. Ruosteisessa kohdassa on sentään peltiä ja muu on vain ohutmuovia.
- Anonyymi
Hihihihihihihih hihihihihii.
- Anonyymi
Juu Toyotan corten teräs onkin ihan oma lukunsa.
Otetaan 200 litran tyhjä käytetty merisilli-, tai suolakurkkutynnyri, mitä valmiiksi ruosteisempi, sen parempi. Tynnyripelti ruiskutetaan vielä molemmin puolin suolavedellä ja annetaan rauhassa oksidoitua (ruostua), leikataan Toyotan pelleksi, taivutellaan ao. muotoon, pohjamaalataan, pintamaalataan molemmin puolin ohuesti ja vetäistään sillitynnyri/suolakurkkutynnyripelti pois maalikerrosten ja oksidoituneen/so. ruostekerrosten välistä ja kastellaan suolavedellä uutta oksidoitumista ja käyttöä. varten.
Oksidoituneet kerrokset/ohuet malikerrokset kiinnitetään varovasti Toyotan runkoon ao. paikalle pelleiksi. Sellaista on Toyotan corten teräs. - Anonyymi
Toyota on aina paras ja aivan eri lehdellä kuin muut merkit jotka jäävät vaiennutta viulua soittamaan vesisateeseen tatti otsassa.
- Anonyymi
Suomi lammas kansa ostaa volkkareita,renautteja,pösöjä!
Kyllä naurattaa...euro paskaa!
Tyhmä oppii kerrasta.lammas ei koskaan!- Anonyymi
Tottahan viisas suomalainen ostaa parasta mitä rahallaan saa, eli eurooppalaista laatua ja mukavuutta.
Ruostuva, vikainen ja epämukava Toyota ei ole järkevä vaihtoehto missään suhteessa.
- Anonyymi
Alotus on jonkun täysidiootin tekemä MENE HOITOON ,SYÖ LÄÄKKEET JOTKA SULLE MÄÄRÄTTY.
- Anonyymi
Taas tämä hauska Corten poika spämmää samaa kuraa tasaiseen tahtiin. Kuukautiset vaivat ovat hänellä hyvin säännölliset.
- Anonyymi
Luottomyyjä kertoi ja vannoi, että juuri minun uudessa Yariksessani on sitä corten terästä.
- Anonyymi
Tuo kertoo kaiken sinusta omapoika.
- Anonyymi
Korroosio peltii kerää kaikki jätteet ruosteet
Tojo hajosiko moot lohko halki öljyt valuu naapu rin puolel
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971998- 901415
- 1121177
- 761057
- 1211052
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 49849
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58819- 36812
- 33713