Isännöintiliitto ja sen toiminta

Anonyymi-ap

Kaikki taloyhtiöt kysyvät, että onko isännöintiyritys Isännöintiliitto Ry:n jäsen. Ovatkohan he katsoneet tarkemmin ko. liiton henkilörakennetta. Minulle ei ainakaan tule kovin vakuuttava kuva, kun suurin osa on kukkahame-naisia. Olen luullut, että liitossa on kokeneita isännöitsijöitä, rakennus- ja kiinteistöalan ammattilaisia yms.. On vastuullisuusjohtajaa, yhteiskuntasuhdejohtajaa jne. ja kaikki ovat johtajia ja päälliköitä. Ei minusta kyllä kovin vakuuttavalta näytä homma. Toisekseen 2022 ko. liitto sai sapiskaa, kun oli mukana kartellirötöksissä. Miettikääpä ihmiset, kun aina kysytte isännöitsijöiltä, että oletteko Isännöintiliiton jäsen, että mitä ja miten se oikeasti tuottaa. Kyllä kiinteistö- ja isännöintialalla olleena itseä vähän mietityttää, 4 miestä ja 24 nais-päällikköä ja -johtajaa, liekko yhdelläkään oikeaa isännöintikokemusta, tuskin. Mikä on tuon liiton itseisarvo vai onko sitä?

4

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiinteistöliitto ja isännöintiliitto ovat isännöitsijän tärkeimmät tukiorganisaatiot, niistä saa erinomaista kiinteistöjuridiikan asiantuntija-apua.
      Ilman kiinteistöjuridista konsultaatiota hallinnon pyörittäminen olisi melkoista arpapeliä. Uran alussa oleva isännöitsijä joutuu pyytämään asiantuntijakonsultaatiota lähes päivittäin, kokemuksen karttuessa harvemmin, mutta kokeneillekin isännöitsijöille tulee tarve konsultaatioavulle kuukausittain.

• Anonyymi

Ei ole todellakaan arpapeliä hallinnon pyörittäminen ilman isännöintiliiton "kiinteistöjuridiikan" konsultaatiota. Ei ala mitään avaruustiedettä ole. Isännöintiliitolla on korkokantakenkätyttöjä suurin osa eikä edes mitään kiinteistöalan ammattilaisia. Nyt varsinkin kun Isännöintiliitto sai KHO:n rangaistuksen kartellirötöksistä, niin ei siihen kuuluminen tuo kuin lisäalennusarvoa eikä lisäarvoa. Kiinteistöliitto on parempi ja hoitanut asiat rehellisesti, sieltä saa konsultaatiota riittävästi. Samoin jos on älyä, niin kyllä noita asioita osaa itsekin ratkoa ja etsiä tietoa. Mihin isännöintiliitossa tarvitaan 30 päällikköä, jotka eivät itse edes pidä koulutuksia vaan aina on joku ulkopuolinen pitämässä. Tarvitaanko 30 johtajaa järjestämään läppärille puhumaan etä kouluttaja silloin tällöin jne.. Aivan varmasti jäsenrahoilla elätetään turhaa ilmaa ko. liitossa. Minä ainakin eroan kyseisestä lafkasta nyt, kun KHO:n päätös tulee. Jos jatkossa kysytään, että oletko isännöintiliiton jäsen, niin siihen kuulumattomuus osoittaa ryhtiä ja suoraselkäisyyttä.

• Anonyymi

Isännöitsijä -yhtiöllä ISA -tunnus, Yhtiön Toimitusjohtaja Isännöintiliitossa ainakin aikoinaan vuosia vaikuttanut. Oma osaaminen, osaaminen yhtiössä, liiton tuki ja sen hyödyntäminen? Esimerkkejä viime vuosilta:
        AsOy:n yhtiökokouksen pöytäkirjat usein myöhässä, jopa kuukausia jälkikäteen allekirjoitettu. Kaupparekisterissä päävastuullisena tilintarkastajana kuollut henkilö, eikä sama kuin pöytäkirjassa mainittu henkilö, tietoja ei päivitetty muutosrekisteröinnin yhteydessä. Kaupparekisteriin toimitettu ja allekirjoitettu pöytäkirja eivät täsmää, asiakohtanumerointi muuttunut ja allekirjoitetussa pöytäkirjassa asiakohtia enemmän. Yhtiökokouksella teetätetty/ yritetty teetättää päätöksiä asioista, joita ei kutsun asialistalla. Hallituksen selvityksessä kunnossapitohistoriasta - isännöintiyhtiön laatima - kerrotaan asiallisesti merkittävästä viime vuonna tehdystä tutkimuksesta, jota ei oikeasti olekaan tehty. Tilinpäätöksessä perustellaan kustannusylityksiä toimenpiteillä, joita ei (kokouksessa kerrotusti) olekaan tehty. Isännöinti jakaa osakkaille erittäin kalliiseen remonttiin liittyen päiväämättömän tiedotteen, josta ei käy ilmi, onko hallituksen, isännöitsijän vai kenen lupaus. Yhtiökokouksessa asiaa ei ole käsitelty. Tiedotteessa luvataan osakkaille hyvitystä remontin kuluista, mm. täyttä hyvitystä osakkaiden omien remonttien jäljiltä hyödynnettävistä n. 5v sitten tai sen jälkeen asennetuista varusteista. Luvataan hyvitystä hallituksen linjaamaa ja päätöksen perusteeksi esitettämää perustasoa halvempaa tasoa valitseville. Isännöitsijä ei vastaa kysyttäessä kenen ja milloin tehtyyn päätökseen perustuu tiedotteen lupaus.
        Missä näkyy tuki isännöitsijälle?

• Isännöintiliitto on 26.6.2025 saanut korkeimman hallinto-oikeuden päätöksellä seuraamusmaksun osaamattomuudestaan.
      Olen asunut vajaan vuoden taloyhtiössä:
      -Sain väärennetyn isännöitsijäntodistuksen ostaessani asunnon. Pysäköintipaikkoja todistuksessa 9, todellisuudessa 7. En saanut paikkaa.
      -Talon vieraspaikat merkitty katualueelle. Sinnekään asukas ei voinut pysäköidä.
      - Isännöitsijä pakeni hallituksen selän taakse "hallituksen ohjeita ja sääntöjä meidän täytyy"
      -Sain kaupungin viranhaltijat puuttumaan asiaan ja pitkällisen väännön jälkeen asioita alettiin korjata.
      -Aluksi kaksi 15 vuotta sitten poistettua paikkaa palautettiin "kesäasukkaille". Naapurini talon hallitus määritteli kesäasukkaaksi ja tarjosi paikkaa minulle, mutta naapuri ei poistunutkaan talveksi, kuten pöytäkirjattu määräys oli.
      -Tähänastiset asiat aiheuttivat naapuririitoja ja sähköpostinvaihtoa jo kohtuuttomasti.
      -Isännöitsijä ei ollut perehdyttänyt taloyhtiön hallitusta isännöinnin eettisiin ohjeisiin, kuten isännöintiliitto vaatii. Huomasin sen viestinvaihdossa.
      toukokuussa 2025 varsinaisessa yhtiökokouksessa minua paneteltiin puheenjohtajan suosiollisella myötävaitkutuksella.
      -Varsinaisen yhtiökokouksen pöytäkirjaan oli ujutettu, että minun vaatimuksestani olisi pysäköintijärjestelyt palautettu kaavan mukaiseen käytäntöön. Tätä ei käsitelty kokouksessa, eikä sitä ollut edes esityslistassa.
      -Vaadin väärennettyn pöytäkirjan oikaisua perusteena, että asiaa ei käsitelty kokouksessa, eikä minulla olisi ollut mahdollisuutta vähemmistöosakkaana vaatia tällaista. Toiminnalla yritettiin varmaankin peittää hallituksen päätökset joilla ei ollut yhtiökokouksen mandaattia.
      -Isännöitsijä lupasi kirjoittaa uuden pöytäkirjan ja hakea allekirjoitukset. Odotan vielä hetken.
      -Tämä kaikki on koettu vajaan vuoden aikana taloyhtiössämme. Asukkaat ovat pääasiassa ikäihmisiä joiden mielestä "Jaaana on niiin iihana" (isännöitsijä).
      -Mikään auktorisointi ei takaa, että isännöitsijä osaisi edes kirjoittaa. Ensimmäiset viestit sähköpostiin sain ilman isoja kirjaimia, pikkuja ja pisteitä.
      Näin meillä Heinolassa Kymijoen rannalla. Löysitkö monta lain rikkomusta tältä Isännöintiliiton jäseneltä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9284
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4509
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1956
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1801
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1590
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1331
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      37
      1260
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      907
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      892
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      873
    Aihe