Kun myytte puita on edessä sitten laillinen ryöstö verottajalta. Pääomavero 30% ja siihen lisäksi vielä alv 25.5! Sukupolvelta toiselle kasvatettu joten pitäisi olla edes oikeus päättää mihin verorahoja käytetään. Turha puhua, että vain varakkaita nyhdetään.
Metsänomistajat huomio
7
124
Vastaukset
- Anonyymi
Metsäyhtiö (ostaja) maksaa arvonlisäveron puukauppamaksun päälle puunmyyjän tilille. Eli, ei sitä itse joudu maksamaan päin vastoin. Tuosta "ylimääräisestä" rahasta voi sitten vähentää metsätaloutta varten hankittuja tarvikkeita ja palveluja. Arvonlisäveroilmoituksella maksetaan sitten käyttämättä jäänyt alvi Verohallinnolle takaisin.
Lisäksi lukuisia muita metsätalouden kuluja voi vähentää myös verotuksessa. Eli tuo 30 prosentin pääomavero tippuu usein käytännössä paljonkin lopullisessa verotuksessa alaspäin. - Anonyymi
Ihana vero karhu 🐻.
- Anonyymi
Taas yksi asia, joka on minulla paremmin: ei ole sitä metsää, ei yhtään ainoata puuta, vaikka niistä tykkäänkin ja mielelläni niitä hoitaisin. Säästyn ainakin siltä kusetukselta, mitä metsänostajat ja rikollinen valtiovaltamme riemumielin tekee.
"Huoleton on hevoseton mies" sanoi vanha sananlasku. Siitä se ei maininnut mitään, mitä huolia siitä hevosettomuudesta taas seuraa...- Anonyymi
Minäkin käyn vain Suvimäen Klubitalolla ja syön lääkkeeni...
- Anonyymi
Kannattaa pitää puun myyntihinta alle 20 000€ niin ei tarvitse maksaa,kuin pelkkä pääomavero.
- Anonyymi
Miksei hallitus ole puuttunut tähän kiskuri verotukseen antaessaan verohelpotuksia rikkaille!? Suomi kuitenkin elää metsätaloudesta varsinkin nyt Venäjältä tuodun puun tuonnin loputtua.
- Anonyymi
Pitäisi olla kepu hallituksessa, mutta silloin varmaan menisivät verorahat heidän luomansa sote sotkun jälkisiivoukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978