Raamatun mukaan ihminen on itse sielu

Anonyymi-ap

Raamattu ei opeta, että sielu olisi erillinen olento ruumiistamme, joka jättää fyysisen ruumiin. Sekä heprean että kreikan sanat sielulle tarkoittavat elämää, elävää olentoa, persoonallisuutta. Sielu on fyysinen ja hengellinen, jotka yhdistyvät täydellisesti luoden elävän olennon. Sinä olet sielu, sinulla ei ole sielua. Juutalaisen ja kreikan kielen mukaan eläimet ja kasvit ovat myös sieluja, eläviä olentoja. Joten kun fyysinen ruumis kuolee, ei ole elämää, ei sielua. Ja jos ei ole sielua tai elämää, fyysinen ruumis kuolee. Siksi meidän täytyy saada Kristuksen ylösnousemus. Tullaksemme jälleen sieluksi, eläväksi olennoksi. Jeesus pyysi useissa tilanteissa kuolemaa nukkumaan. Hän ei kutsu ihmisiä kuolleiksi, hän kutsuu heitä nukkuviksi. Ei ole elämää ilman fyysistä ruumista yhtälössä.

Ajatus siitä, että sielu voi olla erillään ruumiista ja puhdas, kun se jättää epäpuhtaan fyysisen ruumiin tullakseen täydelliseksi, on platonilainen oppi, jonka loivat Platon ja Aristoteles, ja se levisi teologiaan varhaiskeskiajalla, kun kreikkalainen filosofia koki renessanssin.

T: uskontojen uhri

Ei ole ikuista helvettiä koko raamatussa

3

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet kristinuskon uhri, miksi enää on tärkeää, mitä raamatussa on?

• Anonyymi

Raamattu sekoittaa muutenkin käsitteitä, se mitä Vedic tekstit sanovat hienojakoiseksi kehoksi, sanotaan Raamatussa sieluksi. Se on täysin - kokonaan eri kategoria.

• Anonyymi

Siksi että minun ei saada enää aivopesty ikuiseen helvettiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe