...laittaa pöytäkoneeseen lyhyt salasana, esim. etunimi tai 123? Lähtöolettama on että asuntoon ei murtauduta ja konetta varasteta. Ja miksi salasanan pitää olla pitkä ja monimutkainen? Jos joku varastaa koneen niin eikö lyhyenkin salasanan arvaus ole äärettömän epätodennäköistä, esim. wo4m8w
Onko mitään haittaa...
6
199
Vastaukset
- Anonyymi
123 on tyhmyyttä, hyökkääjät kokeilee niitä.
Mutta lähtokohtasesti olettavat salasanan olevan pidempi.
Windows salasanasi toimii verkon kauttakin, mutta eipä hyökääjä sitä salasanaa tarvitse. Hyökätäkseen koneellesi!- Anonyymi
En menisi vannomaan. Lähtökohtaisesti koneilta etsitään ensin palveluita, eli ei kokeilla edes salasanaa. Palvelun löydyttyä ensimmäinen kokeilu on jotain helppoa, password tjsp. Ja tuo kokeileminen voi olla ihan eri henkilöiden tekemää - vaikka 6kk kuluttua. Jos miljoonalle löytyneelle koneelle yrittää salasanaa password, voi olla, että joku niistä päästää läpi. Järkevämpää kytkeä etä-login pois päältä.
- Anonyymi
Minulla omakotitalossa ei ole läppärissä mitään salasanaa. Kun ostin koneen niin ohjelmat asensi alan henkilö, ei ollut puhetta mistään sanoista.
- Anonyymi
Ei tuolla salasanalla ole muuta merkitystä kuin että perheenjäsenet saavat pitää omat asetuksensa konetta käyttäessä. Eri asia on jos koneessa on kryptaus.
- Anonyymi
Jos koneen levyä ei ole salattu niin salasana on yhtä tyhjän kanssa.
- Anonyymi
☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠ Zele ☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875- 57734
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57710
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637