Sössitte, jopa ilmaisparkissa. Miten hankalaa on pysäköidä sääntöjen mukaan. Liikenteessä te olettekin katastrofi.
Autoilijar, onko kaikki kotona.
14
285
Vastaukset
- Anonyymi
Pakko kysyä, että mikä on autoilijar?
- Anonyymi
Selvennys sehän on se ämmä joka tuppuilee , pelokkaana silmät seisoen jännittää rystyset valkoisena autolla ajamista, lähtee viikon liikennevaloista kun räplää puhelinta, ei käsitä ajaa niin paljoa ajamista vaikeissakin paikoissa vaan välttää esim. peruuttamista ja parkkeeraamista,
ja harjoitella lisää kaikkea että pysyy muiden mukana normaalisti liikenteessä, piste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvennys sehän on se ämmä joka tuppuilee , pelokkaana silmät seisoen jännittää rystyset valkoisena autolla ajamista, lähtee viikon liikennevaloista kun räplää puhelinta, ei käsitä ajaa niin paljoa ajamista vaikeissakin paikoissa vaan välttää esim. peruuttamista ja parkkeeraamista,
ja harjoitella lisää kaikkea että pysyy muiden mukana normaalisti liikenteessä, piste.Tuo olisi sitten autoilijatar, eikä autoilijar.
- Anonyymi
siis tarkoitti autoilijatar
- Anonyymi
Aloitus on täyttä totta. Jotakin pitää tehdä ennen kuin tilanne menee aivan villiksi. Toinen ongelmaryhmä on kurittomat pyöräilijät, joista osa ei kunnioita edes punaista liikennevaloa. Jonkinlainen ryhtiliike pitää sada aikaiseksi näiden liikenteen huligaanien kuriin saattamiseksi. Valitettavasti vallalla on sellainen harhakuva, että jos liikennerike tehdään muulla välineellä kuin autolla, se ei oikeastaan olekaan rike. Muutos lähtee siis asenteiden muutoksesta.
- Anonyymi
Ei pelkästään asenteen muutoksesta, vaan myös liikennesääntöjen osaamisesta. Kuinka moni pyöräilijä tai autoilija osaa oikeasti edes keskinäiset väistämissäännöt?
Väistämissäännöt autoilijan näkökulmasta
https://youtu.be/3nj4SmyEwII
Väistämissäännöt pyöräilijän näkökulmasta
https://youtu.be/nparGCTzSls - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään asenteen muutoksesta, vaan myös liikennesääntöjen osaamisesta. Kuinka moni pyöräilijä tai autoilija osaa oikeasti edes keskinäiset väistämissäännöt?
Väistämissäännöt autoilijan näkökulmasta
https://youtu.be/3nj4SmyEwII
Väistämissäännöt pyöräilijän näkökulmasta
https://youtu.be/nparGCTzSlsYksi asia pahentanut tätä ongelmaa homottavan paljon, nimittäin katukivetyksen viiste ennen suojateitä. Tämän tarkoituksena on helpottaa pyörätuolia käyttävää tai lastenvaunuja työntävää henkilöä siirtymistä suojatielle. Pyöräilijätkin ovat tämän viisteen huomanneet ja ilmeisestikin osa luulee, että se on merkki pyöräväylän jatkumisesta. Tällainen viiste myös tekee pyöräilijälle paljon helpommaksi ajaa vauhdilla auton eteen. Viisteen hyvä tarkoitus on siis kääntynyt turvallisuutta vastaan. Ongelmaa voisi korjata poistamalla viisteet keskustojen ulkopuolelta, missä ei kovinkaan monia pyörätuolilla liikkuvia ole kulkemassa. Toinen parannus olisi eräänlaisten shikaanien rakentaminen ennen suojatietä siten, että pyöräilijän olisi mahdoton syöksyä vauhdilla autojen sekaan. Kolmas keino olisi pyöräilijän väistämisvelvollisuutta korostava kyltti tai liikennemerkki, mutta niiden tehoon on suhtauduttava pienellä epäluulolla.
- Anonyymi
Autoilijajer on yhtä hyvä.
- Anonyymi
Pyöräverkoston olevia väyliä pitää kehittää. Nykyiset pyörämäärät ovat jo vaikeuksissa. Laatikkopyörät, sähköläpyttäjät, lautailijat,paksurenkaat, ym.
Hankaluuksia kapeilla väylillä kaupunoloissa.
Vauhti on kova muun liikenteen seassa.
Perinteinenpyöräilijä alkaa olla turvaton ja vähemmistönä. Saati sitten kävelijät.- Anonyymi
Eiköhän tämä pyörälässytys riitä, kun katsoo läpi vuoden määrää, on olematon ja täysin turha heille mitään erikoisväyliä tehdä, yhteiskunnan eli meidän varoilla.
Lisäksi, he ajavat missä sattuu ja miten sattuu, eivät pysy heille osoitetuilla pyöräteillä, eivät noudata liikennesääntöjä lainkaan. Tästäkö pitää vielä palkita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tämä pyörälässytys riitä, kun katsoo läpi vuoden määrää, on olematon ja täysin turha heille mitään erikoisväyliä tehdä, yhteiskunnan eli meidän varoilla.
Lisäksi, he ajavat missä sattuu ja miten sattuu, eivät pysy heille osoitetuilla pyöräteillä, eivät noudata liikennesääntöjä lainkaan. Tästäkö pitää vielä palkita?Ehkäpä tämä johtuu ruuhkaisuudesta. Erikoiväyliärakentaminen onkin mennyt liian pitkälle. Ongelmat on vanhoilla kulkureiteillä. Ne kaipaa päivitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tämä pyörälässytys riitä, kun katsoo läpi vuoden määrää, on olematon ja täysin turha heille mitään erikoisväyliä tehdä, yhteiskunnan eli meidän varoilla.
Lisäksi, he ajavat missä sattuu ja miten sattuu, eivät pysy heille osoitetuilla pyöräteillä, eivät noudata liikennesääntöjä lainkaan. Tästäkö pitää vielä palkita?No mikä se läpi vuoden määrä on, ja mistä palkitsemisesta puhut?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483