Autoilijar, onko kaikki kotona.

Anonyymi-ap

Sössitte, jopa ilmaisparkissa. Miten hankalaa on pysäköidä sääntöjen mukaan. Liikenteessä te olettekin katastrofi.

14

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pakko kysyä, että mikä on autoilijar?

      • Näitä ihme sanoja tulee, kun kännykällä nopeasti kirjoitellaan. Johtunee siitä.


      • Anonyymi

        Selvennys sehän on se ämmä joka tuppuilee , pelokkaana silmät seisoen jännittää rystyset valkoisena autolla ajamista, lähtee viikon liikennevaloista kun räplää puhelinta, ei käsitä ajaa niin paljoa ajamista vaikeissakin paikoissa vaan välttää esim. peruuttamista ja parkkeeraamista,
        ja harjoitella lisää kaikkea että pysyy muiden mukana normaalisti liikenteessä, piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennys sehän on se ämmä joka tuppuilee , pelokkaana silmät seisoen jännittää rystyset valkoisena autolla ajamista, lähtee viikon liikennevaloista kun räplää puhelinta, ei käsitä ajaa niin paljoa ajamista vaikeissakin paikoissa vaan välttää esim. peruuttamista ja parkkeeraamista,
        ja harjoitella lisää kaikkea että pysyy muiden mukana normaalisti liikenteessä, piste.

        Tuo olisi sitten autoilijatar, eikä autoilijar.


      • Anonyymi

        siis tarkoitti autoilijatar


    • Anonyymi

      Aloitus on täyttä totta. Jotakin pitää tehdä ennen kuin tilanne menee aivan villiksi. Toinen ongelmaryhmä on kurittomat pyöräilijät, joista osa ei kunnioita edes punaista liikennevaloa. Jonkinlainen ryhtiliike pitää sada aikaiseksi näiden liikenteen huligaanien kuriin saattamiseksi. Valitettavasti vallalla on sellainen harhakuva, että jos liikennerike tehdään muulla välineellä kuin autolla, se ei oikeastaan olekaan rike. Muutos lähtee siis asenteiden muutoksesta.

      • Anonyymi

        Ei pelkästään asenteen muutoksesta, vaan myös liikennesääntöjen osaamisesta. Kuinka moni pyöräilijä tai autoilija osaa oikeasti edes keskinäiset väistämissäännöt?

        Väistämissäännöt autoilijan näkökulmasta
        https://youtu.be/3nj4SmyEwII

        Väistämissäännöt pyöräilijän näkökulmasta
        https://youtu.be/nparGCTzSls


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään asenteen muutoksesta, vaan myös liikennesääntöjen osaamisesta. Kuinka moni pyöräilijä tai autoilija osaa oikeasti edes keskinäiset väistämissäännöt?

        Väistämissäännöt autoilijan näkökulmasta
        https://youtu.be/3nj4SmyEwII

        Väistämissäännöt pyöräilijän näkökulmasta
        https://youtu.be/nparGCTzSls

        Yksi asia pahentanut tätä ongelmaa homottavan paljon, nimittäin katukivetyksen viiste ennen suojateitä. Tämän tarkoituksena on helpottaa pyörätuolia käyttävää tai lastenvaunuja työntävää henkilöä siirtymistä suojatielle. Pyöräilijätkin ovat tämän viisteen huomanneet ja ilmeisestikin osa luulee, että se on merkki pyöräväylän jatkumisesta. Tällainen viiste myös tekee pyöräilijälle paljon helpommaksi ajaa vauhdilla auton eteen. Viisteen hyvä tarkoitus on siis kääntynyt turvallisuutta vastaan. Ongelmaa voisi korjata poistamalla viisteet keskustojen ulkopuolelta, missä ei kovinkaan monia pyörätuolilla liikkuvia ole kulkemassa. Toinen parannus olisi eräänlaisten shikaanien rakentaminen ennen suojatietä siten, että pyöräilijän olisi mahdoton syöksyä vauhdilla autojen sekaan. Kolmas keino olisi pyöräilijän väistämisvelvollisuutta korostava kyltti tai liikennemerkki, mutta niiden tehoon on suhtauduttava pienellä epäluulolla.


    • Anonyymi

      Autoilijajer on yhtä hyvä.

    • Anonyymi

      Pyöräverkoston olevia väyliä pitää kehittää. Nykyiset pyörämäärät ovat jo vaikeuksissa. Laatikkopyörät, sähköläpyttäjät, lautailijat,paksurenkaat, ym.
      Hankaluuksia kapeilla väylillä kaupunoloissa.
      Vauhti on kova muun liikenteen seassa.
      Perinteinenpyöräilijä alkaa olla turvaton ja vähemmistönä. Saati sitten kävelijät.

      • Anonyymi

        Eiköhän tämä pyörälässytys riitä, kun katsoo läpi vuoden määrää, on olematon ja täysin turha heille mitään erikoisväyliä tehdä, yhteiskunnan eli meidän varoilla.

        Lisäksi, he ajavat missä sattuu ja miten sattuu, eivät pysy heille osoitetuilla pyöräteillä, eivät noudata liikennesääntöjä lainkaan. Tästäkö pitää vielä palkita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä pyörälässytys riitä, kun katsoo läpi vuoden määrää, on olematon ja täysin turha heille mitään erikoisväyliä tehdä, yhteiskunnan eli meidän varoilla.

        Lisäksi, he ajavat missä sattuu ja miten sattuu, eivät pysy heille osoitetuilla pyöräteillä, eivät noudata liikennesääntöjä lainkaan. Tästäkö pitää vielä palkita?

        Ehkäpä tämä johtuu ruuhkaisuudesta. Erikoiväyliärakentaminen onkin mennyt liian pitkälle. Ongelmat on vanhoilla kulkureiteillä. Ne kaipaa päivitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä pyörälässytys riitä, kun katsoo läpi vuoden määrää, on olematon ja täysin turha heille mitään erikoisväyliä tehdä, yhteiskunnan eli meidän varoilla.

        Lisäksi, he ajavat missä sattuu ja miten sattuu, eivät pysy heille osoitetuilla pyöräteillä, eivät noudata liikennesääntöjä lainkaan. Tästäkö pitää vielä palkita?

        No mikä se läpi vuoden määrä on, ja mistä palkitsemisesta puhut?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe