Skeptinen siihe mitä telkkarista eilen uudenlaista tekniikkaa painonhallinnassa

Anonyymi-ap

Skeptisesti suhtautua eli ei enää niin paljon mitattaisi rasvaprosenttia vaan katsottaisiin vartalon pyöreyteen että sillä tavalla pyrittäisiin painoa kontrolloimaan.

Mä olin ihan ällikällä lyöty että mitä ihmettä?!!??

Siis mitä se oikein tarkoittaa nyt että voiko siis urheilevia kuulantyöntäjiä tuolla lailla testata koska ne on luonnostaan keskivartalosta pyöreitä eikä se ole mitään selluliittiläskiä vaan lihasta?No kai tutkijat sen tajuaa!

Mä tota niinku ihmettelen myös että antaako tuollainen menetelmä rehellisen oikian vastauksen koska kun myös meillä ihmisillä on erilaiset luu&luusto ja ruumiinrakenne että jollakin voi olla esim isot luut keskivartalossa joka korostaa pyöreyttä.

Että osaako painonmittaajat sitten ymmärtää tällaiset pointit? Epäilen että siitä voi tulla ongelmia.

Kyl minusta rasvaprosentin mittaus tuntuu järjellisemmältä tekniikalta ja ihan vaaka.

viestin kirjoittaja juha Pohjola

9

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tuossa uutisessa kai ollut kyse rasvaprosentin mittauksesta vaan uudesta painoindeksin laskentatavasta.

• Anonyymi

minusta paras menetelmä on mitata laitteilla lihasten määrä ja rasvaprosentti ja käyttää apuvälineenä myös vaakapuntaria.

no oli miten oli että jos ei siitä ollu kyse rasvaprosentinmittausmenetelmästä niin kuitenkin tuo menetelmä ei tunnu ittelleni loogiselta.

juha pohjola viestin lähettäjä

• Anonyymi

Vielä tarkennan siis omaa mielipijettä asiasta eli siis ....

1.Esim naisella voi olla leveä lantio luonnostaan

2.Pitäisi heittää kysymys mistä johtuu pyöreys tietyssä kohtaa kehoa eikä miettiä heti että se pitää poistaa se pyöreys

johtaako tämä menetelmä yhteiskunnassa ulkonäkö-ongelmiin että siitä tulee pahemmanlaatuinen ongelma?? Kaikki eivät halua tavoitella tikkuvartaloa koska osa haluaa pyöreyttä lihasmassan kautta.

Lisäksi on käytännössä mahdotonta kehittää kaikista ihmisistä tikkulaihoja joilla ei ole missään kohtaa pyöreyttä kehossa koska ihmisten ruumiinrakenteissa on eroja kuten otin esimerkkinä jonkun naisen jolla on luonnostaan leveä lantio.

viestin lähettäjä Juha pohjola

• Anonyymi

ei siinä lantiota mittaillakaan vaan VATSAA.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no kiitos tiedosta mut siin pittää ottaa huomioon esim se että onko vatsassa oleva pyöreys mistä johtuvaa että se ei välttämättä ole läskiä vaan voi olla lihasta koska esim urheilijoilla kuten moukarinheittäjillä voi vatsa näyttää suurelta/pyöreältä.

juha pohjola viestin lähettäjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minulla on esim vähän kokoa vatsalla mutta ei kovin paljoa mutta mulla kun on vaativa persoonallisuus(diagnosoitu ihan sellainen diaknoosi joka vaativa persoonallisuus syntyi henkisen väkivallan seurauksesta no joo ei tämä liity nyt aiheeseen mut päätin kirjottaa kuitenki) niin mä en suostu mihinkään vatsanpienentämisoperaatioihin koska mun vatsa on pelkkää lihasta eikä läskiä niin jos ne meinaavat jotain ehdottaa niin minä en suostu.

viestin lähettäjä Juha pohjola

• Anonyymi

lihas ei ole koskaan pyöreätä.

tuo olisi hyvä menetelmä, otetaan valokuva mistä tehdään varjokuva, mustavalkoinen siluetti. sitten analysoidaan kuvan muotoa esim tietokoneohjelmalla.

• Anonyymi

no kyl sanotaan usein kun pumpataan rautaa eli kun lihasta tulee niin moni sannoo että lihakseen sais tulla pyöreyttä notta lihaksen tilavuus paranee ja siihe voi samalla pumpata myös voimaa .

viestin lähettäjä juha pohjola

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      195
      14027
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      49
      4898
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      66
      4475
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      226
      3755
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      106
      3542
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      113
      3450
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      75
      2054
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1395
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1129
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      289
      1078
    Aihe