Lasten sijoittaminen kun asunto liian pieni

Anonyymi-ap

Nyt ollut julkisuudessa paljon siitä, että lapsia voidaan ottaa huostaan, jos asuintilat ovat reilusti liian pienet.

Minulla on sikäli onnekas tilanne, että omat virkailijani ovat katsoneet suopeasti tilannettani.

Olen 3 lapsen etäisä ja lapset ovat säännöllisesti luonani. Saan ylittää 140e vuokranormin ja Kelan peruste "tapaat lapsiasi säännöllisesti".

Voin vain kuvitella, että jos minut pakotettaisiin asumaan yksiöön, niin se olisi varmaankin peruste lastensuojeluilmoitukselle ja sitten lapset pian otettaisiin huostaan. Lasten äidillä on kylläkin 82 neliötä eli toinen koti on tilava. Minulla on siis 54 neliötä, mutta asunto on reilusti liian kallis Kelan taulukon mukaan. Vuokranormien mukaan saisin paikkakunnaltani ehkä 36 neliön asunnon.

6

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä ihmeen väliä sinun asunnon koolla on kun äidin asunto on olemassa?

• Anonyymi

Niin no. Tavallaan on. Tai ehkei ole. Tuli vaan mieleen, kun tuossa julkisuudessa olleessa tapauksessa on mainittu liian pienet tilat ja mulla on ollut niin kivat virkaiiljat, että ovat hyväksyneet isomman asunnon. Tuota perhettähän ei tuettu oikein kunnolla antamalla isompaa asuntoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no. Tavallaan on. Tai ehkei ole. Tuli vaan mieleen, kun tuossa julkisuudessa olleessa tapauksessa on mainittu liian pienet tilat ja mulla on ollut niin kivat virkaiiljat, että ovat hyväksyneet isomman asunnon. Tuota perhettähän ei tuettu oikein kunnolla antamalla isompaa asuntoa.

Mutta voisiko siis olla mahdollista, että lapsi on joka toisen viikon äidillään ja joka toisen isällään ja toinen koti on ihan liian pieni tai muuten puutteellinen eikä asia kiinnosta lastensuojelua, jos toinen koti on kunnollinen? Hmmmm.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti ei pidä paikkansa.
        Meininki on kuin 100 vuotta sitten. Ensin viedään koti, sitten lapset. Koska lapsilla ei ole enää kotia.

• Anonyymi

Montako neliötä on lakisääteinen määrä per lapsi, että yhteiskunta sallii kotona asumisen? Enemmän kuin broilerilla?

• Anonyymi

Ei pitäisi neliöt olla ratkaisevia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      86
      3979
    2. 52
      3295
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3012
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      62
      2951
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      77
      2464
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2296
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      25
      1984
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      62
      1961
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      165
      1931
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      93
      1338
    Aihe