Olenko alipainoinen?

Anonyymi-ap

Hei, olen 14v tyttö ja olen 170 cm pitkä ja painan noin 45 kiloa. Olenko alipainoinen? Syön paljon ja varmaan enemmän kuin moni muu, mutta painoni ei vaan nouse. Olen myös aina väsynyt ja minulla on monta kertaa viikossa pää kipeä. Myös jos nousen nopeasti niin minua huimaa kovasti ja saatan pyörtyä. Mitä pitäisi tehdä?

10

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet alipainoinen , mene lääkäriin että ottavat verikokeet,
      Ensinnäkin se että painaa noin vähän pituuteensa nähden on signaali monesta terveydellisestä asiasasta.
      Eikö ainun vanhempasi ole reagoineet asiaan

• Anonyymi

Ei oikeastaan… Minulla on hyvin rakastavat ja huomaavaiset vanhemmat, mutta ehkä he eivät ole huomanneet mitään erikoista😅

• Olet huomattavan alipainoinen eli lääkäriin vaan. Anoreksia ei ole kivaa ja se vaikuttaa hormonitoimintaan. Ei se että sinulla olisi anoreksia (se on psyykkinen jutttu). Mitens kouluterveydenhoitaja?

• Anonyymi

Mene lääkäriin tai terkkarille. Olet alipainoinen.
      Jätä kasvikset pois ja syö oikeata ihmisten ruokaa, lihaa ja rasvapitoisia ruokia, kananmunia.

• Anonyymi

Alipainoa tuo on kyllä.
      Verikokeet kannattaa otattaa. Tuli mieleen ihan ensimmäisenä anemian mahdollisuus.
      Se voi aiheuttaa huimausta, ja muitakin oireita. Se on helppo hoidettava, kun suosittelevat syömään rautaa.
      Anoreksia ei itselläni tullut mieleen, kun ap kertoo kuitenkin syövänsä paljon.
      Minäkin olin nuorena tuon pituinen, painoin viisi kiloa enemmän, ja olin kyllä turhan laiha, vaikka söin myös reilusti. Kaikilla ei paino nouse, ja joskus se voi nousta kun ikää alkaa tulemaan lisää.
      Yleisvointi/-tila olisi hyvä tarkastuttaa lääkärissä, vaikka ihan tuon huimauksenkin takia.

• Anonyymi

Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.

Ei syöminen aina lihota, vaikka söisi enemmän kuin muut.
        Runsas liikunta, hyvin toimiva aineenvaihdunta, ym. vaikuttavat myös siihen nouseeko paino, ja millä tavalla.

• Anonyymi

Sinun kannattaisi keskustella asiasta koulusi rehtorin kanssa. Hän ajattelee lasten parasta.

• Anonyymi00008

Kannattaa käudä terkkarilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1846
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1364
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      784
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      66
      740
    Aihe