Olenko alipainoinen?

Anonyymi-ap

Hei, olen 14v tyttö ja olen 170 cm pitkä ja painan noin 45 kiloa. Olenko alipainoinen? Syön paljon ja varmaan enemmän kuin moni muu, mutta painoni ei vaan nouse. Olen myös aina väsynyt ja minulla on monta kertaa viikossa pää kipeä. Myös jos nousen nopeasti niin minua huimaa kovasti ja saatan pyörtyä. Mitä pitäisi tehdä?

10

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet alipainoinen , mene lääkäriin että ottavat verikokeet,
      Ensinnäkin se että painaa noin vähän pituuteensa nähden on signaali monesta terveydellisestä asiasasta.
      Eikö ainun vanhempasi ole reagoineet asiaan

• Anonyymi

Ei oikeastaan… Minulla on hyvin rakastavat ja huomaavaiset vanhemmat, mutta ehkä he eivät ole huomanneet mitään erikoista😅

• Olet huomattavan alipainoinen eli lääkäriin vaan. Anoreksia ei ole kivaa ja se vaikuttaa hormonitoimintaan. Ei se että sinulla olisi anoreksia (se on psyykkinen jutttu). Mitens kouluterveydenhoitaja?

• Anonyymi

Mene lääkäriin tai terkkarille. Olet alipainoinen.
      Jätä kasvikset pois ja syö oikeata ihmisten ruokaa, lihaa ja rasvapitoisia ruokia, kananmunia.

• Anonyymi

Alipainoa tuo on kyllä.
      Verikokeet kannattaa otattaa. Tuli mieleen ihan ensimmäisenä anemian mahdollisuus.
      Se voi aiheuttaa huimausta, ja muitakin oireita. Se on helppo hoidettava, kun suosittelevat syömään rautaa.
      Anoreksia ei itselläni tullut mieleen, kun ap kertoo kuitenkin syövänsä paljon.
      Minäkin olin nuorena tuon pituinen, painoin viisi kiloa enemmän, ja olin kyllä turhan laiha, vaikka söin myös reilusti. Kaikilla ei paino nouse, ja joskus se voi nousta kun ikää alkaa tulemaan lisää.
      Yleisvointi/-tila olisi hyvä tarkastuttaa lääkärissä, vaikka ihan tuon huimauksenkin takia.

• Anonyymi

Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.

Ei syöminen aina lihota, vaikka söisi enemmän kuin muut.
        Runsas liikunta, hyvin toimiva aineenvaihdunta, ym. vaikuttavat myös siihen nouseeko paino, ja millä tavalla.

• Anonyymi

Sinun kannattaisi keskustella asiasta koulusi rehtorin kanssa. Hän ajattelee lasten parasta.

• Anonyymi00008

Kannattaa käudä terkkarilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      16
      2577
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1582
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1204
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26