Hei, olen 14v tyttö ja olen 170 cm pitkä ja painan noin 45 kiloa. Olenko alipainoinen? Syön paljon ja varmaan enemmän kuin moni muu, mutta painoni ei vaan nouse. Olen myös aina väsynyt ja minulla on monta kertaa viikossa pää kipeä. Myös jos nousen nopeasti niin minua huimaa kovasti ja saatan pyörtyä. Mitä pitäisi tehdä?
Olenko alipainoinen?
8
415
Vastaukset
- Anonyymi
Olet alipainoinen , mene lääkäriin että ottavat verikokeet,
Ensinnäkin se että painaa noin vähän pituuteensa nähden on signaali monesta terveydellisestä asiasasta.
Eikö ainun vanhempasi ole reagoineet asiaan- Anonyymi
Ei oikeastaan… Minulla on hyvin rakastavat ja huomaavaiset vanhemmat, mutta ehkä he eivät ole huomanneet mitään erikoista😅
Olet huomattavan alipainoinen eli lääkäriin vaan. Anoreksia ei ole kivaa ja se vaikuttaa hormonitoimintaan. Ei se että sinulla olisi anoreksia (se on psyykkinen jutttu). Mitens kouluterveydenhoitaja?
- Anonyymi
Mene lääkäriin tai terkkarille. Olet alipainoinen.
Jätä kasvikset pois ja syö oikeata ihmisten ruokaa, lihaa ja rasvapitoisia ruokia, kananmunia. - Anonyymi
Alipainoa tuo on kyllä.
Verikokeet kannattaa otattaa. Tuli mieleen ihan ensimmäisenä anemian mahdollisuus.
Se voi aiheuttaa huimausta, ja muitakin oireita. Se on helppo hoidettava, kun suosittelevat syömään rautaa.
Anoreksia ei itselläni tullut mieleen, kun ap kertoo kuitenkin syövänsä paljon.
Minäkin olin nuorena tuon pituinen, painoin viisi kiloa enemmän, ja olin kyllä turhan laiha, vaikka söin myös reilusti. Kaikilla ei paino nouse, ja joskus se voi nousta kun ikää alkaa tulemaan lisää.
Yleisvointi/-tila olisi hyvä tarkastuttaa lääkärissä, vaikka ihan tuon huimauksenkin takia.- Anonyymi
Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.
Ei syöminen aina lihota, vaikka söisi enemmän kuin muut.
Runsas liikunta, hyvin toimiva aineenvaihdunta, ym. vaikuttavat myös siihen nouseeko paino, ja millä tavalla.
- Anonyymi
Sinun kannattaisi keskustella asiasta koulusi rehtorin kanssa. Hän ajattelee lasten parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1049709Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764977Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.634742Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.33238Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92441Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061686- 451468
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.531433Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota581397Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651321