Hei, olen 14v tyttö ja olen 170 cm pitkä ja painan noin 45 kiloa. Olenko alipainoinen? Syön paljon ja varmaan enemmän kuin moni muu, mutta painoni ei vaan nouse. Olen myös aina väsynyt ja minulla on monta kertaa viikossa pää kipeä. Myös jos nousen nopeasti niin minua huimaa kovasti ja saatan pyörtyä. Mitä pitäisi tehdä?
Olenko alipainoinen?
9
493
Vastaukset
- Anonyymi
Olet alipainoinen , mene lääkäriin että ottavat verikokeet,
Ensinnäkin se että painaa noin vähän pituuteensa nähden on signaali monesta terveydellisestä asiasasta.
Eikö ainun vanhempasi ole reagoineet asiaan- Anonyymi
Ei oikeastaan… Minulla on hyvin rakastavat ja huomaavaiset vanhemmat, mutta ehkä he eivät ole huomanneet mitään erikoista😅
Olet huomattavan alipainoinen eli lääkäriin vaan. Anoreksia ei ole kivaa ja se vaikuttaa hormonitoimintaan. Ei se että sinulla olisi anoreksia (se on psyykkinen jutttu). Mitens kouluterveydenhoitaja?
- Anonyymi
Mene lääkäriin tai terkkarille. Olet alipainoinen.
Jätä kasvikset pois ja syö oikeata ihmisten ruokaa, lihaa ja rasvapitoisia ruokia, kananmunia. - Anonyymi
Alipainoa tuo on kyllä.
Verikokeet kannattaa otattaa. Tuli mieleen ihan ensimmäisenä anemian mahdollisuus.
Se voi aiheuttaa huimausta, ja muitakin oireita. Se on helppo hoidettava, kun suosittelevat syömään rautaa.
Anoreksia ei itselläni tullut mieleen, kun ap kertoo kuitenkin syövänsä paljon.
Minäkin olin nuorena tuon pituinen, painoin viisi kiloa enemmän, ja olin kyllä turhan laiha, vaikka söin myös reilusti. Kaikilla ei paino nouse, ja joskus se voi nousta kun ikää alkaa tulemaan lisää.
Yleisvointi/-tila olisi hyvä tarkastuttaa lääkärissä, vaikka ihan tuon huimauksenkin takia.- Anonyymi
Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.
Ei syöminen aina lihota, vaikka söisi enemmän kuin muut.
Runsas liikunta, hyvin toimiva aineenvaihdunta, ym. vaikuttavat myös siihen nouseeko paino, ja millä tavalla.
- Anonyymi
Sinun kannattaisi keskustella asiasta koulusi rehtorin kanssa. Hän ajattelee lasten parasta.
- Anonyymi00008
Kannattaa käudä terkkarilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site786015Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers794860Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto524422SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun574172SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt953781Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost63512Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi882543SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502503Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352399Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat452129