Olenko alipainoinen?

Anonyymi-ap

Hei, olen 14v tyttö ja olen 170 cm pitkä ja painan noin 45 kiloa. Olenko alipainoinen? Syön paljon ja varmaan enemmän kuin moni muu, mutta painoni ei vaan nouse. Olen myös aina väsynyt ja minulla on monta kertaa viikossa pää kipeä. Myös jos nousen nopeasti niin minua huimaa kovasti ja saatan pyörtyä. Mitä pitäisi tehdä?

13

599

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet alipainoinen , mene lääkäriin että ottavat verikokeet,
      Ensinnäkin se että painaa noin vähän pituuteensa nähden on signaali monesta terveydellisestä asiasasta.
      Eikö ainun vanhempasi ole reagoineet asiaan

• Anonyymi

Ei oikeastaan… Minulla on hyvin rakastavat ja huomaavaiset vanhemmat, mutta ehkä he eivät ole huomanneet mitään erikoista😅

• Olet huomattavan alipainoinen eli lääkäriin vaan. Anoreksia ei ole kivaa ja se vaikuttaa hormonitoimintaan. Ei se että sinulla olisi anoreksia (se on psyykkinen jutttu). Mitens kouluterveydenhoitaja?

• Anonyymi

Mene lääkäriin tai terkkarille. Olet alipainoinen.
      Jätä kasvikset pois ja syö oikeata ihmisten ruokaa, lihaa ja rasvapitoisia ruokia, kananmunia.

• Anonyymi

Alipainoa tuo on kyllä.
      Verikokeet kannattaa otattaa. Tuli mieleen ihan ensimmäisenä anemian mahdollisuus.
      Se voi aiheuttaa huimausta, ja muitakin oireita. Se on helppo hoidettava, kun suosittelevat syömään rautaa.
      Anoreksia ei itselläni tullut mieleen, kun ap kertoo kuitenkin syövänsä paljon.
      Minäkin olin nuorena tuon pituinen, painoin viisi kiloa enemmän, ja olin kyllä turhan laiha, vaikka söin myös reilusti. Kaikilla ei paino nouse, ja joskus se voi nousta kun ikää alkaa tulemaan lisää.
      Yleisvointi/-tila olisi hyvä tarkastuttaa lääkärissä, vaikka ihan tuon huimauksenkin takia.

• Anonyymi

Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että sanoo syövänsä paljon ei kerro oikeesti syökö paljon. Koska kyllä pitäis painon nousta jos syö enemmän kuin muut. Ja paljon nämä muut syövät ja mitä syövät.

Ei syöminen aina lihota, vaikka söisi enemmän kuin muut.
        Runsas liikunta, hyvin toimiva aineenvaihdunta, ym. vaikuttavat myös siihen nouseeko paino, ja millä tavalla.

• Anonyymi

Sinun kannattaisi keskustella asiasta koulusi rehtorin kanssa. Hän ajattelee lasten parasta.

• Anonyymi00011

DDDD.

• Anonyymi00008

Kannattaa käudä terkkarilla

• Anonyymi00010

syöpi reilusti enemmän. Silloin alkaa kiloja takuuvarmasti karttumaan. Se on saletti juttu. Täytyy liikkua vallan mahdottomasti jos esimerkiksi 3500 kcal/vrik rätingillä ei ala kiloja kertymään alipainoiselle. Toki ruuan pitää olla kaloripitoista. Runsaasti rasvaa ja hiilihydraatteja. Ei kasvispitoiselle pupunruualla tieteenkään liho vaikka söisi ämpärillisen salaattia ja kurkkua päivittäin. Jatkuva väsymystila johtuu heikosta ravinnonsaanista. Kun syö yksipuolisesti ja riittänättömästi tarpeisiinsa nähden tulee raidanpuutosanemiat ja krooniset heikotukset. Se on kierre joka ruokkii itseänsä. Väsyneenä kun ei jaksa syödä. Sitä vain nuokkuu ja torkkuu ja pilkkii.

• Anonyymi00012

pitkäksi olet kuitenkin venynyt vaikka et syö mitään. Siinä suhteessa kiitettävän hyvät geenit. Syöt nyt tänään sen reippaan aamupalan. 2-3 paistettua kananmunaa, pekonia, iso lautasellinen puuroa, 6 siivua leipää ja leipäin päälle lataat monta siivua juustoa ja kinkkuleikkelettä. Jos vielä mahtuu ja uppoaa niin hörppäät palan painikkeeksi pari lasillista punasta maitoa tai kirnupiimää. Sitten rivakkaasti baanalle ja kohti koulua. Ruokatunnilla ruokalassa käyt hakemassa santsikierroksen ruokaa. Lautanen kukkupäillensä vaan. Kaverit tietty kyssyy "No mutta Pirjo kulta mikä sulla on". Sanot siihen että "mulla alkoi nyt kehopositiivinen massakausi". Toki ilmatteeksi et mitään saa. Sillä syömisellä on progressiiviset seurauksensa. Koulussakin joudut käymään pytyllä ainakin kerran päivässä"

• Anonyymi00013

"Kun syö yksipuolisesti ja riittänättömästi tarpeisiinsa nähden tulee raidanpuutosanemiat."

-Seepra

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 71
      547
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe