Joskus nuoruusvuosina. Olen päässyt elämässäni muutoin aika helpolla. Olen kai huoleton hullu tjsp. Ei ole tarvinnut ottaa paljoa vastuuta mistään. Samaan aikaan lähisukulaiseni ovat kokeneet todella kovia. Heille on puhjennut fyysisiä sairauksia ja ovat olleet kovissa paikoissa elämässään. Tunnen siitä syyllisyyttä ja pahaa oloa. Enhän minä voi sairastuttaa kaikkia läheisiäni, enhän?
Sairastuin mieleltäni
4
133
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sinä olisit syyllinen lähisukulaistesi sairastumisiin ?
Älä syyllistä itseäsi siitä. Joillekin elämä voi olla rankempaa kuin joillekin toisille, niin se elämä menee.
Itselläni oli nuorempana psyyken ongelmia, ja vanhemmiten on ollut fyysisiä ongelmia.
Eli kohtalo on minulle tuonut monenlaisia vaikeuksia, hoitovirheitäkin sattunut, yksi pilasi osittain loppuelämäni.
En ole katkeroitunut, en syyllistänyt itseäni, enkä ketään muitakaan. On asioita, joille ei itse voi mitään, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, niin ei kaikesta tarvitse psyykkistä taakkaakaan itselleen tehdä.
Itsekin olin ns. huoleton hullu. Nuorena en osannut ottaa vastuuta mistään, mutta sain elämäni parempaan kuntoon vasta siinä vaiheessa, kun opin sen vastuun ottamaan.- Anonyymi
Siksi koska olen aiheuttanut niin paljon huolta ja stressiä heille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi koska olen aiheuttanut niin paljon huolta ja stressiä heille.
Niin aiheutin minäkin nuorempana omaisille ja läheisille huolta ja stressiä.
Ja tunsin siitä siihen aikaan myös syyllisyyttä.
Nykyään tilanne on aivan toisenlainen, itselläni menee paremmin, omaisten ja läheisten ei enää tarvitse huolestua eikä stressata, eikä minun itsenikään.
Menneet on kuitenkin menneitä, jo tapahtuneita asioita, miksi niitä pitäisi edelleen kantaa mukanaan ikävällä tavalla ? Asiat ja tapahtuneet eivät poistu, mutta jos nykyään on parempi tilanne, niin kannattaa nauttia siitä, eikä syytellä itseään menneistä.
Oletko koskaan keskustellut heidän kanssaan asioista, joita on tapahtunut, millaista on ollut ? Sekin voisi auttaa sinua itseäsi, jos pystyisitte keskustelemaan menneistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1443120Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981985
- 241883
- 281596
- 221584
- 1501411
- 341233