Ulosoton määrän sopiminen?

Anonyymi-ap

Työttömyyskautena parit lainat kaatuivat ulosottoon mutta nyt taas töihin päästyäni asiat normalisoituvat. Tai niin ensin luulin. Pienestä palkasta ulosotto vie kolmanneksen. Käteen jäävästä osuudesta maksan omistamastani asunnon vastikkeet ja yhtiölainalyhennykset, jolloin käteen jää noin 400 euroa kuukaudeksi. Tästä maksan työmatkakulut, sähköt, puhelimen ja ruokahommelit sekä ostelen uudet vaatteet ja ehjät kengät.

Onko nyt tosiaan niin että ulosotto ei huomioi yhtiölainojen osuutta ollenkaan vaan laskee niin että käteen jäävä osuus on yli sen reilu 800e ja se on ok?

11

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei huomioi vastikkeita tai vuokraa. Ulosoton sivuilla on maksukieltolaskuri, jolla voit laskea ulosoton määrän ja mitä jää rahaa kuukaudeksi oman käyttöön. Tilillä voi olla rahaa.max 1.5 kertaa suojaosius, noin 1400 euro.

• Anonyymi

Ei ne sääliä tunne mutta eikös suojaosuus ole enempi kuin 800e?

• Anonyymi

Eli teen konkurssin muutaman kuukauden päästä kun taloyhtiö ottaa kämpän hallintaan ja muutan muualle koska maksut jää maksamatta. En tietenkään saa mistään kämppää koska ei ole luottotietoja. Ihan nyt pelkkä auton hajoaminen estää töissäkäynnin ja ulosoton poismaksun. Työmarkkinatuki ei riitä ja mitään tukia en saa koska on oma asunto. Asuntoa ei saa myytyä näinä aikona mitenkään heti ja nyt. Ulosotossa on sen verran jo laskuja että maksamiseen menee noin vuosi.

Mitähän tässä pitäs tehdä? Minulla ei ole asuntolainaa enää vaan kämppä on oma eikä se ole panttina mistään. Pankit eivät lainaa kun ne maksuhäiriömerkinnät. Olen jo päättänyt että jos jään vielä työttömäksi, jätän ongelmat kuolinpesän hoidettavaksi. Ihan samaan lopputulokseen se näyttää tämä töissäkäyntikin johtavan.

• Anonyymi

Ota rauhallisesti, se on nyt paras neuvo. Ulosottaja on viranomainen ja kaikki sen viraston toimenpiteet ottavat oman aikansa. Konkan käsittely vie sekin oman aikansa eikä taloyhtiö ota hallintaan asuntoa ennen oikeuskäsittelyä. Eli häätö kestää sekin.
        Luottotiedoton saa asunnon kyllä, joko yksityiseltä tai yhteisöltä. Monet vuokrayhtiöt, esimerkiksi KAS, vuokraa myös henkilölle jolla on maksuhäiriötaustaa.
        Kun oma asuntoni otettiin ulosoton pakkomyyntiin huutokaupalla, se prosessi kesti vuoden. Eikä mennyt kaupaksi kahdessakaan myynnissä. Eli, älä panikoi nyt. Ota yhteyttä talous- ja velkaneuvontaan jotta saat faktaa pöytään.

• Anonyymi

Vaikka tekisit mitä hakemuksia millä tahansa syyllä, ulosotto ottaa mitä ottaa. Ei siihen voi itse vaikuttaa.

• Anonyymi

Ulosoton suojaosuus 986e. Paljonko saat palkkaa? Oletko laskurilla katsonut paljonko ne sulta vie?
      Saman neuvon annan kun eräs yllä, älä panikoi, kaikesta aina selviää...Itsekin ollut melko kusessa aikoinaan ja mietin vieläkin miten helvatussa olen selvinnyt siitä.

• Anonyymi

Jos tuosta suojaosuudesta joutuu maksamaan yhtiövastikkeen ja -lainaosuuden, käteen jää noin 300e/kk. Se ei riitä elämiseen ja töissä käyntiin. En usko että selviän mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tuosta suojaosuudesta joutuu maksamaan yhtiövastikkeen ja -lainaosuuden, käteen jää noin 300e/kk. Se ei riitä elämiseen ja töissä käyntiin. En usko että selviän mitenkään.

Olisiko kunnan sosiaalinen luotto mahdollista? Tai Takuusäätiön.
        Itse hain kerran Takuusäätiöltä muutamaa sataa hätätilaan, kun olin juuri kaatanut talouden työttömyyteen ja sairauteen. Eivät myöntäneet, se harmitti suuresti. Silloin ei ollut sosiaalista lainamahista tarjolla omassa kunnassa, nykyisin se on lakiin kirjoitettu ja myönnetään hyvinvointialueelta.
        Toinen mikä tuli mieleen, on sopia ulosottajan kanssa perintätoimien siirrosta muutamalla kuukaudella ja vedoten äkilliseen tilannemuutokseen. Itse sain no. työttömyyden vuoksi kaksi kuukautta. Kolmas keino voisi olla henkilökohtainen laina alkuun ja sen avulla asunto myyntiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä tuli mieleen, voisiko pankki joustaa ja myöntää lyhennysvapaita. Tilanteesi on kamala nyt ja viranomaisen pitäisi joustaa jotenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suojaosuuden jälkeisestä tulosta ulosmitataan se noin 1/3 palkasta..onko maksukieltolaskurin käyttö vaikeata, löytyy ulosoton sivuilta.

• Anonyymi

Voitko jo kertoa paljon saat palkkaa nettona? Ellei sun palkka hirmu huono ole niin saat enemmän rahaa kuin pelkän suojaosuuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      76
      4391
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4215
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3619
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3213
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      38
      2850
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2592
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2414
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      34
      1598
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1322
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      85
      1144
    Aihe