Hei, mikä pensas mahtaa olla se pihlajaa muistuttava, jossa tällä hetkellä täällä etelässä on tällä hetkellä marjat raakileina? Ne ovat samalla tavalla ryppäässä kuin pihlajallekin..tämä on vähän enemmän pensasmainen kun taas pihlaja on puu...jotenkin muistan lapsuudestani, että tämä olisi myrkyllinenkin...?
Mikä pensas?
4
2898
Vastaukset
- varmaankin on
terttuselja, eli ns. paskapensas, Sambucus racemosa, vanhoista pihapiireistä sen löytää ulkokäymälän kupeesta, kasvi on monin paikoin luontoon villiintynyt.
- Anonyymi
Voisko olla kaskaton
- Tytteli
Terttuselja, Sambucus racemosa, eli lapsuuteni paskanmarjapensas saattaisi sopia kuvaukseesi. On myrkyllinen, vähän ristiriitaisia tietoja tästä löytyy. Kuvan saat esiin vaikka kuvastosta www.cartinafinland.fi/kasvikuvia/pages/Kasvikuvia.html.
Olen kyllä lapsena maistellut marjoja, mutta pahan maun vuoksi ei tullut syötyä myrkytykseen asti. Aika omalaatuisen hajuinen pensas. - Malvakki
Tämähän se oli, jota etsin!! Kiitos tiedosta! Se kasvaa lenkki-ja työmatkani varrella ja olen miettinyt, mikä se mahtaa olla...Taas maailma avartui...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741