Narsistit ajattelevat olevansa muiden yläpuolella, mutta elämässä ei voi välttyä epäonnistumisilta. Mitä tapahtuu, kun narsisti epäonnistuu?
Narsistit ajattelevat olevansa erityisiä ja heillä on suuria kuvitelmia itsestään – se on yleisesti tiedossa. Mutta mitä tapahtuu, kun itseään virheettömänä pitävä narsisti kohtaakin vastoinkäymisen?
Jokainen mieleltään terve ihminen ymmärtää, että epäonnistumiset kuuluvat elämään, eikä kukaan voi täysin välttyä niiltä. Narsistit puolestaan uskovat olevansa erehtymättömiä.
Oli kyseessä sitten verovilppi tai kavallus, narsistit kiertävät sääntöjä ja lakeja, huijaavat liikekumppaneita, vähättelevät ja piinaavat perhettään tai kumppaniaan avioeron partaalle.
1. Kieltäminen
2. Hyökkäys on paras puolustus
3. Syyllisten osoittelu
4. Oman erinomaisuuden korostaminen – ja muiden polkeminen
5. Valehtelu
Vastoinkäymisen hetkellä narsisti alkaa valehdella tavallistakin useammin ja röyhkeämmin. Epätoivoisena hän myös pakottaa muita valehtelemaan puolestaan, ja vaarantaa siten heidänkin maineensa – tai enemmän.
6. Ei koskaan yksin häviämässä
Kun narsisti tajuaa pelinsä olevan pian pelattu, muiden kärsimyksestä voi tulla hänelle kaikkein tärkeintä. Jos tappiota ei pysty välttämään, narsisti aikoo ainakin laittaa mahdollisimman monen muun kärsimään siinä sivussa
7. Uhrin viitta harteille
Kun narsisti joutuu kohtaamaan tappion, esimerkiksi tulee pidätyksi, saa syytteen tai potkut, hän tekee tiettäväksi, missä kaikessa on itse kokenut vääryyttä. Ne asiat hän on todennäköisesti painanut mieleensä varta vasten tätä hetkeä varten.
Narsistia itseään voi vastoinkäymisen jälkeen uhata rajukin depressio. Eniten kolhuja joutuvat silti ottamaan vastaan narsistin lähiomaiset.-lähde ; psykiatrian ja oikeuspsykiatrian erikoislääkäri ja psykoterapeutti Hannu Lauerma
Esim.. Thailoton järjestäjät.
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Soita 0 4 0 7 2 6 2 8 2 9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968