HS 50 vuotta sitten 21,5,1975
LESTADIOLAISET SÄRKIVÄT TELEVISION KIRVEELLÄ
Kirveellä tietä taivaaseen yksinään asuvalle vanhalle leskirouvalle teki kaksi vanhemman suunnan lestadiolaisuutta tunnustavaa nuorta miestä Rovaniemen maalaiskunnan Pisan kylässä. Miehet olivat tulleet rouva Selma Reijon, 70, kotiin illalla, ottaneet television ja rikkoneet "synninpesän" ulkorakennuksen takana talon kirveellä, jotta leskirouva pääsisi taivaaseen. Ennen television rikkomista olivat miehet pitkään uhkailleet rouva Reijoa ikuisella kadotuksella, ellei tämä hävitä televisioitaan. Vastaavanlaista painostusta käytetään lestadiolaisalueilla Oulun ja Lapin lääneissä yleisesti, mutta missään muualla ei tiettävästi uhkauksia ole viety päätökseen väkivalloin
Tälläinen juttu Hesarissa 21.5.2025
16
196
Vastaukset
- Anonyymi
Onko muuten nuo lahkolaiset jo löytyneet?
- Anonyymi
Tästä oli jo juttua tällä palstalla.
- Anonyymi
Miksi mulle ei tehty hoitokokousta tv:stä?
- Anonyymi
- Anonyymi
jumalan rauhaa
- Anonyymi
musta rastas ja peippo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
musta rastas ja peippo
kuusitiainen on mun lintu se laulaa joskus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuusitiainen on mun lintu se laulaa joskus
muistuttaa aina itseataan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muistuttaa aina itseataan
+s -a
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
musta rastas ja peippo
kotkarainenkin on yksi lintu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kotkarainenkin on yksi lintu
ei vaan rakattiraatas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei vaan rakattiraatas
rakattirastas
- Anonyymi
Pudasjärvellä vl-vanhemmat pudottivat aikamiespoikansa television pa*kakaivoon.
- Anonyymi
Kummallista kun joillekki puhkiaa skitsofrenia kun lukee liikaa Raamattua.
- Anonyymi
Pyhän Hengen vuodatus tuo herätyksen. Tässä tilaisuudessa se lankee voimallisesti. https://www.youtube.com/watch?v=J_la0ZrI5hg
- Anonyymi
Pilkkaat siis PH! Sitä ei anteeksi anneta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3981572Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc471446Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa251248Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1081190Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m221855Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p55835- 48724
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘30722Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen2621En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37598