Nolla johdon ja suijaman eeo on baan väri
Koska ne on kytketty samaan paikaan ja potentiaaliin
Olenko ymmärtänyt oikein
11
305
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään värillistä, kirkasta vaan...
- Anonyymi
Nolla johdon ja suojamaan erlo on vaan väri,
Koska ne on kytketty samaan paikkaan ja potentiaaliin , toisen väri on kevi ja toisen sininen. Molemmat menne heberaattorin nillapisteeseen sähkölaitoksella joka on maadoitettu.
Bensa lenkkari- Anonyymi
Hienoa, koko juttusi täyttä potaskaa.
- Anonyymi
Ei ole sama. Nollajohdin on paluujohdin ja siellä kulkee sama virta, kuin vaihejohtimessakin. Suojamaajohdin on normaalitilanteessa virraton.
- Anonyymi
Sähkö keskus kukasta eteen päin on vain yksi sama piuha joka menne samaan paikkaan
- Anonyymi
Bröööt ... , mitä väliä sillä meillä täällä maakunnisa on jokaisella omat turvallisuusnormit.
- Anonyymi
Tai siis ei normeja olenkaan ison talon Antti sähkömies
- Anonyymi
Nolla johdon ja suijaman eeo on baan väri
Koska ne on kytketty samaan paikaan ja potentiaaliin - Anonyymi
Mulla ainakin on nolla kisko ja suojaa kisko yhdistetty toisiinsa paksulla kuoseilla miksi ja sekin menee maahan
- Anonyymi
Nolla ja suojamaa ovat eri tarkoitusta varten. Nolla on osa virtapiiriä, suojamaa on sähköiskujen estämiseksi. Suojamaa on kytketty nollaan (nollattu), jotta vikatapauksessa oikosulkuvirta laukaisee johdonsuojan. Aikaisemmin nollaus tehtiin pistorasiassa, jolloin erillistä suojamaata ei tarvittu, mutta tästä tuli erilaisia ongelmia, joten nykyään nollaus tehdään keskuksella.
On myös maita, joissa nollausta ei tehdä vaan suojamaa menee vain maahan. Tällöin vikavirtasuoja on pakollinen. Koko talolle on esim. 100 mA vikavirtasuoja ja sitten erilliset 30 mA lisäksi
- Anonyymi
No et todellakaan ole!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2802212Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161640Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2141342Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851155- 741110
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60953TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18934Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva131904- 51876
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61843