On hyvä kone, vanha mutta voittamaton. On kuumat ja kylmät lyhytohjelmat ja pesutulos on hyvä. Likaisen pyykin pitkiä ohjelmia ei koskaan tarvitse. Koko on 4 kg, juuri sopiva yhdelle. Laitan 1-2 valkoista tai värillistä lakanan ja pikkupyykin sen värin mukaan. Näin 4 kg tulee täyteen eikä koskaan tarvitse pyörittää puolityhjää konetta. Mikään vaate ei myöskään joudu olemaan kohtuuttoman kauan odottamassa pesua.
Ennakoin, 30 v on pitkä aika koneelle. Myynnissä olevat koneet ovat 6-9 kg. Yhden 4 kilon löysin, on kalliimpi kuin muut.
Ja kysymys: Onkohan siinä koneessa kuitenkin riittävä vahvuus, ettei ole heppoinen sen vuoksi kun ei tarvitse neljää kiloa raskaampaa pyykkiä pyörittää?
Jos joudun ostaa vaikka 6-9 kilon koneen, se tarkoittaa että kone pyörii puolityhjänä, sen täyteen kerääminen kestää liian kauan. Eikö silloin sähköä ja vettä kulu turhaan? En halua niitä 2-2,5 tunnin vedensäästöohjelmia, jotka hankaavat vaatteiden pinnan nukkaiseksi paljon nopeammin kuin se muuten menisi.
Millaiseen valintaan te muut olette päätyneet?
Pyykinpesukoneen valinta
76
502
Vastaukset
- Anonyymi
Olen aina os tat tanut pohjoismaa-mallisen koneen
eli päältä täytettävän ja tunkeunut sen vessaan jolloin se ei vie
kylpyhuonetilaa. Akseli on laakeroitu molemmista päistä ja luukku päällä eli tiivistäminen pitää luotettavsti
etelä-Eurooppalainen edestä täytettävä saattaa olla halvempi mutta
vie tilaa jos sellainen ei mahdu vessaan- Anonyymi
Ne on ihan vaan samoissa hinnoissa niin edestä täytettävät kun. Päältä täytettävät .ja jos on tilava kylpyhuoneen niin. Sinne mahtuu kone ja kuivausrumpua ihan hyvin , ja minä pidän edestäpäin täytettävää parempana kun sitä toista päältäpääin täytettävää .olen omistanut molempia .
- Anonyymi
"Olen aina os tat tanut pohjoismaa-mallisen koneen"
Minä myös jotain 1990. Mutta nyt eivät ole pohjoismaalaisia, vaan lähes itä Euroopasta.
On myös näkökanta, jos vähän pesee, puolet halvempi voi kestää saman kuin kalliimpi.
Itellä japsi-kiinalainen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Olen aina os tat tanut pohjoismaa-mallisen koneen"
Minä myös jotain 1990. Mutta nyt eivät ole pohjoismaalaisia, vaan lähes itä Euroopasta.
On myös näkökanta, jos vähän pesee, puolet halvempi voi kestää saman kuin kalliimpi.
Itellä japsi-kiinalainen.Saksalainen on hyvä.
- Anonyymi
Mittojen mukaan.
Koneet on juu kasvaneet. Samaten koneiden luukut. Viimeks kun ostin koneen, piti tarkoin mitata, että luukku mahtuu aukenee . Kone on pytyn edessä pienessä vessassa.
Toivottavasti kestää pitkään, tota oli hankala löytää.
Olemassa kapeita malleja, ne tietysti kalliimpia.
Muuten en ota koneisiin kantaa, kai niissä erojakin on.
=DW=- Anonyymi
Eivät ole sen kalliimpia kun standardi konekkaan
- Anonyymi
Jos Martat ei tiedä pyykinpesusta ym. kodinhoidosta, sitten ei tiedä kukaan.
https://www.martat.fi/kodinhoito/kodinkoneet/pyykinpesukoneen-valinta/
Jos et työskentele kaivoksessa, tms. ei ne päivän käytössä olleet paida, kalsarit, ym. ole edes likaisia. Hieman hikisiä....- Anonyymi
Liika pesu tuhoaa tehokkaasti vaatteita, vain armeijan peltipaita kestää jatkuvan pesemisen.
- Anonyymi
Marttojen ohjeet ovat ok. Sanovat että pienelle pyykkimäärälle pienempi koneen pyykkitilavuus. Tässä tapauksessa ei otettu kantaa voimaan, jota taas minä pohdin. Että onko heppoisempi jos ei tarvitse pyörittää kuin 4 kg:n pyykkiä. Mietin vähän sitäkin, miksi se on kalliimpi kuin 5-9 kgn koneet.
Ei ole tilaongelmaa, sitä ei tarvitse miettiä.- Anonyymi
Minulla on käytössä jokseenkin tämä laite, 7v vanha.
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/pyykinpesukoneet/aeg-pesukone-lr622f84q-valkoinen/672198#specifications
Säätää yhtä ja toista, käyttäjän ei tavitse kuin ladata pyykit ja lorauttaa pesuainetta ja kenties comforttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/pyykinpesukoneet/aeg-pesukone-lr622f84q-valkoinen/672198#specifications
Säätää yhtä ja toista, käyttäjän ei tavitse kuin ladata pyykit ja lorauttaa pesuainetta ja kenties comforttia.Varmaan hyvä mutta on 8 kilon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan hyvä mutta on 8 kilon.
Olkoon vaikka tonnin, pesee kaiken mitä rumpuun heittää.
- Anonyymi
Missä se on kalliimpi , itse en ole nähnyt mitään hinta eroja kapeamman kohdalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säätää yhtä ja toista, käyttäjän ei tavitse kuin ladata pyykit ja lorauttaa pesuainetta ja kenties comforttia.Huuhteluainetta. en laittaisi koskaa, etikka antaa saman vaikutuksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se on kalliimpi , itse en ole nähnyt mitään hinta eroja kapeamman kohdalla
Oletko katsonut kapeampia, ainakin silloin kun ostin, kapeat kalliimpia.
Ovat harvinaisia, liikkuvat kaupassa vähemmän.
useat pyykinpesuaineetkin ovat määrältään kalliimpia suurissa paketeissa.
kai maitokin litrahinta kalliimpi suuremmissa purkeissa.
Syy liikkuvat heikommin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko katsonut kapeampia, ainakin silloin kun ostin, kapeat kalliimpia.
Ovat harvinaisia, liikkuvat kaupassa vähemmän.
useat pyykinpesuaineetkin ovat määrältään kalliimpia suurissa paketeissa.
kai maitokin litrahinta kalliimpi suuremmissa purkeissa.
Syy liikkuvat heikommin.Myyntikikkoja on monia.
- Anonyymi
Uudet koneet ovat ns: persee......tä . Ohjelma on lyhyt ja viileä tai monentunnin jyystö .
- Anonyymi
Usein auttaa kun lukee laitteen käyttöohjeet:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein auttaa kun lukee laitteen käyttöohjeet:)
Näin on, kone pesee tyylillään just niin kauan tarvii.
Kaksi vuotta sitten ostettu kone, pesee puolet pitempää vertaa vanhaan, ei minulla niin kiire ettenkö jaksa odottaa. - Anonyymi
Lyhyt ja viileä ??? Ei ainakaan minun koneessani ole niin. 60 asteessa minun koneeni jauhaa kaksi ja puolituntia samoi valkopesussa, sitten on eri pituisia ohjelmia. Eri tyylisille materiaalille hienopesuille 30˚ ja 40˚
En muista minkä hintainen se on ollut ilmeisesti sellainen keskitason hinnat , jos itseni tunnen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lyhyt ja viileä ??? Ei ainakaan minun koneessani ole niin. 60 asteessa minun koneeni jauhaa kaksi ja puolituntia samoi valkopesussa, sitten on eri pituisia ohjelmia. Eri tyylisille materiaalille hienopesuille 30˚ ja 40˚
En muista minkä hintainen se on ollut ilmeisesti sellainen keskitason hinnat , jos itseni tunnenJauhaa 2,5 tuntia? Liian kauan, siinä on vikaa.
- Anonyymi
Minä ostin 2v tai 3v sitten uuden koneen joka on suoraveto 7kg päältä täytettävä kone. Maksoi n 700e. Edestä täytettävät ei sovi tilaan ja krs yhtiössä on myös isompi pesukone.
Pesen vajaita koneita muutaman viikon välein. Pyyhkeet,tyynyliinat ja alushousut eivät sovi samaan koneeseen. Lingotessa rikkovat konetta. Minulla on tarpeeksi vaatetta ja lakanoita ettei tarvutse pestä usein pyykkiä.
Aloittaja, niitä edestä täytettäviä koneita käytetään meilläkin kuten muissa maissa jos tilaa on eikä se ole mikään etelämpänä tapa.
Ne 4kg ovat liian pieniä. 6- 7kg on päältä täytetteävät ja edestä 10kg koko ainankin kannattaa hankkia koska uudemmissa krs ja ry taloissa ei ole pyykkitupa,,ei koneita.- Anonyymi
Minä pesen joka viikko myös niitä vajaita kokeellisia. Kun en halua mitään täysipäistä likapyykki koreja . Kuivaus rumpu sitten koneen päällä,niin saa kaappiin vaatteet nopeasti
- Anonyymi
Vettä ja sähköä ei pidä säästää.
Ilmasto muutos,on valhetta jonka Rockefellerit keksi rahastaakseen lisää veroja.
VESI EI LOPU. Eikä sähköstä ole pulaa.
Miksi meillä on ongelmia ja miksi maksamme veroja. ?
Se selviää kyllä vielä Jos ette tiedä. SYYLLISET KAIKKEEN PAHAAN tulevat julki ..- Anonyymi
Ilmastonmuutos ei ole valhetta mitenkään. Mittauksia on tehty vuosikymmeniä, ja tulokset ovat näyttäneet mitä tuleman pitää.
.joten sinä tietenkin voi olla hyvinvoiva uskomalla omiin mielikuvituksiisi ilmastosta ymmä muista. Asioista mitä tapahtuu koko ajan, no se ei ole keltään pois miten sinä näet maailman . - Anonyymi
K e h i t y . Junalauta.
- Anonyymi
Iso kone on kestävämpi, kuin pieni kone, kokenut.
- Anonyymi
Sitä juuri tässä yhtenä asiana perään. Että onko neljän kilon kone heppoisempi kuin 5-9 kilon kone. Nykyisin. Nyt on neljän ja on kestävää sorttia, kuten jo sanoin. 30 vuotias.
Toisena perään turhaa veden ja sähkön kulutusta, jos joutuu isolla koneella pesemään tyhjempiä koneellisia. Neljän kilon koneen saa sopivin välein päälle täytenä yhdellä ihmisellä. - Anonyymi
meillä oli kuntokoulun iso mies joka sanoi noin
kuntopyörässä
mutta
sitten tuli korona ja korjasi sen hauraaksi ukkeliksi
suosittelin aminohappokoktailia mieshormonien nostamiseksi muttei
sille kelvannut tai jotain
ite otan ja kone on kestävämpi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä juuri tässä yhtenä asiana perään. Että onko neljän kilon kone heppoisempi kuin 5-9 kilon kone. Nykyisin. Nyt on neljän ja on kestävää sorttia, kuten jo sanoin. 30 vuotias.
Toisena perään turhaa veden ja sähkön kulutusta, jos joutuu isolla koneella pesemään tyhjempiä koneellisia. Neljän kilon koneen saa sopivin välein päälle täytenä yhdellä ihmisellä.Muistan yhä kun markka-aikana ostimme Expert Panda de Luxe-merkkisen edullisen sivusta täytettävän koneen, kesti vuosia eikä mitään vikoja. Sitten tilanpuutteen vuoksi vaihdoimme sen UPO-merkkiseen kalliimpaan ja pienempään, joka ei montaa vuotta kestänyt kun piti tehdä erittäin kallis laakeriremontti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisena perään turhaa veden ja sähkön kulutusta, jos joutuu isolla koneella pesemään tyhjempiä koneellisia. Neljän kilon koneen saa sopivin välein päälle täytenä yhdellä ihmisellä.''Neljän kilon koneen saa sopivin välein päälle täytenä yhdellä ihmisellä.''
Saa vaikka kahdella ihmisellä:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Neljän kilon koneen saa sopivin välein päälle täytenä yhdellä ihmisellä.''
Saa vaikka kahdella ihmisellä:)Sopiihan se...
- Anonyymi
Iso Husqvarna ollut vuodesta 1995 , joten kolmekymppiä tuli masiinalle ikää.
Hyvin on pelannut, kun muistaa välillä nukkasihdin putsata. Linous on kyllä hidas nykykoneisiin verrattuna vain 800 kierrosta.
Se ei haitta, kun kellarissa on tehokas kuivaushuone. - Anonyymi
Kaikissa koneissa on lyhytpesuohjelma.
- Anonyymi
Monet luulevat että se riittää se lyhyt pesu. Sitten kun vaatteet alkavat haisemaan pajåhalta niin ihmetellään missä on vika vaikka juuri otettu ulos koneesta.
Kaikki ihon rasvat jää koneeseen. Eivätkö sula kuten lämpöisessä ohjelmassa ! Ja rasva härskiintyy koneessa ja se haju on kamala
Joten ei kaikki pyykkejä voi pestä nopeilla pikaohjelmilla 30-40 asteessa .vaatteet jotkamobat lähellä ihoa tarvitsevan vähintään 60˚ ja parempi sitäkin kuumempi vesi ..
Eräs tuttu väitti että lika lähetteen ihan hyvin 30˚ lämmössä ja ei hän ainakaan ala käyttämään mitään muita ohjelmia. Vaatteensa haisivat pahalta kun oli metrin päässä .
- Anonyymi
Minulla on kuivaava pesukone joka punnitsee itse kuivan pyykin kun sen koneeseen laittaa, ja painon mukaan sitten käyttää vettä ja aikaa. Ohjelmia on joka lähtöön ja itse voisi koneeseen ohjelmoida netin kautta lisää, mutta en ole tarvinnut. Pesee 4-8 kg kuivaa pyykkiä ja kuivaa korkeintaan 4 kg kuivaa pyykkiä. Usein en kuivausta käytä, mutta paksuissa kuivatan puoli tuntia niin kuivuvat sisällä sitten nopeammin.
- Anonyymi
Kehnoja kokemuksia.
Tosin jo vanhempi asia. Kuitenkin, ostettiin kuivaava pesukone, hyvää merkkiä. Osoittautui, pesi ok. Linkosi kehnosti. Aika märkää pyykkiä sitten koitti kuivailla. Hidasta.
Lisäks aika pieni kone. Ja kuivaukseen piti puolet pyykridtä poistaa, tai pestä vajaita koneellisia. Siis tupla aika.
Lisäks oli aika äänekäs jostain syystä. Kuivaus etenkin tympi, koska kesti kauan.
Pyykki tahtoi olla ryppyistä. Pieni rumpu...
Jossain muutossa huolintaliike ei muistanut ruuvata säätöruuveja suoraan. Pakkas koneen päälle jotain raskasta. Tais runko vääntyä, se rupes käveleen, sääti miten tahansa.
Sen jälkeen kone vaihdettiin tavalliseen. Hyvä linko, pian kuivempi pyykki, kuin vanhalla.
Sittemmin ollut parikin konetta, mutta ne olleet siis pyykkärinä parempia. Ja lisäks pari kuivausrumpuakin. Eka oli vaan yleiskehno. Toka toimi ok, mutta hajos aika nopeesti, kai jokin moottorivika.
Nyt siis kuivausrumpu hakusessa. Osoittautunut, nekin kasvaneet, enenpi pyykkiä, isompi rumpu, isompi kone. Ja valtavan suuret luukut. Pieni tila. Ei hirveen monta vaihtoehtoa, yhden käden sormilla laskettavissa. Pitänee koittaa ostaa laadukas, voi olla, jatkossa kaikki koneet jättikokoisia.
Suosittelen siis kahden koneen systeemiä. Jos vaan tila riittää. Sekin hyvä puoli, jos jompi kumpi hajoaa, tulee halvemmaksi ostaa vain uus kone rikkoontuneen tilalle. Voi niinkuin ostaa laadukkaan koneen, eikä kehnoa hybridiä.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehnoja kokemuksia.
Tosin jo vanhempi asia. Kuitenkin, ostettiin kuivaava pesukone, hyvää merkkiä. Osoittautui, pesi ok. Linkosi kehnosti. Aika märkää pyykkiä sitten koitti kuivailla. Hidasta.
Lisäks aika pieni kone. Ja kuivaukseen piti puolet pyykridtä poistaa, tai pestä vajaita koneellisia. Siis tupla aika.
Lisäks oli aika äänekäs jostain syystä. Kuivaus etenkin tympi, koska kesti kauan.
Jossain muutossa huolintaliike ei muistanut ruuvata säätöruuveja suoraan. Pakkas koneen päälle jotain raskasta. Tais runko vääntyä, se rupes käveleen, sääti miten tahansa.
Sen jälkeen kone vaihdettiin tavalliseen. Hyvä linko, pian kuivempi pyykki, kuin vanhalla.
Sittemmin ollut parikin konetta, mutta ne olleet siis pyykkärinä parempia. Ja lisäks pari kuivausrumpuakin. Eka oli vaan yleiskehno. Toka toimi ok, mutta hajos aika nopeesti, kai jokin moottorivika.
Nyt siis kuivausrumpu hakusessa. Osoittautunut, nekin kasvaneet, enenpi pyykkiä, isompi rumpu, isompi kone. Ja valtavan suuret luukut. Pieni tila. Ei hirveen monta vaihtoehtoa, yhden käden sormilla laskettavissa. Pitänee koittaa ostaa laadukas, voi olla, jatkossa kaikki koneet jättikokoisia.
Suosittelen siis kahden koneen systeemiä. Jos vaan tila riittää. Sekin hyvä puoli, jos jompi kumpi hajoaa, tulee halvemmaksi ostaa vain uus kone rikkoontuneen tilalle. Voi niinkuin ostaa laadukkaan koneen, eikä kehnoa hybridiä.
=DW=Minä olen ollut koneeseen tyytyväinen, yhden hengen koneena oikein sopiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehnoja kokemuksia.
=DW=Minulla on kellarissa sellainen vanhan aja; linko ajalta kun peskonwissin vielä laitteisiin itse vesi , olisiko olluråt 60 lukua se kone. Joskus jos pesen jotain pieniä mattoja niin vien kellariin ja laitan linkoon hyvä linko ja linkoaa todella hyvin . Anoppi aijåkansa ostanut sen kun oli vielä aika nuori . Anoppia ei ole enää ollut vuosiin elämässä , monesti ajattele kun linkoan kellarissa että tällähän se anoppini. Joskus on varmaan seisoskellut ja katsellut kun linko toimii , kuten minä teen nyt.
- Anonyymi
Ihmettelen sitä että haluatte kuivaajan. Miksi? Laitan pyykin kuivumaan illalla olohuoneeseen telineeseen. Tuo sopivasti kosteutta patterilämmitykseen. Aamulla on kuiva. Paljon kuivatan myös parvekkeella, pakkasellakin lakanoita.
Eikö se kuivuri vatkaa turhaan vaatteita. Kuluttaa. Materiaalit on muutenkin kehitetty kestämättömämmiksi kuin entiset. Itselle on tärkeä että vaatetta ei vatkattaisi ollenkaan paljon, eihän ne varsinaisesti likaannu. Mahdolliset tahrat, joita on harvoin, käsittelen ennen koneeseen nakkaamista sappisaippualla.
Kuivuri on ehdoton lapsen perheessä, jossa on kaksi jalkapallonpelaajaa. Mutta eikö eläkeläinen jouda odottaa.
Kun etsin konetta, en missään nimessä ota sellaista jossa on kuivuri. En myöskään välitä kuivaksi linkoamisesta. Ei tietenkään tiputtaakaan saa. Turhat toiminnot ovat riski, kun niitä ei ole, on vähemmän kohtia mikä voi mennä rikki. Eikö näin oo? Aloittaja- Anonyymi
Kyllä noinkin.
Tosiasia kuitenkin, kuivuri on nopee. Ei ole pyykkitelineitä, pyykkejä ympäri asuntoa.
Kissankarvat. Yleensä karvat, nukka, pölyt tms. Ei poistu koneessa, jäävät kuivuriin. Siistit vaatteet. Helpompi tyhjennellä nukkasihtiä, kuin harjailla rättejä.
Ei hokattu mitään kuluttavaa vaikutusta kankaisiin. Ehkä jokin puhkinussittu perintö silkki voi mennä rikki. Tosin hyvin kuivanut silkkipaidat jne. Eikä tule ryppyjä, pian harvemmin silityksen tarvetta kuivurin kans.
On yhtiön kuivaustelinekkin. Se ok. lakanoitten tms kans. Etenkin talvisin, kesäisin pölyt jne. Vaatteita ulos ei viiti laittaa, ei naapureille mun kalsarikuosi kuulu. Lisäks ollut asuntoja, joissa pöllitty farkkuja tms merkkituotteita. Noh, kerran joku pervo pölli vaimon tissiliivitkin.
On muuten tamppaustelinekkin. Nykyisin kaikilla imurit. Ei sitä kukaan käytä, ei kukaan tamppaa enää mattoja. Sinällään ois ehkä hyvä joskus tuulettaa, mutten ole sellastakaan nähnyt tehtävän.
On hyvä pesutupa ammattikoneineen. Aina joskus sitä käytetään. Näppärämpi pestä kotona. Mutta on jokunen naapuri, jolla ei ollenkaan omaa pesukonetta.
Ilman tekniikkaa pärjää kyllä. Pesuvati ja nyrkkipyykki jne. Mutta jostain syystä ihmiset mieluummin käyttää koneita, koska jostain syystä joku on niitä keksinyt :D
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noinkin.
Tosiasia kuitenkin, kuivuri on nopee. Ei ole pyykkitelineitä, pyykkejä ympäri asuntoa.
Kissankarvat. Yleensä karvat, nukka, pölyt tms. Ei poistu koneessa, jäävät kuivuriin. Siistit vaatteet. Helpompi tyhjennellä nukkasihtiä, kuin harjailla rättejä.
Ei hokattu mitään kuluttavaa vaikutusta kankaisiin. Ehkä jokin puhkinussittu perintö silkki voi mennä rikki. Tosin hyvin kuivanut silkkipaidat jne. Eikä tule ryppyjä, pian harvemmin silityksen tarvetta kuivurin kans.
On yhtiön kuivaustelinekkin. Se ok. lakanoitten tms kans. Etenkin talvisin, kesäisin pölyt jne. Vaatteita ulos ei viiti laittaa, ei naapureille mun kalsarikuosi kuulu. Lisäks ollut asuntoja, joissa pöllitty farkkuja tms merkkituotteita. Noh, kerran joku pervo pölli vaimon tissiliivitkin.
On muuten tamppaustelinekkin. Nykyisin kaikilla imurit. Ei sitä kukaan käytä, ei kukaan tamppaa enää mattoja. Sinällään ois ehkä hyvä joskus tuulettaa, mutten ole sellastakaan nähnyt tehtävän.
On hyvä pesutupa ammattikoneineen. Aina joskus sitä käytetään. Näppärämpi pestä kotona. Mutta on jokunen naapuri, jolla ei ollenkaan omaa pesukonetta.
Ilman tekniikkaa pärjää kyllä. Pesuvati ja nyrkkipyykki jne. Mutta jostain syystä ihmiset mieluummin käyttää koneita, koska jostain syystä joku on niitä keksinyt :D
=DW=Minä tamppaan matot. Ei ole pesukonetta taloyhtiössämme ollenkaan. Kuivaushuone on, siellä puhuri, en käytä niitä kun yksi koneellinen mahtuu hyvin tukevaan, kokoontaitettavaan telineeseeni, 1-2 lakanaa ja pikkupyykki = 4 kg. Parvekkeeltani ei näy vaatteet ulos, asun sen verran korkealla. En minäkään laittaisi vaatteitani näkösälle. Nyrkkipyykki, joo, en rupeais moiseen.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tamppaan matot. Ei ole pesukonetta taloyhtiössämme ollenkaan. Kuivaushuone on, siellä puhuri, en käytä niitä kun yksi koneellinen mahtuu hyvin tukevaan, kokoontaitettavaan telineeseeni, 1-2 lakanaa ja pikkupyykki = 4 kg. Parvekkeeltani ei näy vaatteet ulos, asun sen verran korkealla. En minäkään laittaisi vaatteitani näkösälle. Nyrkkipyykki, joo, en rupeais moiseen.
AloittajaNyrkkipyyillä selviää yksiasuva.
- Anonyymi
Kaikki eivät voi kuivattaa pyykkiäön ulkona tai parvekkeilla , jos on vakava allergia , niin rumpu paras kuivaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noinkin.
=DW=Minun ystäväni asuu sellaisessa talossa missä häviää vaatteita kuivaahuoneista ja rummuista.
No kerran hän otti kirjan mukaansa ja päätti jäädä katsomaan kuka on syyllinen . Ei tarvinnut kauaa odotella kun seuraavan rapun keski ikäinen nainen tuli tyhjän kassin kanssa
Eikä heti huomannut penkillä olevaan ystäväni. Kunnes pysäytti kuivaus rummun ja alkoi valitsemaan ystävänpäivänä puoli kuivia vaatteita.
Ystävä oli epäillyt tätä ihmistä koska varkaudet olivat alkaneet het kun hön oli muuttanut taloon..
Niin että heille tili kova keskustelu ja ystäväni sanoi varkaalle että hön on filmannut kännykällä ihan koko tapauksen . Sen jälkeen ei nainen enää varastellu. ja muutti aika pian pois talosta .
Joten joillakin ihmisillä on kleptomania , on otettava vaikka ei tarvitsisi edes
Se wi mitenkään ole oikein että on istuttava pesutuvassa koko ajan ja vahdittava pyykkiään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noinkin.
=DW=En kyllä,enää alkaisin myrkkipyykin pesuun .
Kone pyörii joka päivä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä,enää alkaisin myrkkipyykin pesuun .
Kone pyörii joka päiväMiksi ihmeessä? Pesetkö vaate kerrallaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyrkkipyyillä selviää yksiasuva.
Lakanat ja pussilakanat ne onkin kätevä nyrkkipyykätä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakanat ja pussilakanat ne onkin kätevä nyrkkipyykätä!
Ehkä hän ei käytä sellaisia.
- Anonyymi
Kyllä leskel ajatus pyörii joutavissa asioissa ,mene tekamään jotakin hyödyllisiä ajatelmia ettet aina sontaa sepustele.
- Anonyymi
Mee ite senkin valittaja.
Jos minua tarkoitat, en ole tähän ketjuun kirjoittanut mitään.
Joten pientä rajaa Ano klo 13:33
- Anonyymi
Oma Siemens pesukone on ainakin toiminut vallan mainiosti tähän asti (koputetaan puuta).
- Anonyymi
Hyvä merkki, ainakin matkaradiona.
- Anonyymi
Pesukarhuun luotan.
- Anonyymi
Ostin 5v sitten Gigantin oman merkkisen edestä täytettävän. Oli iso muutto takana ja rahat vähissä. Kone on ollut hyvä ja maksoi silloin tarjouksessa 129 euroa.
- Anonyymi
JOs joku on ostanut kuivaavan pyykinpesukoneen, kuulen mielelläni kommentteja. Meillä tämän osto olisi ajankohtainen.
- Anonyymi
Mieleen luotan, kaikissa kodinkoneissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieleen luotan, kaikissa kodinkoneissa.
Siis mielenpuoleesi(ko?). Miele-laitteet / kodinkoneet ilmaistaan eri tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mielenpuoleesi(ko?). Miele-laitteet / kodinkoneet ilmaistaan eri tavalla.
Oho!
- Anonyymi
Mainonnan uhri.
- Anonyymi
YHTÄ ASIAA kannatat myös harkita. Että ei laita pytyn viereen.
Hetkessä voi tulla aika jolloin tarvitset avustajaa. On se paha jos ei pääse viereen auttamaan.
Vaimoni polvet heikkeni ja samoin käsivoimat aivan 2 kk aikana täysin.
Ei jaksa vetää itseään ylös vaikka on sellaiset köysitikkaat mistä tarttua. Korotettu pyttykään ei auttanut.
Sitä sivutilaa tarvitaan myös kun pesee pyllyä takaapäin.
Nimim. Onnelline omaishoitaja 6 vuotta.- AnonyymiUUSI
Voimia sinne.
- Anonyymi
Jälkeenpäin ajatellen olen aivan liian herkästi antanut koneen pois ja ostanut uuden,
Niissä on ollut vain laakerivikaa ja pitänyt ääntä lingotessa. ei vuoto tai tekniikka vikaa.- Anonyymi
Miten kuivaaminen näillä keleillä. Ulkona ei voi kuivata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kuivaaminen näillä keleillä. Ulkona ei voi kuivata
Miksei? Täydellinen, ellei loistava pyykinkuivatusilma / -sää; yli 20 astetta lämmintä ja tuulee. Olisi vain ollut pyykkipäivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei? Täydellinen, ellei loistava pyykinkuivatusilma / -sää; yli 20 astetta lämmintä ja tuulee. Olisi vain ollut pyykkipäivä.
Niin on, paitsi jos asuu liikenneväylän liki, ja tuulee sieltä päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, paitsi jos asuu liikenneväylän liki, ja tuulee sieltä päin.
Woih harmi, ikävä sulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkona ei voi kuivata mitään pyykkiä, ei edes mattoja vaikka olisi kuinka lämmintä ja tuulista, En halua siitepölyjä tuoda sisälle enempää kuin on pakko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkona ei voi kuivata mitään pyykkiä, ei edes mattoja vaikka olisi kuinka lämmintä ja tuulista, En halua siitepölyjä tuoda sisälle enempää kuin on pakko
Ikävää yliherkkyys on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pahimmat siitepölyajat menivät jo, keväällä. Muulloin ei tarvitse huolehtia ja eihän pyykkiä ikiajoiksi ulos jätetä. Päivä riittää.
- Anonyymi
Ennakoivissa koneissahan on koodi kyttäämässä liikkuvan ihmisen likaisuuden tasoa?
- Anonyymi
Temun kiinalainen vakooja?
- Anonyymi
Kaikissa koneissa on riittävästi ohjelmia, ei kannata maksaa turhasta.
- AnonyymiUUSI
Isokokoinen kone on kestävämpi, olen huomannut.
- AnonyymiUUSI
Mulla Upo pyykinpesukone, suosi suomalaista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433633- 362294
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321895- 171639
- 181638
- 231568
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai841348- 171312
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko891242