Tunsin aikoinaan kaverin jolla oli tapana viettää osa kesälomasta junassa, matkustella ristiin rastiin Suomessa.
Onko kokemusta, olisiko kiinnostusta istua junassa katsella maisemia, tutustua ihmisiin sanotaan vaikka viikon reissu.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011222242.html
Pertikki
Hyppää pois Humppilassa
2
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
No joo, mut onko Mikkeliin mänijöitä?
Soiko Pieksämäen asemalla bluus? Missä olikaan asemalla kyltti:
"Myytävänä puukkoja ja puntareita ym virvokkeita"
"junansillalla yhtä tyttölasta, minä joutessain jututtammaan jäin"... - AnonyymiUUSI
Tuo olisi ollut nuorena mielenkiintoista vaan kun heti puoli kakarana töihin. Niin ei edes ajatellut sellaisia mahdollisuuksia .
Muuten olen matkustanut alle kouluikäisenä ihan yksin sieltä missä asuttiin. Kummitädin luokse puolentunnin matka junalla ja sitten määränpäässä kolmenkilometrin käveleminen ennekö oli perillä .
Ajattelen miten se oli ennen ja miten se on nyt. En varmana olisi laittanut kuusi vuotiasta menemään yksin junaan ja sitten vielä kävelemään sen kolme kilometriä vieraassa kauppalassa. , kuten minä sain tehdä . Joten ajat on muuttuneet, silloin ei pelätty mitään lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa , ja luotettiin siihen aitä lapset osaa ja pärjää. Ja niinhän minä osasin . Sen reissun tein monet kerrat vuodessa. , koskaan ei ollut ketään jota olisi pitänyt pelätä .
Nyt ei uskalla laittaa lapsia minnekkään yksin. Jos ei asemalla ole jo joku ottamassa vastaan , ja yleensäkään. Että matkstaisivat yksin niin pienenä
Muistan ne junien hajut elävästi. Ja konduktöörin joka ilmestyi vaunuun ja huuti että matkaliput olkaa hyvä. Ja ihmiset ottivat esiin matkalippujaan , mutta en muista oliko minullakin matkalippu vai ei sillä ei ole jäänyt mitään mielikuvaa asiasta ! Mutta kai se oli joku lastenlippu luulisin mutta en muista .
Joten junalla olen matkustanut paljon , ja äidin kanssa sukulaisiin kesäisin ja matka kesti koko yön. Nyt kun näkee kartasta niin miten 200km on näihin paikkoihin niin junilla ei varmaan ollut kova vauhti edes kun koko yö piti matkustaa. , tänään sen matkan tekee ihan vaan pienessä ajassa autolla ihan vaan päivän retken edestakaisin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615163Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183252- 1422705
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162328- 1291835
- 151673
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601461Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1071318- 951297