Olen kerännyt lehtokotiloita satamäärin tontiltani ja tuhonnut ne. Auttaisi varmaan vähentämään lisääntymistä jos aloitettaisiin kunnon kotilosota niinkuin aikoinaan rottasota.
lehtokotilot
6
412
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä osallistuttu jo talkoisiin. Nämä ovat kyllä vallanneet koko kylän.
- Anonyymi
Laittakaa lintujen ruokintapiste lähelle. Isommat linnut syövät ne, kunhan näkevät.
- Anonyymi
Lintujen ruokapisteet lisää myös rotta ja niitä on ollut liiaksi jo monia vuosia ja nähty on ruokapaikoilla ja talveksi menevät katoille.
Olen itse kyykkinyt kotiloita aamuin illoin muutaman vuoden ja olen miettinyt että kun lopetan niitä on miljoonittain.
Tilanne on räjähtänyt ja esim uuden hautausmaan liepeillä ihan tolkuttomasti ja nämä vanhat pellot ja sellaiset niityt missä lupiinit rehottavat siellä kotiloita on neliöllä 100.
olisiko kulotuksesta apua? - Anonyymi
Kulotus tappaa toki ne, jotka ovat juuri sillä alueella, mitä kulotetaan. Eipä se niitä ympäriltä tuhoa.
En ole itse kokeillut, mutta jotkut suosittelevat rautafosfaattia. On turvallinen aine kaikelle muulle paitsi koteloille ja etanoille.
Google auttaa enemmän. - Anonyymi
Lehtikotilat lisääntyneet, en muista nähneeni 20 vuotta sitten kun jossakin suomen muissa kaupungeissä ,ikaalisissa, Pöytyällä jne
nyt vanhat viljelemättömät pellot, asumattomat ja hoitamattomat pihapiirit esim
keskuskadun ja rauhankadun varrella ja muualla täynnä jo monena vuosina
itsekin noukin päivittäin ja hävitän asianmukaisesti
nyt on oikein etanoiden juhlakesä kun on kosteaa jatkuvasti- Anonyymi
Vai etää Pöytyän kaupungissa, heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893564Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253103- 563054
- 612875
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642710Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542697On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle622436Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802281- 692138
- 452132