Parempi olis Hankasalmella

Anonyymi-ap

Olisiko sittenkin kannattanut muuttaa Hua Hinista Hankasalmelle? Suomen parhaat hampparit ja Kotka kolmosena!

Suomen parhaaksi hampurilaisravintolaksi on valittu Hankasalmen Niemisjärvellä sijaitseva Grill Room. Se voitti Burger Lovers -yhteisön äänestyksen myös viime vuonna. Koskaan aiemmin ei kahtena peräkkäisenä vuonna ole ollut samaa voittajaa.

Toiseksi sijoittui viime vuoden kolmonen Bursalad Hyvinkäältä ja kolmanneksi äänestettiin toissavuoden ykkönen The Van Kotkasta.

Grill Room on kolmessa vuodessa kasvanut burgerimaailman ilmiöksi. Sen hampurilaisia tullaan tiedotteen mukaan syömään useiden satojen kilometrien päästä.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/14e6b26b-582d-4c0e-b689-cf2651eb1210

16

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Söin aiakin luulempa 1000 kertaa reka miesten ravitola ja löysät pasaset tuli kelo hamesen ainakin 1001 kertaa, voin vakuuttaa.

      • Aimo joi Kilju Annikki mamman kanssa puolalaista Odchody VS pirtua ja polttelivat lilli putteja paskahuusissa, kun mummolta tuli yrjö ja pirtut valui pitkin flamelli paitaa aina kello hameeseen saakka jotka nappasi tulen sikarista... Mummo ja huussi oli jo ilmi liekeissä kun aimo poistui kiireesti paikalta, otti ryypyn pullosta ja totesi "Mahtava homma - Hohtava mamma".

        Meinasin tulla hulluksi sillä olin juuri menossa sinne vessaan asioille anna lehden kanssa.
        Kysyin aimolta missä mamma? Aimo sanoi että kun viimeksi mamman näki, niin tuolla huussissa se oli sauhuilla... mamman vakuutus rahoja kyseltiin vielä samana iltana, mutta if ei paljoa auttanut...


      • Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

        Aimo joi Kilju Annikki mamman kanssa puolalaista Odchody VS pirtua ja polttelivat lilli putteja paskahuusissa, kun mummolta tuli yrjö ja pirtut valui pitkin flamelli paitaa aina kello hameeseen saakka jotka nappasi tulen sikarista... Mummo ja huussi oli jo ilmi liekeissä kun aimo poistui kiireesti paikalta, otti ryypyn pullosta ja totesi "Mahtava homma - Hohtava mamma".

        Meinasin tulla hulluksi sillä olin juuri menossa sinne vessaan asioille anna lehden kanssa.
        Kysyin aimolta missä mamma? Aimo sanoi että kun viimeksi mamman näki, niin tuolla huussissa se oli sauhuilla... mamman vakuutus rahoja kyseltiin vielä samana iltana, mutta if ei paljoa auttanut...

        Laholaisten tasokasta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laholaisten tasokasta ?

        Ei vaan Senssun aitoja matkailutarinoita Suomi24 chiang maista, suomalaisesta -70 luvun keittiöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laholaisten tasokasta ?

        Laatua ja tasoa on Senssulla taas ollut tsiangmaissa, mutta tuo odchody tarkoittaa kyllä suomeksi paskaa.


    • Anonyymi

      Proteiinipommi. Ankan rintapaloja, jotakin sieniä torilta, soijakastiketta, tuoretta inkivääriä, chilijauhetta, limettiä, keitetty kananmuna. Kanaliemi on keittolientä luineen. https://ibb.co/0jcVh5rb

      Chef Senssun iloksi sopassa on myös hunajaa. 100% hunajaa, eikä sokerimassaa.
      Paino alempana kuin 23 vuoteen niin täytyy alkaa syödä enemmän ettei tuuli vie.
      Riisit omassa kulhossaan.

      2010

      • Anonyymi

        Kuluttajaviranomaiset teki jossain vaiheessa hunajatutkimuksen, hunajaa oli virosta, thaimaasta, saksasta ja suomesta, yksikään thaimaalainen hunaja ei ollut aitoa, eikä kaikki virolaisetkaan olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajaviranomaiset teki jossain vaiheessa hunajatutkimuksen, hunajaa oli virosta, thaimaasta, saksasta ja suomesta, yksikään thaimaalainen hunaja ei ollut aitoa, eikä kaikki virolaisetkaan olleet.

        Joten aivoituksesi 100% hunajasta voi olla fantasiaa, ellet nyt ole lisännyt repertuaariasi mehiläisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajaviranomaiset teki jossain vaiheessa hunajatutkimuksen, hunajaa oli virosta, thaimaasta, saksasta ja suomesta, yksikään thaimaalainen hunaja ei ollut aitoa, eikä kaikki virolaisetkaan olleet.

        Suoraan mehiläisfarmilta jokainen thaimaalainen hunaja on aitoa. Chiang Maissa on eniten hunajafarmeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoraan mehiläisfarmilta jokainen thaimaalainen hunaja on aitoa. Chiang Maissa on eniten hunajafarmeja.

        Kaiketi riski on suuri, kun mehiläiset tuottavat hunajaa harvakseltaan, ja kidesokeri on halpaa, jatkaa hunajaa sillä, tämä testi kertoi suomessa myyytävien markettihunajien laadusta joka oli surkeaa, ostin yhdeltä ukolta useammankin pullon pakattu vanhaan viinapulloon, hunajaa... meni ainakin teen kanssa, vaikea sanoa miten luonnonmukaista oli, mutta syötävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiketi riski on suuri, kun mehiläiset tuottavat hunajaa harvakseltaan, ja kidesokeri on halpaa, jatkaa hunajaa sillä, tämä testi kertoi suomessa myyytävien markettihunajien laadusta joka oli surkeaa, ostin yhdeltä ukolta useammankin pullon pakattu vanhaan viinapulloon, hunajaa... meni ainakin teen kanssa, vaikea sanoa miten luonnonmukaista oli, mutta syötävää.

        Hunajaksi saa sen nimisuojan nojalla kutsua vain hunajaa, johon ei ole lisätty tai poistettu mitään ainetta. Hunaja sisältää pääosin hedelmäsokeria ja rypälesokeria sekä entsyymejä, hivenaineita ja vitamiineja. Hunajan ravintosisällöstä on aina noin 80% sokeria / hiilihydraattia, vaikka se olisi niin sanottua raakahunajaa eli aitoa hunajaa.
        Kuluttajan ei ole mitään mahdollisuutta tietää mitä ostettu hunaja sisältää, vaan se pitää sitä varten testata laboratorioissa DNA-kokeilla ja muilla kokeilla.
        Suomen mehiläishoitajain liitto valvoo kotimaisen hunajan laatua ja alkuperää laboratoriotestein. Suomalaisten ruokakauppojen makeutushyllyillä myydään hunajaa, joka ei välttämättä oikeasti olekaan hunajaa. Kotimaista hunajaa pidetään turvallisena valintana, mutta käsite aitoudesta on vähän sama kuin se että ostat "täysmehua", jossa aitoa hedelmästä puristettua mehua saattaa olla vain 9%.

        Aitoa hunajaa on vain se kennoista kerätty hunaja sellaisenaan ja siksi esimerkiksi "juokseva hunaja" ei helpolla voi olla 100% hunajaa koska 100% hunaja ei tulisi pullosta ulos vaikka kuinka yrittäisit. Väärennöksissä yleisin tapa on tehotuottaa hunaja siten että mehiläistarhassa on sokeriliemitynnyri josta mehiläiset käy imppaamassa ja kaikki hunajan energia ei tule kukkasista vaan siitä sokeriliemestä.
        Myrkkyjä ei ole löydetty hunajista vaikka se olisikin väärennettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hunajaksi saa sen nimisuojan nojalla kutsua vain hunajaa, johon ei ole lisätty tai poistettu mitään ainetta. Hunaja sisältää pääosin hedelmäsokeria ja rypälesokeria sekä entsyymejä, hivenaineita ja vitamiineja. Hunajan ravintosisällöstä on aina noin 80% sokeria / hiilihydraattia, vaikka se olisi niin sanottua raakahunajaa eli aitoa hunajaa.
        Kuluttajan ei ole mitään mahdollisuutta tietää mitä ostettu hunaja sisältää, vaan se pitää sitä varten testata laboratorioissa DNA-kokeilla ja muilla kokeilla.
        Suomen mehiläishoitajain liitto valvoo kotimaisen hunajan laatua ja alkuperää laboratoriotestein. Suomalaisten ruokakauppojen makeutushyllyillä myydään hunajaa, joka ei välttämättä oikeasti olekaan hunajaa. Kotimaista hunajaa pidetään turvallisena valintana, mutta käsite aitoudesta on vähän sama kuin se että ostat "täysmehua", jossa aitoa hedelmästä puristettua mehua saattaa olla vain 9%.

        Aitoa hunajaa on vain se kennoista kerätty hunaja sellaisenaan ja siksi esimerkiksi "juokseva hunaja" ei helpolla voi olla 100% hunajaa koska 100% hunaja ei tulisi pullosta ulos vaikka kuinka yrittäisit. Väärennöksissä yleisin tapa on tehotuottaa hunaja siten että mehiläistarhassa on sokeriliemitynnyri josta mehiläiset käy imppaamassa ja kaikki hunajan energia ei tule kukkasista vaan siitä sokeriliemestä.
        Myrkkyjä ei ole löydetty hunajista vaikka se olisikin väärennettyä.

        Maku ja koostumuserot tulee siitä mikä mehiläislaji on mitäkin kukkasia imeskellyt milläkin alueella.

        Suomen suurimman tuottajan sivuilta:

        "Suodatettu hunaja eroaa tavallisesta hunajasta koostumuksensa ja pakkauksensa osalta. Juokseva hunaja on aivan tavallista hunajaa, joka kuitenkin siivilöidään. Ohuen filtterin läpi ajettaessa hunajasta poistetaan siitepölyä, joka toimii hunajassa kiteytymiskeskuksena. Siivilöinnin ansiosta hunaja pysyy pidempään juoksevassa muodossa ja se voidaan pakata helppokäyttöiseen pulloon. Hunajayhtymän ainutlaatuisessa pullossa on kätevä korkkimekanismi, joka “leikkaa” hunajan ja pitää korkin ja pullon siistinä.

        Suodatettu hunaja on erityisen suosittua sellaisten kuluttajien keskuudessa, jotka arvostavat nopeutta ja helppokäyttöisyyttä. Suodatettu hunaja on myös helpompi käyttää ruuanlaitossa ja leivonnassa, koska annostelu ja mittaaminen on näppärämpää kuin lusikoitavissa purkkihunajissa. Suodatus ei vaikuta hunajan makuun tai luonnollisiin ominaisuuksiin. Suodatettu juokseva hunaja on myös paremmin siedetty allergikkojen keskuudessa"


    • Anonyymi

      Yks hankasalmelainen lasketteli auton katolla ja autolla oli vauhtia 200 km/h.

      • Anonyymi

        Häkä Häkkinen näytti vähän mallia mitä voi tehdä vielä "tässä iässä"

        Häkkisen virallinen nopeuslaskuennätys lumella oli 205,011 km/h, jonka hän laski 60-vuotiaana Les Arcsissa Ranskassa. Mutta 63-vuotiaana Häkkinen kutsuttiin Albertvillen olympialaisiin avaamaan nopeuslaskurata, ja sen hän teki nopeudella 217 km/h.
        Häkkinen otti osaa MM-kilpailuihin vielä yli seitsemänkymppisenä. Nopeuslaskun hän lopetti vasta 75-vuotiaana.

        Vaikka asiaa tuntemattomien mielestä siinähän vaan lasketaan alas mäkeä, niin voin kertoa mitä kaikkea se vaatii. Se vaatii kokemusta, lahjakkuutta, motoriikkaa, rämäpäisyyttä ja erittäin vahvoja jalkoja, etenkin reisilihaksia. Tanja Poutiainen teki uransa aikana treenejä joissa nosti jalkakyykkyjä 3 x 10 sarjoja 200 kilolla ja hän on pienikokoinen nainen.
        Niin sanotuissa mustissa mäissä olen kokeillut nuorempana miten kantti kestää vauhtia.
        Kantti ja fysiikka loppui arviolta satasen vauhdissa vaikka laskin suoraan mustan rinteen alaosan ilman mutkia.
        Jalat ei yksinkertaisesti enää kestäneet ja jaksaneet kun jokainen pikku töyssy tuntui kuin iskettäisiin lekalla laskettelumonon pohjaan. Paniikin tuntua lisäsi vielä se kun halpojen laskettelulasien pleksi irtosi ilmanvastuksesta ja tuli silmille. En sen jälkeen koskaan kokeillut miltä se vauhti tuntuu.

        Aerodynamiikan lakien mukaan kun vauhti kaksinkertaistuu niin ilmanvastus nelinkertaistuu. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu 217 km/h. Häkkinen oli todella kova luu.


    • Anonyymi

      Ettäkö pitäisi ajaa satoja kilometrejä jotain hampurilaismössöä majosiineineen syömään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe