Kyllä se vanha kunnon kakstahti on paras.

Anonyymi-ap

29

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu jos 2 t kone tai joku orbital tai etec kone veneessä niin ei mene kaupaksi tai hinta todella pieni että menee kaupaksi. Jos vähänkin tietää 2 t bensan kulutuksesta tai uudempien2 t teknisistä ongelmista niin niistä pysyy kaukana ja jos erehtyy ostamaan vene paketin jossa 2 t kone niin jälleen myynti todella vaikeaa ja hinta olematon. Ihan pikkupoikien tai amatöörin vehkeitä 2 t röpöttimet. Etec/2 t hörhö yrittää nostattaa taas röpötin romuja. Äläpä kommentoi mt hörhön surkeita spämmejä.

• Anonyymi

Ei pidä ostaa mitään uusia 2T koneita, -80 luvun tai vanhempia pitää olla.

• Anonyymi

Ennemmin minä annan 2T vetää bensaa kun ostan jonkun uuden ja kalliin 4T koneen joka enemmän on korjattavana/,huollosa kuin vesillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennemmin minä annan 2T vetää bensaa kun ostan jonkun uuden ja kalliin 4T koneen joka enemmän on korjattavana/,huollosa kuin vesillä.

2T veneilijöitä olen nelarilla hinannut rantaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostin 15 hv nelari Mercuryn 15 vuotta sitten . Kerran on huollossa venttiilivälykset säädetty, muutoin oma huolto . Öljy ja suodatin kerran vuodessa . Jakohihnan olen vaihtanut kerran . Vikoja ei ole ollut . Kallishan tuo oli kun uutena sen ostin . 3000 € .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2T veneilijöitä olen nelarilla hinannut rantaan.

Minä olen hinannut peilaineria (4-tahti puoliperämoot.), matkavenettä (4-tahti diesel sisämoot.), Busteria (4-tahti perämoot.) ja Deikruiseria (4-tahti puoliperämoot.)
        Terv. Bella 530 HT ja 35 hv 2-tahti perämoottori PS. Minua ei ole tarvinnut hinailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen hinannut peilaineria (4-tahti puoliperämoot.), matkavenettä (4-tahti diesel sisämoot.), Busteria (4-tahti perämoot.) ja Deikruiseria (4-tahti puoliperämoot.)
        Terv. Bella 530 HT ja 35 hv 2-tahti perämoottori PS. Minua ei ole tarvinnut hinailla.

Mikä on puoliperämoottori ? Tarkoitatko kenties sisäperämoottoria ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on puoliperämoottori ? Tarkoitatko kenties sisäperämoottoria ?

Se on sellainen puolikas perämoottori joka ei tietenkään toimi ja siksi pitää hinata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sellainen puolikas perämoottori joka ei tietenkään toimi ja siksi pitää hinata.

Ok . Aina oppii uutta .

• Anonyymi

Orjat airoissa on paras.

• Anonyymi

Kipparissa oli vertailtu ja mitattu uuden nelarin ja täysrempatun ikivanhan 2-t koneen tehoja ja kulutuksia. Erot hämästyttävän pieniä, jotain 15% luokkaa muistaakseni. Löytääkö joku sen jutun?

• Anonyymi

Aloittajalle, älä hyvä ihminen enää käytä sitä, se kuluu ajan myötä käyttökelvottomaksi eikä uusia koneita eikä osia enää saa. Nyt heti makeavesihuuhtelun jälkeen kuivaan vajaan säilytykseen. Siellä sitä kelpaa katsella ja kirjoitella kehuja asiantuntijapalstoille!

• Anonyymi

Helppo itse korjata ja osiakin löytyy joten hanaa vaan.

• Anonyymi

Miksi pitää makeavesi ajon jälkeen suorittaa makea vesihuuhtelu🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Merimiesten tapa, älä murehdi enempää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helppo itse korjata ja osiakin löytyy joten hanaa vaan.

Kyllä ne aikanaan loppuu, niinkuin muutkin ihmisten tekeleet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se käytöllä ole jos jossain kylpyammeessa ajelee. Kunnon kone kestää suolavettä ainakin 25 vuotta ongelmitta. Makeavesihuuhtelu kauden päätteeksi on ihan tyhjän kanssa. Nostat ajon jälkeen kuuman moottorin vedestä niin vesi valuu pois ja rähmät kuivuu seinämiin kiinni niin tiukkaan tinttaan ettei ne kauden jälkeen millään vesihuuhtaisulla pois liukene. Kunnon pesuaineet pitää laittaa kiertoon jos puhdasta haluaa, mutta ei suojaavaa oksidikerrosta välttämättä poiskaan kannata pestä. Vaihtoehdoksi jää makeavesihuuhtelu aina ajon päätteeksi heti kun moottori sammutetaan ja jäähdytysvesikierto pysähtyy, mutta kuka sellaista jaksaa näpertää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se käytöllä ole jos jossain kylpyammeessa ajelee. Kunnon kone kestää suolavettä ainakin 25 vuotta ongelmitta. Makeavesihuuhtelu kauden päätteeksi on ihan tyhjän kanssa. Nostat ajon jälkeen kuuman moottorin vedestä niin vesi valuu pois ja rähmät kuivuu seinämiin kiinni niin tiukkaan tinttaan ettei ne kauden jälkeen millään vesihuuhtaisulla pois liukene. Kunnon pesuaineet pitää laittaa kiertoon jos puhdasta haluaa, mutta ei suojaavaa oksidikerrosta välttämättä poiskaan kannata pestä. Vaihtoehdoksi jää makeavesihuuhtelu aina ajon päätteeksi heti kun moottori sammutetaan ja jäähdytysvesikierto pysähtyy, mutta kuka sellaista jaksaa näpertää?

...nostat ajon jälkeen kuuman moottorin vedestä...ei minun veneessäni moottori ajossakaan vedessä ole. Jäähdytysveden lämpötila korkeimmillaankin on niin alhainen ettei siinä juurikaan varsinaista kattilakiveä muodostu, lika on se mikä kerrostumia aikaansaa. Kaikkialle mitä suolavesi on koskettanut, pyrkii muodostumaan korroosiota, materiaalista se sitten viime kädessä riippuu muodostuuko sitä ja miten nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...nostat ajon jälkeen kuuman moottorin vedestä...ei minun veneessäni moottori ajossakaan vedessä ole. Jäähdytysveden lämpötila korkeimmillaankin on niin alhainen ettei siinä juurikaan varsinaista kattilakiveä muodostu, lika on se mikä kerrostumia aikaansaa. Kaikkialle mitä suolavesi on koskettanut, pyrkii muodostumaan korroosiota, materiaalista se sitten viime kädessä riippuu muodostuuko sitä ja miten nopeasti.

Moottorin perä on osa perämoottoria. Kippaat sen moottorin ylös vedestä niin kanaviin jää vettä. Jäähdytysveden lämpötila on alhainen vain niin kauan kuin vesi kiertää. Jäännösvesi kuumenee moottorin kanavissa nopeasti ja lika tarttuu niin tiukkaan ettei kerran kaudessa tehdyllä vesiletkuhuuhtelulla irtoa. Eri juttu jos välittömästi ajon jälkeen saisi huuhdeltua puhtaalla vedellä. Pieni oksidikerros suojaa korroosion etenemiseltä ja jos sen kerran kaudessa pesee tujuilla pesuaineilla pois on puhdistettu pinta altis korroosiolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne aikanaan loppuu, niinkuin muutkin ihmisten tekeleet!

Nelarit loppuu vaan aikaisemmin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se on kun ajaa jätevedestä. Ei ole noita ongelmia kun ajelee Itä-Suomen kirkkaissa vesissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moottorin perä on osa perämoottoria. Kippaat sen moottorin ylös vedestä niin kanaviin jää vettä. Jäähdytysveden lämpötila on alhainen vain niin kauan kuin vesi kiertää. Jäännösvesi kuumenee moottorin kanavissa nopeasti ja lika tarttuu niin tiukkaan ettei kerran kaudessa tehdyllä vesiletkuhuuhtelulla irtoa. Eri juttu jos välittömästi ajon jälkeen saisi huuhdeltua puhtaalla vedellä. Pieni oksidikerros suojaa korroosion etenemiseltä ja jos sen kerran kaudessa pesee tujuilla pesuaineilla pois on puhdistettu pinta altis korroosiolle.

Millä pesuaineella luulet saavasi oksidikerroksen irti alumiinista ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiekka puhaltamalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No vaikka sitruunamehulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiekka puhaltamalla

Alumiini oksidoituu ilmassa olevan hapenvaikutuksesta takaisin lyhyessä ajassa. oksidi kerros itseasiassa suojaa alumiinia korroosiolta.

• Anonyymi

Älä kommentoi enää näitä etec/2 t hörhön 2 t avauksia. . Narsu mt tapaus palsta häirikkö elää kommenteista/huomiosta joten ei enää kommentteja sille. . ÄLÄ KOMMENTOI 2T HÖRHÖYTEEN MITÄÄN ! !

• Anonyymi

En kommentoi e-tec hörhön avaukseen , mutta sanompahan vain että hyvin toimii ja kulkee 40 vuotta vanha 2-tahti perämoottori omassa veneessä.

Ajan sillä niin kauan kun se toimii. sanookoot viherpiipertäjä tai kuka tahansa/mitä tahansa en välitä pätkääkään..!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kommentoi e-tec hörhön avaukseen , mutta sanompahan vain että hyvin toimii ja kulkee 40 vuotta vanha 2-tahti perämoottori omassa veneessä.

Ajan sillä niin kauan kun se toimii. sanookoot viherpiipertäjä tai kuka tahansa/mitä tahansa en välitä pätkääkään..!!!

EU:n tuleekin määrätä tarkastajat vesille jotka takavarikoivat vanhat ikäloput 2t ympäristöhaitat. Tämän tehtävän voisi antaa lisätyöksi komposti- ja ulkohuussitarkastajille tai sitten palkata lisää EU tarkastajia vesille. Uusi haittavero tulee säätää, jolla henkilöstökulut katettasisiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

EU:n tuleekin määrätä tarkastajat vesille jotka takavarikoivat vanhat ikäloput 2t ympäristöhaitat. Tämän tehtävän voisi antaa lisätyöksi komposti- ja ulkohuussitarkastajille tai sitten palkata lisää EU tarkastajia vesille. Uusi haittavero tulee säätää, jolla henkilöstökulut katettasisiin.

Senkus palkkaat omasta pussista. Eu:n rahat menee Natolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe