ei oo ollu tänä vuonna harhoi tai mitää et lääkitys toiminu mut haluisin lopettaa lääkkeiden oton jos pärjäisin vaikka jo ilman kaks injektioo menee ja onko se paljon? ja mulla on toinen nostattanu sokereita joka ei oo hyvä juttu toki elintavoissakin on vikaa ettei voi vaan lääkettä syyttää
skitsofrenia lääkitys
16
329
Vastaukset
- Anonyymi
Sangen harva oikeasti onnistuu elämään harhojensa kanssa ilman lääkkeitä. Siinä vaan turhaa altistaa itseään sairaudelle.
- Anonyymi
nojoo mä oon kyl huonosti kestäny mun harhoja :( pitää viel miettii ettei ehk kuitenkaa.. no en oo seuraavalle injektiolle pääsemässä ees...
- Anonyymi
Tietääkö itse silloin kun näkee harhoja että ne on vaan harjoja vai luuleeko että ne on toisia.. silloin kun niitä näkee. ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkö itse silloin kun näkee harhoja että ne on vaan harjoja vai luuleeko että ne on toisia.. silloin kun niitä näkee. ?
ei niistä tiiä et ne on harhoi ennen ku ne katoo silmän räpäyksessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyl mä välil mietin et mistä mä tiiän millon puhun oikeesti jonkun kaa ettei oo harhaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhat liippuu vähän luonteesta.
Mitä lopetukseen tulee, mieti tarkkaan. Itsellä loppuu leponex ensi kuussa kokonaan. Tosin, mun diagnoosi vaihtuikin skitsofreniasta C-PTSD+ADHD comboon. Korkeimmillaan oli 550mg lääkettä+pari muuta eli aika korkealta. En tiedä täytätkö itse kriteerejä, mutta ainakin mun kohdalla pitkä, outo oireettomuus ensimmäistä kertaa ikinä käynnisti koko projektin (tosin yksityisellä tein uudelleen arvioinnin)
- Anonyymi
Yleensä suositellaan psykoosin estoon, että syödään lääkitystä.
Voithan pyytää vaihtoa jos vaikuttaa laboratorio arvoihin.
Mul aloitettiin risperdalilla. Se nosti prolaktiini tasoja ja kuukautiset jäi pois. Vaihdettiin abilifyyn. Se toimi hyvin. Mutta tuli shoppailuhimo ja törsäsin paljon.
Nyt on latuda. Ihan ok. Otan sen Illalla kun se nukuttaa. Muuten kurkun koko yön.
Alkuun kun jäi annoksia pois, niin rupes muutamassa päivässä tulemaan oireita. Niin pitänee syödä kiltisti.- Anonyymi
Joo pitää pyytää varmaan vaihtoa vaikka hyvin on lääke kyl muuten toiminu
- Anonyymi
On se lääkkeen ottaminen niin iso vaiva! Mahtaako pari euroa kuukaudessa maksaakin. Panee harkitsemaan lopetusta.
- Anonyymi
No iha ku ois kyse ollu nyt tuosta :D sitä paitsi injektio eikä tabletti lääke tiiät varmaa nokkelana mikä on injektio :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No iha ku ois kyse ollu nyt tuosta :D sitä paitsi injektio eikä tabletti lääke tiiät varmaa nokkelana mikä on injektio :D
Injektio on vaivaton! En kyllä tinkisi lääkkeestä, kun se toimii. Ilman lääkettä joutuisi hankaluuksiin.
On paljon sairauksia, joiden vuoksi tarvitaan lääkkeitä joka päivä koko loppuelämän. Eikä niistä valiteta. Itsekin lataan kaksi dosettia joka viikoksi. Lisäksi yksi injektio viikoittain. Aiemmin olen joutunut pistämään jopa joka päivä, mutta sen sain onneksi lopettaa.
Kun lääkkeet mahdollistaa jokseenkin normaalin elämän, en edes harkitsisi lopettamista mistään syystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Injektio on vaivaton! En kyllä tinkisi lääkkeestä, kun se toimii. Ilman lääkettä joutuisi hankaluuksiin.
On paljon sairauksia, joiden vuoksi tarvitaan lääkkeitä joka päivä koko loppuelämän. Eikä niistä valiteta. Itsekin lataan kaksi dosettia joka viikoksi. Lisäksi yksi injektio viikoittain. Aiemmin olen joutunut pistämään jopa joka päivä, mutta sen sain onneksi lopettaa.
Kun lääkkeet mahdollistaa jokseenkin normaalin elämän, en edes harkitsisi lopettamista mistään syystä.Niin minäkin luulin, ja tyydyin kohtalooni. Vaan jos sulla onkin väärä diagnoosi? Virheet on aina mahdollisia (en sano, että sulla olisi mutta mun lääkärini totesi näin, etenkin jos saat diagnoosin nuorena ja olet nainen)
Lopettaa ei kannata ikinä ominpäin vaan nimenomaan lääkärien kanssa pohtia. Tosin joskus pitää itse niitä potkia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin luulin, ja tyydyin kohtalooni. Vaan jos sulla onkin väärä diagnoosi? Virheet on aina mahdollisia (en sano, että sulla olisi mutta mun lääkärini totesi näin, etenkin jos saat diagnoosin nuorena ja olet nainen)
Lopettaa ei kannata ikinä ominpäin vaan nimenomaan lääkärien kanssa pohtia. Tosin joskus pitää itse niitä potkiaJoskushan on niinkin, että nuorena muuten vain sekoillaan, ihan tahallaan tai tyhmyyttään. Iän karttuessa opitaan olemaan ja elämään. Ei se sairaus ole. Olisikohan sinullakin käynyt näin? Pärjäisit ilman lääkkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskushan on niinkin, että nuorena muuten vain sekoillaan, ihan tahallaan tai tyhmyyttään. Iän karttuessa opitaan olemaan ja elämään. Ei se sairaus ole. Olisikohan sinullakin käynyt näin? Pärjäisit ilman lääkkeitä.
C-PTSD+ADHD. Oireilin siis nuorena teininä traumojen takia, anoreksia ja kaikkea muuta. Kaiken juurisyy kuitenkin traumat ja varteenotettava epäillys jäi etten ikinä oikeastaan ollutkaan psykoosissa (Vaan tätä ei voi enään todistaa), näin mulle se lääkäri sanoi.
Nyt tosiaan lopetan heinäkuussa vikan lääkkeen (Leponex) Ja elän ihan ilman lääkkeitä. OIreita ei enään ole yhtään, ellei sitten ADHD lasketa....
- Anonyymi
Mä oon terve.
Mä en tarvii tarpeettomia lääkkeitä.- Anonyymi
Kokemuksesta voin sanoa, että vaikka kokisit olevasi terve, asiaa kannattaa aina miettiä tarkkaan ja jutella lääkärien kanssa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012130Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2961924Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441751Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1031663Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2071607- 321321
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941123Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671089- 511057
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii241052