Intian lentoturma

Anonyymi-ap

Järkyttävä tapaus ja iso nykyaikainen kone kyseessä. Monet kotiasiantuntijat alkaa hutkia ennen tutkimuksia ja kertovat heti, että lentäjät on huonosti koulutettu jne.

Varmaan onkin huonommin, verrattuna esimerkiksi Finnairin koulutukseen ja koulutuksen jatkuvaan päivityksiin ja perehdytyksiin. Mutta standardit on varsin identtisiä kuin myös määräykset konevalmistajiltakin ja ilmailuvirastoilta.

Ei voida tietää ennenkuin tiedetään. Intia on väkiluvultaan maailman suurin valtio ja karkeasti 250 kertaa suurempi kuin Suomi ja siellä ja sinne lennetään noin sata kertaa enemmän kuin Suomeen ja Suomessa.

Valoisana puolena on aina se että lentoturvallisuus paranee joka kerta onnettomuusselvitysten jälkeen.

Mutta koskaan ei ole eikä tule täysin varmaa ja kestävää tekniikkaa koska isoissa koneissa, tekniikassa, lentämisessä, huollossa ja säässä ja muissa ulkopuolisissa tekijöissä vähintään satatuhatta eri asiaa jotka voi mennä pieleen.

Useimmiten onnettomuus kuin onnettomuus, on useiden tekijöiden summa.
Lisäksi tarvitaan aina ripaus huonoa tuuria.

Kepeät mullat turman uhreille, voimia ainakin yhdelle pelastuneelle ja osanotot läheisille.

2010

38

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä voitiinkin odottaa ...... kotiasiantuntijalta .... hän tietää finnairin lentoammattilaisten olevan paremmin koulutettuja kuin intialaiset.

      • Anonyymi

        Sen nyt tietää jokainen jolla on aivot. Et vaan kuulu siihen joukkoon, intialainen massaman kurrimies. Huomasitko läskipää että hän opetti myös sinulle suhteellisuutta kertomalla että Intia on 250 kertaa suurempi maa väkiluvultaan kuin Suomi joten siellä on suurempi todennäköisyys myös lento-onnettomuuksille?

        Yksi siis selvisi.

        Turmasta selvinneellä ”ei minkäänlaista käsitystä”, miten selvisi hengissä
        Turmasta selvinneen Vishwashkumar Rameshin sukulaisten mukaan miehellä ei ole ”minkäänlaista käsitystä” siitä, miten hän onnistui pakenemaan koneesta.

        Selvinneen 27-vuotias veli Nayankumar puhui medialle perheen kodin edessä Leicesterin kaupungissa Englannissa, kertoo BBC.

        – Olimme aivan šokissa heti kun kuulimme tästä, Nayankumar sanoi.

        Veli oli ihmetellyt selviytymistään.

        – Minulla ei ole mitään käsitystä, miten tulin ulos koneesta, Vishwashkumar oli sanonut veljelleen.

        Perheenjäsenten mukaan Vishwashkumar on puhunut isänsä kanssa ja kysellyt veljestään Ajaysta, joka oli samassa koneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen nyt tietää jokainen jolla on aivot. Et vaan kuulu siihen joukkoon, intialainen massaman kurrimies. Huomasitko läskipää että hän opetti myös sinulle suhteellisuutta kertomalla että Intia on 250 kertaa suurempi maa väkiluvultaan kuin Suomi joten siellä on suurempi todennäköisyys myös lento-onnettomuuksille?

        Yksi siis selvisi.

        Turmasta selvinneellä ”ei minkäänlaista käsitystä”, miten selvisi hengissä
        Turmasta selvinneen Vishwashkumar Rameshin sukulaisten mukaan miehellä ei ole ”minkäänlaista käsitystä” siitä, miten hän onnistui pakenemaan koneesta.

        Selvinneen 27-vuotias veli Nayankumar puhui medialle perheen kodin edessä Leicesterin kaupungissa Englannissa, kertoo BBC.

        – Olimme aivan šokissa heti kun kuulimme tästä, Nayankumar sanoi.

        Veli oli ihmetellyt selviytymistään.

        – Minulla ei ole mitään käsitystä, miten tulin ulos koneesta, Vishwashkumar oli sanonut veljelleen.

        Perheenjäsenten mukaan Vishwashkumar on puhunut isänsä kanssa ja kysellyt veljestään Ajaysta, joka oli samassa koneessa.

        Ahaa, siis nyt on kyse todennäköisyyksistä.

        No alkaa pistämään sitten todennäköisyyksiä verraten suomen ja thaimaan väkilukuun, niin saat uutta piipityspärräaihetta muutamaksi vuodeksi eteenpäin vaihteen vuoksi 24/7.


    • Anonyymi

      Ikävä tapaus, mutta tosiasiassa lentäminen on varsin turvallista kun verrataan mihin tahansa muuhun liikkumismuotoon, mutta joskus voi mennä jokin pieni asia pieleen joka syystä tai toisesta kumuloituu, aiheuttavan koneen putoamisen.

      Surullinen tapaus...

    • Anonyymi

      Näitä sattuu, varsinkin jos lentäjää pidetään kokeneena 1100 lentotunnilla, määrä jolla esim. jenkeissä pääsee rimaa hipoen perämiehen pallille liikennekoneessa.

      • Anonyymi

        Mistä hatusta se Posso repi tuon 1100 tunnin lukeman?

        "Lennon kapteeni 54-vuotias Sabharwal oli lentänyt lähes 30 vuoden ajan. Mumbailaisella oli lokissaan yli 8 200 lentotuntia"

        "– Mayday! Ei työntöä, menetämme voimaa, ei pysty nousemaan, Sabharwal viestitti radioitse"
        Syynä ei siis ollut lentäjä tähänastisten tietojen mukaan.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hatusta se Posso repi tuon 1100 tunnin lukeman?

        "Lennon kapteeni 54-vuotias Sabharwal oli lentänyt lähes 30 vuoden ajan. Mumbailaisella oli lokissaan yli 8 200 lentotuntia"

        "– Mayday! Ei työntöä, menetämme voimaa, ei pysty nousemaan, Sabharwal viestitti radioitse"
        Syynä ei siis ollut lentäjä tähänastisten tietojen mukaan.

        2010

        Mistä päättelit että sinun possosi on asiaan kommentoinut, näetkö muitakin harhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelit että sinun possosi on asiaan kommentoinut, näetkö muitakin harhoja.

        Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa? Posson kommentit tietää siitä että kukaan muu ei heittele hatusta ihan mitä sattuu lukuja ja mutu-tarinoita, varsinkin kun kyse on vakavasta asiasta.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hatusta se Posso repi tuon 1100 tunnin lukeman?

        "Lennon kapteeni 54-vuotias Sabharwal oli lentänyt lähes 30 vuoden ajan. Mumbailaisella oli lokissaan yli 8 200 lentotuntia"

        "– Mayday! Ei työntöä, menetämme voimaa, ei pysty nousemaan, Sabharwal viestitti radioitse"
        Syynä ei siis ollut lentäjä tähänastisten tietojen mukaan.

        2010

        Musta laatikko kai kertoo arvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hatusta se Posso repi tuon 1100 tunnin lukeman?

        "Lennon kapteeni 54-vuotias Sabharwal oli lentänyt lähes 30 vuoden ajan. Mumbailaisella oli lokissaan yli 8 200 lentotuntia"

        "– Mayday! Ei työntöä, menetämme voimaa, ei pysty nousemaan, Sabharwal viestitti radioitse"
        Syynä ei siis ollut lentäjä tähänastisten tietojen mukaan.

        2010

        Iltapulun uutisoinnista, kaksi "kokenutta" lentäjää, toisella 8200 tuntia ja toisella 1100. Ilman laippoja, puolesta välistä kiitorataa, eikä edes laskutelineitä saatu sisään. Numban kaltaisia kojelentäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hatusta se Posso repi tuon 1100 tunnin lukeman?

        "Lennon kapteeni 54-vuotias Sabharwal oli lentänyt lähes 30 vuoden ajan. Mumbailaisella oli lokissaan yli 8 200 lentotuntia"

        "– Mayday! Ei työntöä, menetämme voimaa, ei pysty nousemaan, Sabharwal viestitti radioitse"
        Syynä ei siis ollut lentäjä tähänastisten tietojen mukaan.

        2010

        En ole asiaan ottanut kantaa, muutakuin tässä viestissä 2025-06-13 06:36:21, kyseessä on varmasti tekninen vika, tuskin mikään laiminlyönti, joten olet resupekka taas julkaissut harhojasi, eikä ihan eka kerta, olet 2010 mielisairas.
        By NumBall 64v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole asiaan ottanut kantaa, muutakuin tässä viestissä 2025-06-13 06:36:21, kyseessä on varmasti tekninen vika, tuskin mikään laiminlyönti, joten olet resupekka taas julkaissut harhojasi, eikä ihan eka kerta, olet 2010 mielisairas.
        By NumBall 64v.

        Kyllä Posson aina tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltapulun uutisoinnista, kaksi "kokenutta" lentäjää, toisella 8200 tuntia ja toisella 1100. Ilman laippoja, puolesta välistä kiitorataa, eikä edes laskutelineitä saatu sisään. Numban kaltaisia kojelentäjiä.

        Asiantuntijat eivät ole maininneet tuollaisia asioita ja perämiehet aloittaa aina uransa nollasta tunnista ja 1100 tunnin kohdalla ollaan jo aika lähellä kapteenin jakkaraa.
        Kone ei ollut ehtinyt nousta kuin reiluun sataan metriin kun koneet menetti tehonsa.
        Laskutelineet eivät ehtineet nousta ja ne saa sähkövoimansa moottoreista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat eivät ole maininneet tuollaisia asioita ja perämiehet aloittaa aina uransa nollasta tunnista ja 1100 tunnin kohdalla ollaan jo aika lähellä kapteenin jakkaraa.
        Kone ei ollut ehtinyt nousta kuin reiluun sataan metriin kun koneet menetti tehonsa.
        Laskutelineet eivät ehtineet nousta ja ne saa sähkövoimansa moottoreista.

        Iltasanomien seuranta:

        Turmakoneesta lähetettiin mayday-hätäsignaali

        Intialainen NDTV kertoo, että viranomaistietojen mukaan turmakoneen lentäjät olivat kokeneita. Toisella lentäjällä oli lentokokemusta 8 200 tuntia ja toisella 1 100 tuntia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole asiaan ottanut kantaa, muutakuin tässä viestissä 2025-06-13 06:36:21, kyseessä on varmasti tekninen vika, tuskin mikään laiminlyönti, joten olet resupekka taas julkaissut harhojasi, eikä ihan eka kerta, olet 2010 mielisairas.
        By NumBall 64v.

        Olen ottanut 1100 kertaa Pupelta hanuriin.
        By NumBall 64v.


    • Anonyymi

      Vääriä höpinöitä tällä palstalla.

      • Anonyymi

        Okei, lentäminen ei siis liity mitenkään matkailuun, mutta laihduttaja-Pasasen hampaat liittyy ja kansaneläkelaitoksen kustantamat lääkkeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, lentäminen ei siis liity mitenkään matkailuun, mutta laihduttaja-Pasasen hampaat liittyy ja kansaneläkelaitoksen kustantamat lääkkeet?

        Mites Pasasen laihduttaminen ja tekarit liittyy yhteen? Posket kutistuu niin, että pitää sossusta hakee rahat uusiin tekareihin?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites Pasasen laihduttaminen ja tekarit liittyy yhteen? Posket kutistuu niin, että pitää sossusta hakee rahat uusiin tekareihin?

        Tiiätkö lahkolaiset on kovasti omalaatuisia tiedätkö mitkä kaksi on suomen eniten myytyjä lääkeitä, 1. semaglutidi, eli ozempic, 2. metformiini, näistä tulee valtaosa lääkekorvauksista, kela korvaa lääkkeet ainoastaan diabeetikoille, 1. lääkettä käytetään myös lihavuuden hoitoon, lihavuus kun ei ole sairaus kulut pitää maksaa itse, vuoden lääkkeet maksaa hieman vajaa 2000 euroa.

        Ei ole osamaksumiljonäärin opit mennyt perille suomen kansaan, tuskin edes itselleen, vuosien liimojen haistelu on jättänyt jälkensä.

        Tiiätkö mikä on parastapa ärsyttää osamaksumiljonääri ja muut lahkolaiset, on työntää sormet sieraimeen, eihän toki vaan kertoa olevansa hyväkuntoinen, ja jaksaa juosta sydän osaston portaita ylös ja alas mielellään heti toimenpiteen jälkeen, miljonäärillä alkaa heti kaukokirjoitin toimimaan, ja saamme nauttia metrikaupalla possoja yms. laatu viihdettä.

        By Arvaa kuka.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö lahkolaiset on kovasti omalaatuisia tiedätkö mitkä kaksi on suomen eniten myytyjä lääkeitä, 1. semaglutidi, eli ozempic, 2. metformiini, näistä tulee valtaosa lääkekorvauksista, kela korvaa lääkkeet ainoastaan diabeetikoille, 1. lääkettä käytetään myös lihavuuden hoitoon, lihavuus kun ei ole sairaus kulut pitää maksaa itse, vuoden lääkkeet maksaa hieman vajaa 2000 euroa.

        Ei ole osamaksumiljonäärin opit mennyt perille suomen kansaan, tuskin edes itselleen, vuosien liimojen haistelu on jättänyt jälkensä.

        Tiiätkö mikä on parastapa ärsyttää osamaksumiljonääri ja muut lahkolaiset, on työntää sormet sieraimeen, eihän toki vaan kertoa olevansa hyväkuntoinen, ja jaksaa juosta sydän osaston portaita ylös ja alas mielellään heti toimenpiteen jälkeen, miljonäärillä alkaa heti kaukokirjoitin toimimaan, ja saamme nauttia metrikaupalla possoja yms. laatu viihdettä.

        By Arvaa kuka.

        Olipas mojova matkailupaketti, kiitoksia! Missäs muualla olet käynyt kuin lääkärissä?
        Oikaisen yhden asian tuosta, enempää ei nyt ehdi. Ozempic on kelakorvattava, jos seuraavat kolme ehtoa täyttyy:
        Vaatimuksiin kuuluu, että henkilöllä on 2-tyypin diabetes, hän on käyttänyt vähintään yhtä diabeteslääkettä, jonka vaste on ollut riittämätön, ja hänen painoindeksinsä (BMI) on yli 30.

        Tuttava eläkeläisrouva täytti nuo ehdot, sai lääkkeet liki ilmaiseksi ja laihtui noin 20 kiloa vuodessa. Laihtui miltei silmissä normaalipainoiseksi. Sitten hän kävi diabeteshoitajalla puntarissa ja häneltä peruttiin kelakorvattavuus Ozempicin osalta, koska hän oli laihtunut normaalipainoiseksi. Rouva kun on vähävarainen ja elää leipäjonojen antimilla puolet kuukaudesta, niin hänellä ei ollut varaa jatkaa lääkkeen käyttöä. Niinpä hän lihoi 25 kiloa seuraavan puolen vuoden aikana ja nyt hän saa taas Ozempicia.

        Vähävaraisuudestaan huolimatta tuo leskirouva jakelee vähistään muille. Tuo keräyksistä kaikki herkut muille ja syö itse vaan leipää ja makaronia. Ollaankin viety hänelle säännöllisesti hedelmiä, voita, kahvia ja sen sellaista, ettei nyt vallan tarvi leivällä elää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, lentäminen ei siis liity mitenkään matkailuun, mutta laihduttaja-Pasasen hampaat liittyy ja kansaneläkelaitoksen kustantamat lääkkeet?

        "Okei, lentäminen ei siis liity mitenkään matkailuun"

        Kyllä lentäminen liittyy matkailuun, mutta Air Indian Ahmedabadissa tapahtunut onnettomuus ei liity mitenkään Pattayaan. Kuka tämä Pasanen on? Tunnen ja tiedän vain Spede Pasasen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Okei, lentäminen ei siis liity mitenkään matkailuun"

        Kyllä lentäminen liittyy matkailuun, mutta Air Indian Ahmedabadissa tapahtunut onnettomuus ei liity mitenkään Pattayaan. Kuka tämä Pasanen on? Tunnen ja tiedän vain Spede Pasasen.

        Lentoturvallisuus liittyy kaikkeen matkailuun. Pasasen hampaat tai niiden puuttuminen, ei liity.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Okei, lentäminen ei siis liity mitenkään matkailuun"

        Kyllä lentäminen liittyy matkailuun, mutta Air Indian Ahmedabadissa tapahtunut onnettomuus ei liity mitenkään Pattayaan. Kuka tämä Pasanen on? Tunnen ja tiedän vain Spede Pasasen.

        Posso Pasanen https://aijaa.com/kcBbzi on oikea hurmuripoika, hurmasi Chiang Maissa kitaran muotoisen hammaslääkärin.


    • Anonyymi

      On mahdollista että mittareita lukeva ohjaaja on sanonut
      "Kaikki numerot positiivisia" Ja ohjaava lentäjä sitten
      "Landing gear up/ laskuteline ylös" Ja sitten mittari ohjaaja on saattanut vahingossa nostaa "Flaps up/ siipien ulokkeet ylös"
      Eli ljos askutelineet on jääneet alas ja siipien ulokkeet nostettu ylös liian aikaisin niin paha yhtälö painavalla lastilla.
      On muitakin mahdollisuuksia, Fuel/ polttoaine ongelma
      laadussa tai mechanical.
      Mutta se että laskutelineet olivat vielä alhaalla 600' (200m) Korkeudessa on että miksi?
      Siipien ulokkeita on videoista vaikea huomata asentoa.
      Harmillinen onnettomuus.

      • Anonyymi

        Syystä tai toisesta moottoreista katosi tehot, asiaa on turha vängärä kun mustalaatikot tutkitaan syy löytyy varmaasti, kyseessä voi olla inhimillinen virhe tai isompi moottori puolen vika, sähköt vain hävisivät, se maksoi yli 200 ihmwiswn hengen. by NumBall


      • Anonyymi
        UUSI

        Dreamlinerin laskutelineet toimii sähköllä joiden virta tulee moottorien akseliin liitetyllä generaattorilla.

        "Erona perinteiseen järjestelmään on, että hydraulipumput eivät ole paineilma- vaan sähkökäyttöisiä.

        Osassa hydraulitoimintoja paikallinen sähkökäyttöinen hydraulipumppu käyttää hydraulista työsylinteriä. Perinteisistä järjestelmistä poikkeavaa on, että jään sulatus siivistä, matkustamon ilmastointi ja jopa laskutelineiden pyöräjarrut toimivat sähköllä.

        Tarkoituksena on ollut ennen kaikkea painonsäästö. Apulaitteiden vaatima energia otetaan joka tapauksessa moottorin turbiinien pyörittämältä akselilta. Paineilmajärjestelmässä energianotto näkyy kompressoriakselin vaatimana suurempana tehona, sähköjärjestelmässä akselilta vaihteen avulla otettavana generaattorin pyöritystehona.

        Moottoreissa olevien generaattorien maksimiyhteisteho on huomattavan suuri, 1,4 megawattia. Koneen sähköjohtimissa kulkevat virrat ovat merkittävästi suuremmat kuin aikaisemmissa koneissa, ja sähköjärjestelmässä on esiintynyt paljon vikoja koneen tultua käyttöön.

        Toisaalta kahden rinnakkaisen sähköjärjestelmän toimintavarmuus on tälle koneelle elintärkeä, koska niin monet toiminnot ovat sähköisiä ja turvallinen laskeutuminen vaatii huomattavasti sähköä pyöräjarruihin"

        Siksi ne laskutelineet eivät nousseet kun moottorit eivät pyörineet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Syystä tai toisesta moottoreista katosi tehot, asiaa on turha vängärä kun mustalaatikot tutkitaan syy löytyy varmaasti, kyseessä voi olla inhimillinen virhe tai isompi moottori puolen vika, sähköt vain hävisivät, se maksoi yli 200 ihmwiswn hengen. by NumBall

        Ei välttämättä kadonnut tehot, on saattanut tehot olla
        päällä mutta ei tarpeeksi vielä vauhtia laskuteline alhaalla myöhään jos vahingossa toinen ohjaaja nostanut Flaps up, ja vain 200m korkeutta, jos paljon korkeutta niin pitch down nokka ja tarpeeksi vauhtia ja Lift!
        Mutta todennäköisesti tulee selviämään myöhemmin,
        Fuel on myös mahdollista ja siten ne tehot mutta MIKSI oli Landing gear up 200 metrissä? Jotain ei yleistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä kadonnut tehot, on saattanut tehot olla
        päällä mutta ei tarpeeksi vielä vauhtia laskuteline alhaalla myöhään jos vahingossa toinen ohjaaja nostanut Flaps up, ja vain 200m korkeutta, jos paljon korkeutta niin pitch down nokka ja tarpeeksi vauhtia ja Lift!
        Mutta todennäköisesti tulee selviämään myöhemmin,
        Fuel on myös mahdollista ja siten ne tehot mutta MIKSI oli Landing gear up 200 metrissä? Jotain ei yleistä.

        Tuossa yläpuolella sinulle kerrotaan että Dreamlinerin laskutelineet toimii sähövirralla ja virran tuottaa koneen moottorit. Jos moottoreissa ei ole tehoja, ei laskutelineet mene sisään.

        2010


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa yläpuolella sinulle kerrotaan että Dreamlinerin laskutelineet toimii sähövirralla ja virran tuottaa koneen moottorit. Jos moottoreissa ei ole tehoja, ei laskutelineet mene sisään.

        2010

        Niinkö eikö nuo laskutelineet perustu painovoimaa, ainakin jos olet lentänyt edes hiukan laskutelineiden putoaminen pamahtaa ohjaamoon asti, ylöspäin niissä on todennäköisesti jonkinlainen painepumppu, joka vetää renkaan sisään ja sulkee luukun... Koska telineet oli alhaalla nousun jälkeen, syynä on pumpun energian katoaminen, mutta koska syitä putoamiseen on uskottavasti vain yksi, syynä on sähköjen katoaminen...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö eikö nuo laskutelineet perustu painovoimaa, ainakin jos olet lentänyt edes hiukan laskutelineiden putoaminen pamahtaa ohjaamoon asti, ylöspäin niissä on todennäköisesti jonkinlainen painepumppu, joka vetää renkaan sisään ja sulkee luukun... Koska telineet oli alhaalla nousun jälkeen, syynä on pumpun energian katoaminen, mutta koska syitä putoamiseen on uskottavasti vain yksi, syynä on sähköjen katoaminen...

        Herra Jumala mies... Lue tuo 15:07 kirjoitettu juttu, sillä se on suoraan Dreamlinerin tiedoista kopioitu. Ja nyt ei oltu laskemassa telineitä vaan nostamassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa yläpuolella sinulle kerrotaan että Dreamlinerin laskutelineet toimii sähövirralla ja virran tuottaa koneen moottorit. Jos moottoreissa ei ole tehoja, ei laskutelineet mene sisään.

        2010

        On ollut hyvin tehoja kiitoradalla ja alku nousuun,
        laskutelineet olisi otettu sisään sekunneissa lähdöstä.


    • Anonyymi

      ei pidä kuljettaa paljon väkeä kerrallaan
      jakaa pienkoneita yksilöille

      • Anonyymi

        kun yksi putoaa, se on vähemmän kuin kaikki putoaa


    • Anonyymi

      turvallinen teknologia ympärillämme

    • Anonyymi
      UUSI

      Boeing 787 on hyvä kone ja tämä oli ensimmäinen paha onnettomuus, taisi olla valmistettu 2014? Ja samalla toimitettu Air India?
      Boeing ja Airbus parhaita matkustajakoneita!

    • Anonyymi
      UUSI

      Millä tavalla tämä liittyy pattayan matkailuun? Hyvä, että Suomessa viihdytään näin kesäkuukausina.

      • Anonyymi
        UUSI

        Aika moni matkustaa Thaimaahan lentäen, mutta aika harva kertoo Thaimaan matkailupalstalla siitä kuinka hampaat menee huonoon kuntoon Vantaalla laihduttaessa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kotiasiantuntijana sanon, että lentokone ei päässyt perille ja että se putosi tonttiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      27
      5304
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3865
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3197
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2800
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      284
      1303
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1183
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1139
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1112
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      213
      1086
    Aihe