olen muuttamassa heinäkuun alussa. maksan vuokraa nykyisestä asunnostani, ja koska aion irtisanoa sopimuksen nyt kesäkuussa, sehän tekee minusta vuokravelvollisen 31.7 asti, eikö?
haluaisin ehdottaa vuokranantajalleni että jos saisin asunnon tyhjäksi ennen heinäkuun ensimmäistä päivää/kesäkuun viimeistä viikkoa, ehkä heinäkuun vuokraa ei tarvitsisi maksaa. onko ihan typerä laiton idea ja sysätäänkö minut heti maanrakoon ehdotuksesta? toki olen valmis heinäkuun vuokran maksamaan ja olen säästänyt rahaa myös takuuvuokraan.
heinäkuussa tulisi aika paljon kuluja takuuvuokrasta, vanhan asunnon vuokrasta sekä uuden asunnon vuokrasta, joten yritän miettiä millä saisin vähän rahaa säilöttyä että olisi varaa syödä ensikuussa...
millaisia kokemuksia teillä on takuuvuokran palautuksesta? onko palautettu? olen kuullut että suuri osa vuokranantajista tekee kaikkensa ettei sitä tarvitse palauttaa. jos saisin takuuvuokran takaisin ensimmäisestä asunnostani (yhden kuun summa) niin sekin auttaisi paljon. kun muutin asuntoon, loppusiivousta ei oltu suoritettu ja kynnyslistoja jne oltiin revitty irti. olen näitä paikannut täällä asuessani ja aion suorittaa kunnon siivouksen... luuletteko että saan takuuvuokran takaisin? tällöin ei tarvitsisi edes anella vuokranantajalta armoa.
ja ennen kuin tulette ilkeilemään, miten voin oppia näitä elämän tärkeitä asioita ellen kysy tyhmiä kysymyksiä?
Vuokrasopimuksen irtisanominen!!
Anonyymi-ap
2
91
Vastaukset
- Anonyymi
ap:n kommentti 2
tajusin vasta omaa tekstiäni lukiessa (ja muutaman asian googlailtuani) että tuo ehdottamani idea ei ihan taida olla mahdollinen saatika sitten laillinen. yritän saada takuuvuokrani takaisin ja olen utelias yhä teidän kokemuksista asiaan liittyen. - Anonyymi
Ihan mahdollista, ei ole laitonta. Riippuu ihan vuokranantajasta suostuuko.kysyminen ei mitää maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893