Latasin taulutietokoneen akkua kännykän laturilla, kuten monta kertaa aikaisemminkin. Tällä kerralla kytkin kännykän laturin 5 m pituiseen jatkojohtokelaan, jossa 4 metriä johdosta oli kelan sisällä koteloituna. Puolessa välin latausta satuin koskemaan kännykän laturiin joka oli kuuma. Normaalisti laturi lämpenee, mutta ei ole kuuma. Nyt oli kuuma ja piti laittaa jäähtymään. Laturin jäähdyttyä kytkin laturin pistorasiaan ja kas, laturi ei enää kuumennut, lämpeni vain normaalisti.
Tarinan pointti se, että umpikelalla olevat jatkojohdot ovat vaarallisia, ellei kaapelia ole kelattu kokonaan ulos kuoren sisältä.
Kelan sisällä oleva jatkojohto kuumensi puhelimen laturin
6
83
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Höpö juttua, johtokelalla ei ollut osaa eikä arpaa laturin kuumenemiseen.
- AnonyymiUUSI
Kuulostaa kummalliselta. Ei se laturi tiedä mitään siitä jatkojohdon olemuksesta. Jatkojohto ei voi laturia kuumentaa. Olisko niin, että tietokone tarvitsisi erilaisen laturin? Tai että sen akku oli niin tyhjä, että se alussa tarvitsi runsaasti virtaa, ja kun akku oli aikansa latautunut niin lämpenemistä ei enää tapahtunut.
- AnonyymiUUSI
Täyttä höpöä kuten jo kerrottukin.
- AnonyymiUUSI
Siis se jatkojohtokela voi kuumentua mikäli johto on sisäänkelattu ja sen kautta otetaan ulos suhteellisen suurta virtaa. Sen taulutietokoneen/kännykän laturin kuumenemiseen jatkojohtokela ei vaikuta mitenkään.
- AnonyymiUUSI
Tiedätkö minkä verran otin virtaa ulos jatkojohdon kautta? Oliko jatkojohtokelassa kuormana vain tämä puhelimen laturi?
- AnonyymiUUSI
"Sen taulutietokoneen/kännykän laturin kuumenemiseen jatkojohtokela ei vaikuta mitenkään"
Kuten näkyy, täällä Suomi24:llä kyllä vaikuttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204475Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103224Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403107IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462469Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2561093- 791089
- 561064
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3741041Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E179906