Kia rio 1,2 öljytikku

Anonyymi-ap

Kian vm 2022 1,2 koneen öljytilavuus on 3,4l ...ihmettelen miksi kian mittatikussa öljyn määrä on vöhön yli puoleenvälin min ja max merkissä vaikka on öljyt vastavaihdettu huoltoliikkeessä...miten on hyuindaissa 1,2 l näkyy öljymäärä öljytikussa öljynvaidon jälkeen.,

13

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mittaatko kylmästä moottorista öljyn määrää? Jos moottori on kylmä = öljy on kylmää ja vie vähemmän tilavuutta.
      Tämän takia siellä ohjekirjassakin sanotaan, että aja ensin auto optimilämpötilaan tämän jälkeen aja tasaiselle maalle, sammuta moottori ja mittaa vasta sitten öljyn määrä.

• Anonyymi

Kylmästä koneesta tarkistin...pitääpä tsekata kuumana.kyllähän tuo vähän yli puolenvälin mittatikussa öljymäärä riittää ja sehän on oikea. määrä 3,4lit ..ihmettelin vaan kun Toyotan,audin,Volvon vw autoja joutaon ollut ,niin niissä on aina ollut öljymäärä mittatikussa ylämerkissä vaihdon jälkeen..maailmassani on montaihmeellistä asiaa..

• Anonyymi
      • Anonyymi

ihan täyttä bullshittiä, öljymäärä tulee mieluiten olla mittatikun ylämerkissä mutta ei yhtään yli.

• Anonyymi

Auton pitää olla suorassa ja moottorin tulee olla hyvin jäähtynyt ja seissyt muutaman tunnin, että öljyt ovat valuneet ns. pohjalle.
      Huollon jälkeen pinnan tulee olla ylärajassa tai vain hieman alle. Toyotalla on tapana laittaa hieman yli ylärajan, koska moottorit syövät öljyä ja pienet öljytilavuudet tekee sen, että tikussa pinta laskee nopeasti se näyttäisi rumalta jos oltaisiin lähellä alarajaa parin viikon päästä huollosta.

• Anonyymi

kyllä se öljynmäärä tarkistetaan kuumana noin 15 min siitä kun moottori on sammutettu.. tarkistin öljyt kumana sekä kylmänä ihan testimielessä . kuumana öljy oli mittatikussa ylärajassa, kun taas kylmänä oli hieman alle ylärajan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä se öljynmäärä tarkistetaan kuumana noin 15 min siitä kun moottori on sammutettu.. tarkistin öljyt kumana sekä kylmänä ihan testimielessä . kuumana öljy oli mittatikussa ylärajassa, kun taas kylmänä oli hieman alle ylärajan..

80 asteinen öljy laajenee noin 60-80 ml per litra..eli 3,5 l x70 ml=245ml..noi 2,5 desiä..
        eli onko niin että jos laittaa kylmänä öljyt ylärajaan niin 2.5dl on ylimääräistä kuumana...tuolla ylimäärällä 2,5 dl ja 4mm korkeus öljytilassa ,tuskin on vielä paljoa merkitystä..tulin siihen johto päätökseen että on aivan sama mittaako kuumana vai kylmänä...isommissa moottoreissa on varmaan eriasia joissa on enemmän öljyä..esim 10 litraa laajenee jo 7dl kuumana,,,vai.? asiasta voi olla monta mieltä.

• Anonyymi

Kampiakseli jyrsinyt öljytikun lyhyemmäksi :D

• Anonyymi

Asiakas sanoo että öljytikku on ikäänkuin lyhentynyt. Johtuisikohan se siitä että öljyt on loppuneet ja kampuran laakerissa on välystä 10 senttiä joka suuntaan xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiakas sanoo että öljytikku on ikäänkuin lyhentynyt. Johtuisikohan se siitä että öljyt on loppuneet ja kampuran laakerissa on välystä 10 senttiä joka suuntaan xD

Miten siinä nyt voi olla 10 senttiä välystä?
        - no kun sylintereihin kiinnileikanneet männät, joissa on vielä kiertokanki yhtenä kappaleena, pitelee kampiakselia ettei se tipu asfaltille.

• Anonyymi

voihan sitä jatkaa tikkua , niin ei tarvitse lisätä öljyä.. :D

• Anonyymi

Mulla ainakin laitettin aina 1,2 niin maksimiin saakka..ja itsekkin kun vaihdoin laiotin maksimiin;; Niin on mulla huoltokirjassakin

• Anonyymi

kian huoltokirjassa lukee että aja tasaiselle maalle ..lämmitä moottori ja sammuta moottori ja odota noin 5 min. että öljy laskeutuu öljypohjaan
        vedä mittatikku ulos ja pyyhkäise..aseta uudestaan ja tarkista öljyt että öljyt on L -F tason välissä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      359
      3945
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      25
      2567
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      2050
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      501
      1716
    5. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      15
      1692
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      51
      1644
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      301
      1586
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1364
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1166
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      21
      1144
    Aihe