Harvoin teen aloitusta, mutta tämä 60-luvun aloitukseni melkein itketti jos ei olisi naurattanut niin kovasti.
Sain siellä paljon kuraa niskaani.
Varmaan oli oma syyni :(
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16094089/ikioma-palsta-monelle
Kaivelen vanhoja
38
480
Vastaukset
- Anonyymi
"60-luvun aloitukseni" ? Linkin ketjuhan on vuodelta 2019. En ummarra, sorry.
Mutta linkin ketjun aiheeseen voisi sanoa, että täällä ei kannata ottaa vakavasti yhtään mitään. Täällä kirjoitellaan niiin paljon pashkaa ja potaskaa, että kantsii vain hyppiä yli, kun sellaisen kohdalle sattuu. Aivan samoin kuin kakkakasankin ohittaa.- Anonyymi
Ehkä piti olla 60-plus aloitus?
Minä huomasin, että Nojatuoli on muuttunut kirjaketjuksi.
Nyt täällä onkin monta kirja, kirjailija -aloitusta. Ilmeisesti kiinnostusta riittää. Minä kyllästyn nopeasti olipa aihe tai asia mikä tahansa. Ei näillä palstoilla enää oikein uutta viriä. Onko kaikki sanottu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt täällä onkin monta kirja, kirjailija -aloitusta. Ilmeisesti kiinnostusta riittää. Minä kyllästyn nopeasti olipa aihe tai asia mikä tahansa. Ei näillä palstoilla enää oikein uutta viriä. Onko kaikki sanottu?Mistäpä sitä "uutta", vanhoilta kirjoittajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt täällä onkin monta kirja, kirjailija -aloitusta. Ilmeisesti kiinnostusta riittää. Minä kyllästyn nopeasti olipa aihe tai asia mikä tahansa. Ei näillä palstoilla enää oikein uutta viriä. Onko kaikki sanottu?Johan Virtahevon lukijakin tuputtaa tänne ukkonsa elämänkertaa. Kun on lapsena sotaakin nähnyt , pitää siitä kirja kirjoittaa vaikka se ukko on ollut yli 70 tavatessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan Virtahevon lukijakin tuputtaa tänne ukkonsa elämänkertaa. Kun on lapsena sotaakin nähnyt , pitää siitä kirja kirjoittaa vaikka se ukko on ollut yli 70 tavatessaan.
Ai jaaha. Minä en jaksanut niitä lukea. Voi tivahan vallat, sittenhän tämä koko palsta tukehtuu.
Toisaalta eikös hän mennyt vihille, kun kaverikin meni. Joten pitää kirja kirjoittaa, kun kaverikin kirjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt täällä onkin monta kirja, kirjailija -aloitusta. Ilmeisesti kiinnostusta riittää. Minä kyllästyn nopeasti olipa aihe tai asia mikä tahansa. Ei näillä palstoilla enää oikein uutta viriä. Onko kaikki sanottu?Sano sinä jotain uutta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano sinä jotain uutta !
"Jotain uutta" 😉
Sehän se on justiisa, kun ei ole mitään uutta ja vanha ei kiinnosta. Ne on nämä illan viimeiset tunnit semmoisia, että katselen telkkaria, selaan nettiä, vireystilaa nostattavaa yritän välttää.
Kohta iltatoimien jälkeen siirryn sänkyyn ja kuuntelen äänikirjaa, jotain rauhoittavaa. "Elän" eli puuhastelen ja olen virkeimmilläni aamusta ilta seitsemään.
Ei siis mitään uutta minulta, turhanpäiväistä lätinää.
- Anonyymi
´´Minä huomasin, nojatuoli muuttunut kirjaketjuksi.´´
´´Virtahevon lukijakin tänne tuputtaa ukkonsa elämäkertaa.´´
´´Toisaalta eikös eikös hän mennyt vihille, kun kaverikin meni. Joten pitää kirja kirjoittaa,´´
Miten nämä vastaukset liittyvät Liekon aloitukseen?
Eipä ole ihme eikä kumma, ettei aloitusten teko kovinkaan usein kiinnosta.
Eliaana- Anonyymi
Hienoa Eliaana, että Sinä osasit vastata aloitukseen!
- Anonyymi
Mtä jonkun ulkomaalaisen sotakärsimykset liittyy nojatuoliin?
- Anonyymi
Otathan Eliaana huomioon, että palsa on muuttunut noiden 2;den DAAMIN esittelysivustoksi!
Täällä ei voi puhua mistään muusta kuin heistä!
HE ovat valtiaita, he osaavat kirjoittaa,
heillä on hyvä mies molemmilla, heillä on ystäviä, heillä on valta puhua kaikkien yli,!
Antaa Daamien puhua,
JA annetaan muiden puhua Daameista.
He kuolevat suosion puutteeseen,
ja jos Nojatuolin emäntä ei joka aamu kehu ja kiitä,
ja jos kukaan ei puhu heistä kuin kuninkaallista.
Jokaisen varpaankynnen leikkauskin
on heidän kertomaan Pääuutinen joka on julkaistava ja kehuttava! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otathan Eliaana huomioon, että palsa on muuttunut noiden 2;den DAAMIN esittelysivustoksi!
Täällä ei voi puhua mistään muusta kuin heistä!
HE ovat valtiaita, he osaavat kirjoittaa,
heillä on hyvä mies molemmilla, heillä on ystäviä, heillä on valta puhua kaikkien yli,!
Antaa Daamien puhua,
JA annetaan muiden puhua Daameista.
He kuolevat suosion puutteeseen,
ja jos Nojatuolin emäntä ei joka aamu kehu ja kiitä,
ja jos kukaan ei puhu heistä kuin kuninkaallista.
Jokaisen varpaankynnen leikkauskin
on heidän kertomaan Pääuutinen joka on julkaistava ja kehuttava!Mikä mahtaa olla oman ongelmasi nimi?
- Anonyymi
Tuolla aloituksessa puhut juuri siitä, mikä tämän palvelimen sallivuustaso on!
Täällä sallitaan nimittelyt ja solvaukset, kuten tässä
Porvoo paroni kirjoittaa:
PorvoonParoni
2019-10-21 12:58:24
On huomattu kuinka muutamat kirjoittajat kommentoivat pelkästään kirjoittajia ja ottavat silmätikuiksi joitakin palstalaisia. Jotkut lähes vainoavat ja panettelevat muita, eikä heille riitä pelkkä viesti aloituksiin, vaan vähän täytyy aina mustamaalata toisia.
2019 tekstin jälkeen mikään ei ole tullut paremmaksi.
Sama kaksikko pyrkii valtaamaan Hillan ketjun omilla selityksillään ja selitysten selityksillä! Ja hilla on ystävä! ainakin joka kommentin noilta muita halveksivilta ottaa aloituksissaan huomioon. Miksi pitää jokainen kirjoittaja kiittää erikseen? En moiti, ihmettelen tuota tapaa.
Eikö riitä, että avaa aamun ja jättää kehumiset välikommentteihin.
Joka viestiin ketjussa voi kirjotaa kiitoksen tai kirouksen.
Palsat on kuin markkinaoilla olevan porukan keskustelua, kaikki puhuvat, mutta ei oikeastaan tiedetä kuka ja kenelle?- Anonyymi
Kaksikko uhosi aikansa, että Hilla on manipuloitavissa. Oikeassa olivat, kaksikko manipuloi Hillan, joka ei enää taida yhtään aamunavausta saada aikaiseksi kehumatta kaksikkoa. Ovat nyt päässeet tavoitteeseensa. Markkinointiin ja mainostuksiin. Siinä sivussa voi vähän kertoa omasta piihapiiristään tai eläkeläismatkastaan, mutta ympätä siihenkin jotain kirjatapaamisten mainosta.
Harmi sinänsä, Nojis oli kuin kokoontumispaikka, kyläkaivo. Vaan ei enää.
Itse aloitukseen. Olet liekko pidetty kirjoittaja. Aina luen tekstisi, kun huomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksikko uhosi aikansa, että Hilla on manipuloitavissa. Oikeassa olivat, kaksikko manipuloi Hillan, joka ei enää taida yhtään aamunavausta saada aikaiseksi kehumatta kaksikkoa. Ovat nyt päässeet tavoitteeseensa. Markkinointiin ja mainostuksiin. Siinä sivussa voi vähän kertoa omasta piihapiiristään tai eläkeläismatkastaan, mutta ympätä siihenkin jotain kirjatapaamisten mainosta.
Itse aloitukseen. Olet liekko pidetty kirjoittaja. Aina luen tekstisi, kun huomaan.Ruosu suytti demeä että tätä on manipuloitu kehumalla. De alkoikin kehua ruosun kirjoja, eli liittyi mainoskamppanjaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruosu suytti demeä että tätä on manipuloitu kehumalla. De alkoikin kehua ruosun kirjoja, eli liittyi mainoskamppanjaan.
Muistan tuon.
Sitä manipulointia anoja vastaan kaksikko kävi pitkään.
Vuoroin Hillaa vuoroin Deetä.
D oli aikoinaan hyvä keskustelija, perusteltuja näkemyksiä.
Nyt täysin hurahtanut markkinoimaan Pulun tekeleitä.
Anoja oli puolustamassa Deetä silloinkin, kun Koo hyökkäili Deetä vastaan, sitäkin pidettiin manipulointina.
Eipä tee enää mieli kirjoittaa Nojikseen.
Luolaihminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan tuon.
Anoja oli puolustamassa Deetä silloinkin, kun Koo hyökkäili Deetä vastaan, sitäkin pidettiin manipulointina.
LuolaihminenEn ole sen mainitun huoneen kalusteita kuluttanut.
Ei tee mieli liittyä siihen joukkoon joka hajottaa ja hallitsee.
A.O. on manipuloitu, arka ja roikkuu noissa muka ystävissä.
Aitous on mennyttä ja elämä raakaa.
Aina on vara pysyä pois sieltä missä kaksi valtiasta hallitsee.
Piru ja Jumala.
Istun omalla tuolilla ja katselen kuinka taivaalla on tapahtunut iso räjähdys, kuinka kauan kestää että maapallon ilmatila muuttuu siitä kuumuudesta.
Keinuttelen tässä soututoolisa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan tuon.
LuolaihminenMuistan kun D kirjoitti liikunnan vaikeuksista leikkauksesta , se oli muka säälin kerjuuta.Nyt omat sairaalareissut suurta positiivisuuden näyttöä. Ja miten rumasti kirjoitti muiden miehistä, jopa vainajasta. No ehkä edestään löytyy,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse aloitukseen. Olet liekko pidetty kirjoittaja. Aina luen tekstisi, kun huomaan.Puhu vain omasta puolestasi. Sinä pidät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruosu suytti demeä että tätä on manipuloitu kehumalla. De alkoikin kehua ruosun kirjoja, eli liittyi mainoskamppanjaan.
Näinkö D tuli taas manipuloiduksi, Ano 11.15/eilen ? ..))
Mainostamista en tunnusta, ellei tavallista rupattelua asian ympärillä lueta sellaiseksi.
Aika vilkas keskustelu asiasta kuitenkin kehkeytyi - ihan hyvää mainosta kirjalle..))
Muistetaan nyt kuitenkin, että kukaan ei pakota kirjaa ostamaan/lukemaan ja sana on vapaa täällä - ainakin useimmille meistä..))
demeter1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan tuon.
LuolaihminenKiitos sinullekin palautteesta, Luolaihminen. Että hurahtanut olen ja taas manipuloitu ?
Voi minua rassukkaa..))
Voit olla varma siitä, etten unohda Anojen panosta tuossa stalkkaustilanteessa, enkä muutenkaan mielestäni ruoki vastakkainasettelua Anot/rekatut.
Jos joku toisin näkee, sille en voi mitään. Kokoaikaiseksi itseniselittäjäksi minusta vaan ei taida olla..))
demeter1
- Anonyymi
Makr liittyi seuraan petolinnun seuraan.
- Anonyymi
Me ei sovita mitään - politiikka on vaan asenne.
- Anonyymi
hänen manipulointinsa tapahtui ehkä Pulun toimesta facekaverina ja boomerissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hänen manipulointinsa tapahtui ehkä Pulun toimesta facekaverina ja boomerissa.
Onhan ne käyneet toistensa luona kyläilemässäkin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan ne käyneet toistensa luona kyläilemässäkin .
Ai Mkr:na ja Pulu?
Mennyt ohi se. Pulu toi kyllä kuolinviestin palstalle ja "ylpeänä" kertoi heidän olleen Fb-kavereita ja Mkr oli myös boomerien perustajajäsen.
Tuli siinä sitten paljastaneeksi mitä reittiä totuuskomission neuvottelut ja toimintasuunnitelmat tehtiin. - Anonyymi
paloma tarkoittaa kyyhkyä
(kesy) kyyhky tarkoittaa pulua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paloma tarkoittaa kyyhkyä
(kesy) kyyhky tarkoittaa puluaLiekko teki sitten aloituksen.
Sai porukat toistensa kimppuun ja itse lähti livohkaan. Anonyymi kirjoitti:
Ai Mkr:na ja Pulu?
Mennyt ohi se. Pulu toi kyllä kuolinviestin palstalle ja "ylpeänä" kertoi heidän olleen Fb-kavereita ja Mkr oli myös boomerien perustajajäsen.
Tuli siinä sitten paljastaneeksi mitä reittiä totuuskomission neuvottelut ja toimintasuunnitelmat tehtiin.Yksi ryhmän (Boomerien juttuklubin (kirjoittamattomia) pääsääntöjä on edelleenkin se sama, mikä se on ollut perustamisesta lähtien: suomi24 keskustelupalstojen asioita ei setvitä siellä ja mitään vihjailuja ei sallita. Eikä kukaan ole edes yrittänyt. Ryjhmä on pieni ja puolet jäsenistä ovat henkilökohtaisia tuttujamme. Nyt on ollut hiljaista ja Makriinan paikkaa siellä on vaikea täyttää.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Yksi ryhmän (Boomerien juttuklubin (kirjoittamattomia) pääsääntöjä on edelleenkin se sama, mikä se on ollut perustamisesta lähtien: suomi24 keskustelupalstojen asioita ei setvitä siellä ja mitään vihjailuja ei sallita. Eikä kukaan ole edes yrittänyt. Ryjhmä on pieni ja puolet jäsenistä ovat henkilökohtaisia tuttujamme. Nyt on ollut hiljaista ja Makriinan paikkaa siellä on vaikea täyttää.
Uskottavuutesi on täällä mennyt. Ja onhan puhelut, sähköpostit ja ihan live tapaamiset. Sisäänlämpiävyys teillä on ummehtunutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liekko teki sitten aloituksen.
Sai porukat toistensa kimppuun ja itse lähti livohkaan.'Kaivelen vanhoja' on otsikko.
Minä en ole 60+ palstalla ollut.
Tähän on nyt kaiveltu tuoreempia.
Onhan se hyvä, että tuuletetaan välillä näitä tuoreempiakin.
Tuskin meistä kukaan on 20 vuoden päästä avaamassa ketjua ja kaivamassa näitä.
Hyvää kesää liekko! Anonyymi kirjoitti:
Uskottavuutesi on täällä mennyt. Ja onhan puhelut, sähköpostit ja ihan live tapaamiset. Sisäänlämpiävyys teillä on ummehtunutta.
Sinunhan ei tarvitse uskoa kuin omaan fantasiamaailmaasi.
Ryhmän jäsenillä on minuun täysi luottamus , hoidan paitsi tätä ryhmää paria muutakin pienryhmää Facebookissa, kaikki yksityisä ja olen mukana monessa muussa FB_ryhmässä,.
Puhellimella ei soitella eikä tavata livessä. Keskustelunaiheet ovat monet, mutta muista ryhmän jäsenistä emme keskustele, emme kritikoi, emme kyseenalaista ja emme levittele mitään juoruja. Jos se on sisäänpäilämpiävää, en tiedä. Minä pidän sitä yhteisöllisenä keskusteluna sosialisena mediana.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen taipuvainen olemaan samaa mieltä kanssasi. Niin aina nuo tarinat muuttuvat, että uskottavuus on mennyt. Mutta en minä sitä kaipaakkaan. Huvittuneena vain seuraan.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Yksi ryhmän (Boomerien juttuklubin (kirjoittamattomia) pääsääntöjä on edelleenkin se sama, mikä se on ollut perustamisesta lähtien: suomi24 keskustelupalstojen asioita ei setvitä siellä ja mitään vihjailuja ei sallita. Eikä kukaan ole edes yrittänyt. Ryjhmä on pieni ja puolet jäsenistä ovat henkilökohtaisia tuttujamme. Nyt on ollut hiljaista ja Makriinan paikkaa siellä on vaikea täyttää.
Eihän siellä kukaan kirjoittele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen taipuvainen olemaan samaa mieltä kanssasi. Niin aina nuo tarinat muuttuvat, että uskottavuus on mennyt. Mutta en minä sitä kaipaakkaan. Huvittuneena vain seuraan.
Säälittäväähän tuo on, pitäisi vaan hymähtää ja antaa olla.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ryhmän jäsenillä on minuun täysi luottamus , hoidan paitsi tätä ryhmää paria muutakin pienryhmää Facebookissa, kaikki yksityisä ja olen mukana monessa muussa FB_ryhmässä,.
Puhellimella ei soitella eikä tavata livessä. Keskustelunaiheet ovat monet, mutta muista ryhmän jäsenistä emme keskustele, emme kritikoi, emme kyseenalaista ja emme levittele mitään juoruja. Jos se on sisäänpäilämpiävää, en tiedä. Minä pidän sitä yhteisöllisenä keskusteluna sosialisena mediana.Onko niissä ahdasta, kun täällä oikeastaan asut?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Puhellimella ei soitella eikä tavata livessä. Keskustelunaiheet ovat monet, mutta muista ryhmän jäsenistä emme keskustele, emme kritikoi, emme kyseenalaista ja emme levittele mitään juoruja. Jos se on sisäänpäilämpiävää, en tiedä. Minä pidän sitä yhteisöllisenä keskusteluna sosialisena mediana.Milloin elät omaa live elämää perheesi, naapuriesi, harrastuskaveriesi, sukusi ym kanssa? Roikut ja riitelet täälläkin jo enemmän kuin kukaan muu ja lisäksi valtava määrä muita some ryhmiä? Mihin tsrvitset tuollaista some yhteisöllisyyttä, eihän se korvaa aitoa kosketusta .
Elämähän on tässä ja nyt, ollaan jo loppusuoralla . Luulisi että käyttäisi aikansa läheisimpiin, perheeseen eikä kaikenmaailman ryhmiin euutujen välityksellä.Miten laajan ihmisjoukon pitää tietää elämäsi tapahtumat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin elät omaa live elämää perheesi, naapuriesi, harrastuskaveriesi, sukusi ym kanssa? Roikut ja riitelet täälläkin jo enemmän kuin kukaan muu ja lisäksi valtava määrä muita some ryhmiä? Mihin tsrvitset tuollaista some yhteisöllisyyttä, eihän se korvaa aitoa kosketusta .
Elämähän on tässä ja nyt, ollaan jo loppusuoralla . Luulisi että käyttäisi aikansa läheisimpiin, perheeseen eikä kaikenmaailman ryhmiin euutujen välityksellä.Miten laajan ihmisjoukon pitää tietää elämäsi tapahtumat?Miksi sinä täällä roikut?
Luulisi että käyttäisit aikasi läheisiisi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894