Mietin sitä, että miksi niin kaunis tunne kuin tykkääminen, ihastuminen tai rakastuminen pitää kääntää rumaksi, jotta pääsisi yli siitä toisesta ja siitä tunteesta. Miksi pitää täällä haukkua toisen ulkonäköä, luonnetta tai käytöstä, että ei enää tuntisi. Miksi pitää alkaa vihata? Eikö sitä voi vain ajatella, että se toinen on kaikkea sitä, mistä kiinnostui, mutta se ei nyt riittänyt. Voihan sitä toista arvostaa ihmisenä, rakastaakin kuten lähimmäistään rakastetaan ja silti laskea irti. Kyllä ne tunteet hiipuu vähemmälläkin raivolla. ❤️
Tykkäämisestä vihaan
38
507
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan totta! Jos on kuitenkin käyttänyt aikaa toisen rakastamiseen tai yhdessä oloon, kannattaa niitä hyviä muistoja vaalia. Muuten se on omasta elämästä pois.
- Anonyymi
Enpä ole käyttänyt aikaani noin kahteenkymmeneen vuoteen keneenkään rakastamiseen! Mutta toivon että niin käy vielä tänä kesänä että rakastun, ainakin olen hyvin ihastunut tummatukkaiseen mieheen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole käyttänyt aikaani noin kahteenkymmeneen vuoteen keneenkään rakastamiseen! Mutta toivon että niin käy vielä tänä kesänä että rakastun, ainakin olen hyvin ihastunut tummatukkaiseen mieheen!
niin se lyhyt tummatukkainen mies, sinua lyhyempi.... sehän se vissiin oli
- Anonyymi
On tutkittu juttu. Että ero prosessiin kuuluu viha että pääsee toisesta yli. Jos sitä ei tule ei toisesta pääse yli tunne tasolla. Tietenkin jos tunteet on jo kuolleet aiemmin ei sitä varmaan tule. Itsehän en ole ikinä vihannut eksääni ja tuntuukin etten ole päässyt koskaan kunnolla sen takia ylikään.
- Anonyymi
No joskus ei auta vihakaan mutta usein se auttaa
- Anonyymi
Ahaa. En mä kyllä ikinä oo alkanut ketään vihaamaan. 🤔 Mut tää selittääkin tämän, kiitos!
- Anonyymi
Minä olen kyllä eksästäni päässyt yli ilman vihaa ja nyt olemme ystäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa. En mä kyllä ikinä oo alkanut ketään vihaamaan. 🤔 Mut tää selittääkin tämän, kiitos!
kokeile vihata, se on parasta mitä on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tunteesi eivät olleet kovinkaan vahvat silloin enää kun erositte tai olit se jättäjä. Käsitellyt eron jo aiemmin miellessäsi. Jos on odotuksia, unelmia ja toiveita ja ne murskataan on normaalia että syntyy myös tervettä vihaa ja pettymystä. Aikanaan se menee ohi kyllä. Eikä se tarkoita. Että ihmistä jäisi vihaamaan. Voi ne hyvät muistot myöhemmin tulla takaisin mieleen. Monesti ihmiset kieltää itseltään sen tunteen. Ja masentuu vaikka itse. Enkä nyt puhu mistään sairaasta vihasta ja vainoamisesta yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten eronnut kenestäkään edes? Oletko edes rakastanut ketään kunnolla? Jos ero on ollut ihan vaan läpihuutojuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli tunteet oli kuolleet kun erositte. Mikä ihme että ihmiset ei osaa enää sisälukea tekstiä. Jos toista rakastaa vielä eron hetkellä niin ihan normaalia että syntyy myös vihan tunteita ja pettymystä silloin. Voi toki tulla ystäviä myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli tunteet oli kuolleet kun erositte. Mikä ihme että ihmiset ei osaa enää sisälukea tekstiä. Jos toista rakastaa vielä eron hetkellä niin ihan normaalia että syntyy myös vihan tunteita ja pettymystä silloin. Voi toki tulla ystäviä myöhemmin.
ei ole koskaan ollutkaan mitään todellisia tunteita
nuo ihmiset ei edes tiedä mitä sellaiset oikeat tunteet on
- Anonyymi
Ei ne hiivu yhtään millään.
- Anonyymi
Varsinkin jos joutuu olemaan tekemisissä ja toinen vaan tekee katoamistemppuja ja sumuttaa minkä ehtii. Ollaan taas niin sitä ja tätä ja sitten kadotaan niin ettei saa edes kiinni. Dorkamaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin jos joutuu olemaan tekemisissä ja toinen vaan tekee katoamistemppuja ja sumuttaa minkä ehtii. Ollaan taas niin sitä ja tätä ja sitten kadotaan niin ettei saa edes kiinni. Dorkamaista.
No haluatko olla tekemisissä? Ehkä se toinen yrittää antaa sulle tilaa ja ettei sun tarttee olla tekemisissä, jos hän on huomannut, että se on sulle vaikeaa tai vastenmielistä?
- Anonyymi
Ei raivota
- Anonyymi
Ei mulla ainakaan ole ollut vihaa ja enkä halua haukkua häntä koskaan. Ketään ei voi pakottaa tykkäämään. Mulla tunteet on vaan hiipuneet vähitellen koska olen joutunut kohtaamaan paljon asioita jotka puoltavat vahvasti että hän ei ole ollut kiinnostunut ja tietysti olen myös ottanut yhteyttä.
Ihmismieli on siitä hieno juttu että ajan kuluessa tunteet hiipuvat pois koska on nähnyt ja kohdannut paljon asioita jotka vievät tunnetta pois, mieli on prosessoinut niitä sitten sen jälkeen hyvällä menestyksellä. - Anonyymi
Ei mulla ainakaan ole ollut vihaa ja enkä halua haukkua häntä koskaan. Ketään ei voi pakottaa tykkäämään. Mulla tunteet on vaan hiipuneet vähitellen koska olen joutunut kohtaamaan paljon asioita jotka puoltavat vahvasti että hän ei ole ollut kiinnostunut ja tietysti olen myös ottanut yhteyttä.
Ihmismieli on siitä hieno juttu että ajan kuluessa tunteet hiipuvat pois koska on nähnyt ja kohdannut paljon asioita jotka vievät tunnetta pois, mieli on prosessoinut niitä sitten sen jälkeen hyvällä menestyksellä. - Anonyymi
Jos oikeasti on ollut rakas niin ei toista haukuta ollaan sitten yhdessä tai eronneita.
- Anonyymi
Tuota ei voi yleistää, itse en ole koskaan toiminut noin. Se tunne vain hiipuu pois ilman mitään vihan tunteita. Miksi siinä pitäisi alkaa vihaamaan?
- Anonyymi
Niin, yleensä kai siinä on taustalla jotain hyvin huonoa kohtelua.
- Anonyymi
Niin, ei kai muuten voisi alkaa vihaamaan jotain. En ole ikinä vihannut ketään joita olen rakastanut joskus ja niitä on aika monta. :) Muutenkin vihan tunne on minulle aika vieras, mikä on tietenkin pelkästään hyvä asia.
- Anonyymi
Viha on hyvä tunne, se puhdistaa kaiken kuin tuli.
- Anonyymi
Viha on myös hyvin kuluttava
- Anonyymi
Kyllä juuri noin se on!
- Anonyymi
Viha… ei rakkaus muutu vihaksi.
Sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SivustaKyllä rakkaus ja viha kulkee käsikädessä. On normaalia ja tervettä tuntea hetkittäistä vihaakin ihmistä kohtaan joka satuttaa särkemällä sydämen. Se menee ohi kyllä aikanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SivustaNo ei niin...❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei niin...❤️
Miksi sitten erota ihmisestä jota rakastaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten erota ihmisestä jota rakastaa?
Joskus pitää olla erossa, mut uusi kohtaaminen on mahdollista...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jättää toinen varalle roikkumaan kun ei jonkun muun kanssa onnistukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu, että on mennyt ikuisuus aikaa… silti uskon rakkauteen ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole koskaan noin minun mielestä, ne jotka jätän taakseni tulevat aina olemaan sitä! Menneet ovat ihan syystä menneitä, enkä enää koskaan niihin palaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole koskaan noin minun mielestä, ne jotka jätän taakseni tulevat aina olemaan sitä! Menneet ovat ihan syystä menneitä, enkä enää koskaan niihin palaa!
Tuohan se selvästi näkyy jos olisi tullut vihan tunteita eron jälkeen jotka ovat repineet toisesta tunnetasolla irti ei ole mitään halua palata. Mutta yleensä ihmiset haluavat palata jos rakastavat tai ollaedes tekemisissä. Jossain vaiheessa on pitänyt sattua jotain ettei toisen kanssa halua olla tunteiden on pitänyt laimeta tai niitä ei oke koskaanollutkaan. Ei kukaan eroa ihmisestä jota rakastaa ja se on niin ihana huvikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan se selvästi näkyy jos olisi tullut vihan tunteita eron jälkeen jotka ovat repineet toisesta tunnetasolla irti ei ole mitään halua palata. Mutta yleensä ihmiset haluavat palata jos rakastavat tai ollaedes tekemisissä. Jossain vaiheessa on pitänyt sattua jotain ettei toisen kanssa halua olla tunteiden on pitänyt laimeta tai niitä ei oke koskaanollutkaan. Ei kukaan eroa ihmisestä jota rakastaa ja se on niin ihana huvikseen.
Niinpä, kun tapahtuu liikaa sellaista mitä on mahdotonta hyväksyä toiselta ihmiseltä, sen jälkeen ei enää paluuta ole! Se on lopullinen stoppi eikä sitä enää voi mikään muuttaa paremmaksi koskaan, eikä tarvitsekaan!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3476939Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai735981Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1955453Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi834258Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan503451HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok663405Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63393Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta533322Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373074Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739122307