Työmarkkinatuki noin 800€/ kk-20% verot. Perusosa 593€. Vuokra saa olla yhdellä ihmisellä korkeintaan 401€.
Itse joutuu aina maksaan noin 70% asumiskuluista. Sulle pitää laskujen maksun jälkeen jäädä käteen toi 593€. Sitten vesi.vakuutus.terveyskeskusmaksut.ha,maslääkärimaksut,sairaalamaksut ja lääkemaksut.
Siinä niitä kerrakseen.
Työttömän etuudet
5
171
Vastaukset
- Anonyymi
Nii'in, kela (veronmaksajat) maksaa laskut. Ja sosiaaliturvako heikko?
- Anonyymi
Älä muuta sano. Työttömät pitäs vaan pakottaa töihin ja jos ei mee lasketaan sosiaaliturvaa ja asumistukea. Toiset tekee niska limassa töitä et työttömät saa loisia
- Anonyymi
”Itse joutuu maksamaan”.. niin tarkoitat siis, että valtio joutuu maksamaan. Ei työttömillä mitään omia rahoja ole vaan elävät valtion piikkiin.
- Anonyymi
No pitääkö siellä lääkärissä, hammaslääkärissä ja lääkeostoksilla alvariinsa juosta? Terve ihminen käy töissä, liikkuu, pitää huolta painostaan ja voi mieleltään hyvin; ei ole tarvetta ylikuormittaa terveydenhuoltoa.
- Anonyymi
...päälle sitten vielä asumistukea ja tarvittaessa vielä toimeentulotukea, jota tuo vuokrakatto itsea asiassa koskee. Toki kalliimmassa saa asua mutta erotus pitää maksaa omista käyttövaroista.
Mutta niin tai näin, tosi tarkkaan saa laskea millai rahansa käyttää, eikä ne terveysmenot ihan aina ole suinkaan omista valinnoista kiinni, mutta paljon, liian paljon on kyllä tätä. Taitaa olla kasvussa päin vielä, kun syödään liikaa makeaa ja rasvaista helposti saatavaa/kotiintuotua safkaa, ei huvita/jakseta liikkua ja pääkin pitää saada sekaisin yhä pienemmistä ongelmista - ja tadaa päihdeongelma niin ei voi tehdä mitään 😉
Asia erikseen sitten vakavat taustasyyt päihteiden taustalla
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205656Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222849Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1552606- 262359
- 821684
- 1461565
- 1341404
- 1331024
- 89984
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40909