Jopa auton tankkaaminen pelottaa ja ahdistaa

Anonyymi-ap

Jos siihen tulee joku toinen tankkaamaan autoaan samaan aikaan. Vaikka tiedän että todennäköisesti mikään ei voi mennä pieleen. Silti ahdistaa, en tiedä miksi.

17

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä ajattelet itsestäsi ?
      Ajatteletko, että se joku toinen jostain syystä katsoo sinua jotenkin arvostelevasti, miettii ehkä kuka ja mikä olet, tuntuuko ettei sinusta pidetä, vaikka tuntemattomat eivät edes tunne sinua ? Tai pelkäätkö jotenkin mokaavasi, miksi ?
      Enemmän luottoa ja uskoa omaan itseen voisi auttaa.
      Ei tuolla liikkuessa toiset ihmiset paljon ehdi jotain tuntematonta vastaantulijaa ajattelemaan, taitavat liikkua sen verran omissa ajatuksissaan.

• Anonyymi

On siinä varmaan jotain tuollaistakin että joidenkin vanhojen negatiivisten kokemusten pohjalta ajattelen että ihmiset katsoo jotenkin arvostelevasti tai jotain sen suuntaista. Tankaamisesta puheenollen kävin juuri pari tuntia sitten tankaamassa auton ja siinä kävi oikeasti hiukan kuumottava tilanne. Kuvittelin ettei siinä tuohon aikaa välttämättä ole ketään muita mutta toisin kävi. Juuri kun olin parkkeerannut autoni bensa-automaatin viereen niin siitä viereiseltä automaatilta poistui auto ja sitten se ajoi mun viereen ja avasi ikkunan. Sieltä autosta jotku ulkomaalaiset kysyi jotain multa englanniksi.

Vähän pelästyin ensin että mitäs nyt käykö ne esimerkiksi mun kimppuun ja ryöstää mut tai jotain vielä pahempaa. Kuitenkin siinä sitten sain jotain vastattua takaisin englanniksi ja kieltäydyin kohteliaasti vaikka en ihan täysin edes ymmärtänyt mitä kysyivät multa. Onneksi sitten jatkoivat matkaa ja luulen että tuollainen tilanne olisi saattanut säikäyttää aika monen muunkin. Sitä en tiedä oliko heillä hyvät vai pahat aikeet mutta aina sitä suhtautuu mieluummin vähän varauksella tuollaisiin juttuihin. Varsinkin kun tuo sattui yöaikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä varmaan jotain tuollaistakin että joidenkin vanhojen negatiivisten kokemusten pohjalta ajattelen että ihmiset katsoo jotenkin arvostelevasti tai jotain sen suuntaista. Tankaamisesta puheenollen kävin juuri pari tuntia sitten tankaamassa auton ja siinä kävi oikeasti hiukan kuumottava tilanne. Kuvittelin ettei siinä tuohon aikaa välttämättä ole ketään muita mutta toisin kävi. Juuri kun olin parkkeerannut autoni bensa-automaatin viereen niin siitä viereiseltä automaatilta poistui auto ja sitten se ajoi mun viereen ja avasi ikkunan. Sieltä autosta jotku ulkomaalaiset kysyi jotain multa englanniksi.

Vähän pelästyin ensin että mitäs nyt käykö ne esimerkiksi mun kimppuun ja ryöstää mut tai jotain vielä pahempaa. Kuitenkin siinä sitten sain jotain vastattua takaisin englanniksi ja kieltäydyin kohteliaasti vaikka en ihan täysin edes ymmärtänyt mitä kysyivät multa. Onneksi sitten jatkoivat matkaa ja luulen että tuollainen tilanne olisi saattanut säikäyttää aika monen muunkin. Sitä en tiedä oliko heillä hyvät vai pahat aikeet mutta aina sitä suhtautuu mieluummin vähän varauksella tuollaisiin juttuihin. Varsinkin kun tuo sattui yöaikaan.

Yritä jollain konstilla saada itsetuntoasi nousemaan. Heikosta itsetunnosta tuollainen häpeily ja noloilu enimmäkseen johtuu.
        Et sinä ole sen huonompi ihminen kuin kukaan muukaan.
        Eikä kukaan ole kaikin puolin huono, jokaisella on myös vahvuuksia.

• Anonyymi

Turhaa on muita pelätä tankkaustilanteessa. Jos joskus mokaat jotenkin, se ei ketään kiinnosta. Rauhassa saat mokata ja olla, vaikka tarvitsit ehkä apua.

• Anonyymi

Tiedän että turhaa on pelätä mutta silti esim kauppaan meno ahdistaa yhtä paljon joka kerta vaikka kuinka yrittäisi altistaa ja totuttaa itseään siihen.

• Anonyymi

En usko että pelkää mokaamista vaan ihan vaan tilannetta ja oman itsensä jännittynyttä olotilaa
        Sama kun ne jotka pelkäävät lentää , niin heille sanotaan että älä pelkää ei se kone putoa , mutta siitä, ei ole edes kyse siihen pelkoon , ainoastaan tunne jos saa paniikin niin ei pääse koneesta pihalle . Joten monet yhdistävät pelon asioihin mitä,tehdään ja että ihminen muka pelkäisi tankata m mutta siihen on kerta kaikkiaan. Ihan toiset syyt, omaa itseään pelkää että jos saa jonkun paniikki kohtauksen.

• Anonyymi

Oikeesti ihmisillä ei oo aikaa eikä kiinnostusta kyttäillä ja arvostella tankilla tai kaupassa.Kaikilla on omat murheet ja miljoona muuta asiaa mielessä, Ja jos nyt jotain negatiivista näissä paikoissa sattuisikin niin osaat toimia tilanteessa parhaaksi katsomallasi tavalla.

• Anonyymi

Joo tuskin juuri kenelläkään on aikaa tai mielenkiintoa kytätä ketään sen tarkemmin paitsi ehkä joillain hulluilla eikä niitäkään ole kovin paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tuskin juuri kenelläkään on aikaa tai mielenkiintoa kytätä ketään sen tarkemmin paitsi ehkä joillain hulluilla eikä niitäkään ole kovin paljon.

Pääsääntöisesti ihmiset keskittyvät omiin juttuihinsa, ja omiin ongelmiinsa, jos sellaisia on.

• Anonyymi

Mie sain apua kymmeniä vuosia sitten mukamas huuhaa kauppiaalta. Joku sellainen ajatuksen keskittämiskurssi. Kotona suoritettava.
      Ilmoitteli kaikissa suomalaisissa kinkeripiireissä.

Napitetaan tuijottaa yhteen kohtaan katossa. Maataan selällään ja ohitetaan kaikki muut maailmanasiat.
      Mahtoik siinä olla kyse ilmavoimistelija Niilo Salon kurssista, hengitystekniikan käytöstä.
      Yskä pysyy ainakin poissa kun henkittelee nenän kautta.

muumilaaksosta itään.

• Anonyymi

Koskaan en ole nähnyt niin paljon pelkoa kuin Ylivieska ryhmässä matka Iisalmeen.
      Takki mukaan se tietää joka aihe on

• Anonyymi

Kokemuksesta tiedän että tuossakin auttaa se kokemus ja niiden tilanteiden siedätys.
      Olen kertonut useassa ketjussa siitä epämukavuus/mukavuusrajasta, kun koko ajan välttelee tiettyjä tilanteita niin tuo raja valuu niin alas että kohta ei siedä juuri mitään kun menee rajan yli.
      Aiemmin jännitin aivan hirveästi esiintymisiä ja nuorena olin tosi ujo.
      Harrastuksen kautta aloin kouluttajaksi ja kouluttajaopetuksessa oli tuhottomasti mikroluentoja, eli muutaman minuutin luentoja, johdanto, alku, asia , yhteenveto ja lopetus.
      Näitä luentoja oli useita kymmeniä ja ei siinä kaikki vaan osallistuin jatkokoulutukseen ja vielä päivityskoulutukseen jossa sama kaava toistui.
      Esiintymiset ei jännitä enään olenkaan.
      Olen ollut myös yrittäjänä vuosikymmeniä ja joutunut käymään vaikka minkälaisia palavereja täysin tuntemattomien kanssa.
      Alussa jännitti niin pirusti ja sydän hakkasi mutta kun sen epämukavuusrajan sai korkeammaksi niin ei enään jännitä.
      Viimeeksi kävin erään asiantuntiakeikan heittämässä ja kaikki oli mulle outoja mutta ei edes syke noussut.

Eli mitä enemmän välttelee noita tapahtumia missä tuntee olonsa epämielyttäväksi niin sitä pahemmaksi homma menee.
      Muuta tankkaustapojasi, käy tankkaamassa vain 5l kerralla jolloin noita tankkauskertoja tulee 1 sijasta 10, eli kohtaat tuon epämukavuusasian kerran viikossa sen joka toisen kuukauden sijaan (tai riippuu kuinka paljon ajat autoa).

• Anonyymi

Joo, voi olla että se itsensä jännittäville tilanteille altistaminen lopulta kuitenkin auttaisi. Sitä pitäisi vaan viitsiä tehdä päivittäin eikä harvakseltaan. Se epävarmuus kun tulee niin helposti takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, voi olla että se itsensä jännittäville tilanteille altistaminen lopulta kuitenkin auttaisi. Sitä pitäisi vaan viitsiä tehdä päivittäin eikä harvakseltaan. Se epävarmuus kun tulee niin helposti takaisin.

Se jännitys ja pelkotila tulee jo siitäkin että lykkää sitä pelottavaa asiaa mahdollisimman pitkään.
        Eli toteat useamman päivä aikaisemmin että se pitää tehdä joten mietit ja pelkäät sitä asiaa monta päivää ja sitten se on pakko toteuttaa, olet jo psyykannut itseäsi monta päivää pelkäämään sitä asiaa.
        Jos taasen luot sen asian että joudut tekemään sen vaikka monta kertaa päivässä niin ethän silloin kerkeä psyykata itseäsi ennen tapahtumaa.

7 vuotiaana vaurioitin peukaloni siten että se on sentin lyhyempi kuin toinen.
        Pitkään piilottelin peukaloa kämmenen sisään mutta sitten ajattelin että paskat muista.
        Nyt se peukalo on kulkenut mukana jo 53 vuotta tuon onnettomuuden jälkeen enkä mieti sitä ollenkaan, no tavella sitä palelee herkemmin niin sen huomaa.
        Rintakehän on epäsymmetrinen ja alussa sitäkin "häpesin" mutta jo vuosikymmeniä olen liikkunut ilman paitaa, täysellisiä ihmisiä kun ei ole olemassa niin mitä minun viat haittaa.

• Anonyymi

Sähköautoo en ehi saamaan koskaa. Sekin vaatii körötysluvan. Iän puolesta ehkä, saisin, mutta vaativat lääkärin lausuntoo kortin uusimista varten.
      Olen nähnyt liikenteessä hyvin vanhoja kuljettajia.

Alkaa se Nissankin jo korin osalta ruostumaan.

Niin päin se on että konevoimalla köröttelen, mutta polkupyörä on jo henkenvaarallinen meikämaurille.

• Anonyymi

Ajattele joka kerta kun olet saanut sen asianntehty että hyvin meni ja pärjäsin kuitenkin tekemään sen. Mitä useammin voitat oman itsesi tekemällä asioita niin pelot häipyy vähitellen . Kun pelkokin päällä niin hengitttele sisään päin hitaasti nenän kautta , pidät laskemalla neljään ja puhalla ilma suun kautta myös hitaasti , kun teet sen muutaman kerran niin huomaat että se auttaa, siten saat pelon kuriin . Ajan kanssa paranee niin hyvin ettet oikein jälkeenpäin edes muista miten työlästä oli elää pelkojen kanssa

• Anonyymi

Siihen siedätys juuri perustuu, kun altistaa itsensä erilaisiin tilanteisiin, joka kerran jälkeen huomaa, ettei siinä mitään kamalaa ollutkaan, turhaan jännitin ja pelkäsin etukäteen.
        Ajan myötä siinä kasvaa itseluottamus ja pystyy tekemään asioita, ja menemään erilaisiin paikkoihin/tilanteisiin ilman jännitystä tai pelkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe