Juhannusviikko menossa, keskikesän juhlaa suunnitellaan ja valmistellaan. Onko sinulla jotain perinteitä joista et luovu? Erityistä ruokaa? Menetkö kokolle?
kohti juhannusta
17
312
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan tavallinen viikonloppu minulle. Uusia perunoita ja silliä aion ostaa .
- Anonyymi
Meikäukolla on juhannuksia takana jo monelta vuosikymmeneltä. Yksikään niistä ei ole mennyt ilman jonkunlaista kalatuotetta.
Osulamme pitää myynnissä mm. savustettua kalaa. Jos kaikki on jo mennyt asiakkaiden kärryyn niin onhan purkkikalat. Niiden liemissä on niin mahtavia, että köyhänä käytän nekin.
Aikasemmin olin vielä niinkovassa kunnossa, että kaivoin lieroja ja menin onkimaan. Jopa särjet ja lahnanparkit kelpasiit jossakin muodossa kalaa himoavalle.
Jos todensanon, markettien kassilohi päästää monesta kalanpuutteessa. Voissa paistettuna parasta särvintä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meikäukolla on juhannuksia takana jo monelta vuosikymmeneltä. Yksikään niistä ei ole mennyt ilman jonkunlaista kalatuotetta.
Osulamme pitää myynnissä mm. savustettua kalaa. Jos kaikki on jo mennyt asiakkaiden kärryyn niin onhan purkkikalat. Niiden liemissä on niin mahtavia, että köyhänä käytän nekin.
Aikasemmin olin vielä niinkovassa kunnossa, että kaivoin lieroja ja menin onkimaan. Jopa särjet ja lahnanparkit kelpasiit jossakin muodossa kalaa himoavalle.
Jos todensanon, markettien kassilohi päästää monesta kalanpuutteessa. Voissa paistettuna parasta särvintä.Kylmäsavulohta ostan pienen pakkauksen, hyvää uusien pottujen kanssa ja saa herkku voileipiäkin. Lettuja paistan, kutsun ysyävän lettukahveelle. Juodaan parvekkeella jos on kaunis ilma. Mökeilleen on lapset kutsuneet mutta en pärjää siellä maastossa ja väsyttävää se hulina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos todensanon, markettien kassilohi päästää monesta kalanpuutteessa. Voissa paistettuna parasta särvintä.Ruisjauhossa ja suolassa pyöritetyt paistetut muikut tai silakat on hyviä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ruisjauhossa ja suolassa pyöritetyt paistetut muikut tai silakat on hyviä.
Tietenkin: voissa paistetut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin: voissa paistetut.
Savustettuinakin tosi hyviä ja purkissa säilöttyinä.
- Anonyymi
No, jollain tavoin "juhlistan" Juhannusta, jos mahd.
Kerään luonnonkukkia ja pari koivun oksaa. Mutta jos aattona sataa, tuskin lähden ulos niitä keräilemään.
Voi olla, että menen erääseen juhannustapahtumaan, tai sitten en. Riippuu säästä.
Ei mulla mitään erityisiä juhlaruokia ole. Jotain on. Makkaraa on, jos joku sytyttää grillin, sekä jotain salaatteja. Huomenna tulee kauppatilaus. - AnonyymiUUSI
Pienet grillauskestit tiedossa. Sinne kai. Ei ole mitään erikoista. Ostin jo neljän käristeen gabanossi-paketin, 1,29 e. Muuten samoja ruokia kuin ennenkin.
- AnonyymiUUSI
Nykyisin syödän hyvää ruokaa koko vuoden. Makkaraa grillaan minäkin kerrotalon pihagrillissä, jokainen tuo omat grillattavansa. Minulla pieniä bratwursteja ja jotain salaattia teen rasiaan, vissyä juomaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin syödän hyvää ruokaa koko vuoden. Makkaraa grillaan minäkin kerrotalon pihagrillissä, jokainen tuo omat grillattavansa. Minulla pieniä bratwursteja ja jotain salaattia teen rasiaan, vissyä juomaksi.
Tilasin kaupasta (alkoholittoman) sima-pullon "juhlajuomaksi".
Ja makkaraa ja sieni- ym. salaattia on.
- AnonyymiUUSI
Ajattelin mennä uistelemaan aattona. Otan risukeittimen, jos saan kalaa, niin voin kypsentää saman tien. Eväsleivät ja termariin kahvia. En viitsi mihinkään nuotiopaikalle mennä. Jonnekin kallioiden katveeseen, suojaan tuulelta ja muilta kulkijoilta.
- AnonyymiUUSI
En vietä juhannusta.
Mutta koska aikaa, taidan polttaa kyljyksiä grillissä ja juoda taikajuomaa kyytipoikana.
=DW= - AnonyymiUUSI
Mulla on vanha tervattu savolaismallinen soutuvene, jossa aina ryyppään juhannuksena. Tosin varusteisiin kuuluu sekamehu-pöntostä tehty äyskäri, johon kusen tarvittaessa istualtaan ettei tarvitse lorottaa seisten veneen reunalla! On muuten toiminut jo yli 30 vuotta turvallisesti.
T. Nestori Savonlinnasta. - AnonyymiUUSI
Lettuja pitää juhannuksena saada. Mieluiten muurikalla paistettuja rannassa.
Juuri tuossa tuumailin jotta pitkälti on perinteet karsiutuneet juhannuksen vietossa. Toki siivosin huushollin jos sitä voi juhannusperinteeksi sanoa. Hain nyt viimeistään kukkia parvekkeelle. Jotenkin tunnelma oli eri kun asui ok-talossa ja sai siinä esimerkiksi grillata ja savustaa kalaa ja koristaa pihaa.
Uusia paikallisia perunoita ei vielä näillå korkeuksilla juhannukseksi saa, ehkä kuitenkin hän kylmäsavulohta ja silliä kuitenkin.
Grillausta nyyttikestiperiaatteella tiedossa nuorimman sisaren perheen kera ja kokkoakin voisi halutessaan nennä katsomaan ja yksi muu kiva kesätapahtuma.
Kaiken kaikkiaan tunnelma juhannuksenvietostaKIN on latistunut. Liittyneekö saavutettuun seniori-ikään 🙂.
Hyvää ja turvallista juhannusta itse kullekin.- AnonyymiUUSI
Totta tuo, ettei oikein enää pääse vanhana fiiliksiin, kuten nuorena. Kaikki on nähty ja koettu. Ei jaksa valvoa. Mökillä on hyttysiä ja puusee. Pysyn kotona ja istun parvekkeella , pari lasia vaökkaria kaverin kanssa ja lämmmitetään vaikka puzzaa.
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuo, ettei oikein enää pääse vanhana fiiliksiin, kuten nuorena. Kaikki on nähty ja koettu. Ei jaksa valvoa. Mökillä on hyttysiä ja puusee. Pysyn kotona ja istun parvekkeella , pari lasia vaökkaria kaverin kanssa ja lämmmitetään vaikka puzzaa.
Kyllä. Jotenkin tuntuu että juhannuksen vietossakin vähemmän on enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201625- 191424
- 171411
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61409Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351295