Kiteen kallein auto

Anonyymi-ap

Mikä on Kiteellä kallein auto? 🤔

14

570

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kallen auto🚘

• Anonyymi

Jopa kiteeläisilläkin on omistuksessaan mm. linja- sekä kuorma-autoja perävaunuineen, nostureineen ym. varustuksineen. Siitä vaan sitten reippain mielin kyselemään ja vertailemaan mikä niistä on kallein. Ihan pienellä rahalla ei hankita pelastuslaitoksenkaan kalustoa, sillä "uuden paloauton perushinta voi olla jopa yli 400 000 euroa, minkä lisäksi siihen tulee muita investointeja kuten välineet , kertoo Seura.fi.

• Anonyymi

Kysyjä varmaan tarkoitti henkilöautoja. Itse veikkaan että valtavat avolavajenkit isoilla moottoreilla ovat niitä kalleimpia ja arvokkaimpia kuljettimia Kiteellä.

• Anonyymi

Tarkoittakoon mitä tahansa, mutta jokainen kyselköön sitten sen mukaan mitä tarkoittaa ja tässä tapauksessa kysymys oli: Mikä on Kiteellä kallein auto? 🤔

• Anonyymi

Paalikärryjä nuo usan romut.

• Anonyymi

Paljon niistä lähtee ääntä että voimaa varmaan on ja vanteet maksaa enemmän kuin monen paikallisen käyttöauto

• Anonyymi

Kateellinen Corolla- mies kyselee kusenpolttamassa tuulipuvussaan..

• Anonyymi

Kateellisuudesta en tiedä mutta tekis mieli tehdä muutamasta lesoilijasta verottajalle ilmiantoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateellisuudesta en tiedä mutta tekis mieli tehdä muutamasta lesoilijasta verottajalle ilmiantoa

Koville ottaa.

• Anonyymi

Minun🙋 Remonttia riittää, vanha kosla..

• Anonyymi

Suomessa ei monetkaan ajele uusilla autoilla. Tekniikan maailma lehti kertoo:

Vuonna 2023 henkilöautokannan keski-ikä oli 13,2 vuotta, vuonna 2024 jo 13,6 vuotta.

Keski-iän nousulle on kaksi syytä. Ensinnäkin uusia henkilöautoja myytiin Suomessa vuonna 2024 vähiten 30 vuoteen. Henkilöautokauppa kävi viime vuotta heikommin vain synkimpinä lamavuosina 1992–1994.

Vuonna 2008 autokannan keski-ikä oli 10,1 vuotta. Sen jälkeen keski-ikä on kivunnut vuosi vuodelta ylöspäin. Vuonna 2024 hyppäys oli ennätysmäisen suuri.

Vuonna 2024 Suomen vanhin henkilöautokanta löytyi Kainuusta, keski-iältään 15,9 vuotta. Nuorin autokanta oli Uudellamaalla, jossa henkilöautojen keski-ikä on 11 vuotta.

Toinen syy keski-iän nousulle on se, että suomalaisautot pysyvät liikenteessä entistä pitempään. Vuonna 2024 keskimääräinen romutusikä oli 22,8 vuotta, kun 2000-luvun alussa autot päätyivät paaliin keskimäärin 18-vuotiaina. Maakuntien välillä on suuria eroja. Uudellamaalla romutusikä on keskimäärin 20,8 vuotta, Kainuussa 25,1 vuotta. Tänä vuonna romutettavaksi päätyvät autot ovat siis rullanneet valmistuslinjalta tyypillisesti pian vuosituhannen vaihteen jälkeen.

"Hyvä että laadukkailla autoilla ajetaan pitkään ja huolletaan ne, mutta ei tämä vähennä päästöjä tai paranna liikenneturvallisuutta”, Tero Lausala toteaa.

Ruotsiin ja Tanskaan verrattuna Suomen autokanta on vanhaa, mutta vain hiukan EU-maiden keskiarvoa vanhempaa. Vuonna 2022 EU-maissa ajeltiin keskimäärin 12,3 vuoden ikäisillä autoilla, Suomessa 12,9-vuotiailla. Euroopan uusin autokanta on Luxemburgissa (keski-ikä 7,9 vuotta), Itävallassa ja Tanskassa (8,9 vuotta). Vanhimmalla kalustolla kurvailevat virolaiset (16,6) ja kreikkalaiset (17,3).

• Anonyymi

Takavuosina joku Kiteeläinen viritteli tehoja autoon ja ajoi Kiteen keskustassa liikenteenjakajaan, hyvä ettei henki lähtenyt, Liekö miten selvinnyt?
      Se varmaan on kallein auto kun terveys menee.

• Anonyymi

Tojota korolla vm -96.

• Anonyymi

Ota toi korona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe