Minulle isävainaa opetti, että ojia ei saa tukkia, minkä ojaan tiputtaa se pitää sieltä poistaa. Toimin 1980 luvulla metsurina lähemmäs kymmenen vuotta ja puita kaatui ojiin ja ojien yli, mutta kaikki oksat ja latvukset kerättiin pois. Meno on muuttunut, ajelin komun etelärannantietä ja vastaan tuli komujärventienhaara, mutta noin 100 m. Ennen tienhaaraan oli raivaaja raivannut taimikkoa tienvarresta ja kaatanut leppää ym. Suoraan maantieojan yli niin että latvat ova osin maantiellä? Ja puuta on paljon. Eikö nykyihmisellä ole tajua, että ojia ei tukita ja vielä maantieoja, törkeen näköstäkin on
Metsänraivaus.
17
292
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle taas on opetettu että on ihmisiä jotka voi sotkea/polkea suohon..tämä neuvo pitänee paikkansa PERSUjen ollessa kyseessä??🌈💦💦💦
- Anonyymi
Taidat olla sammoo mieltä ku piämies. 🌈🌈🌈🌈
- Anonyymi
Ja minulle on opetettu että sinunlaisesi on ongelma jätettä ,joka pitää hävittää sukupuuttoon.
- Anonyymi
Ikävä tyyppi, emoji sotkee kaikki asialliset kirjoitukset.
- Anonyymi
Mulle taas tuli mieleen 1918 kun join aamukahvin ja meni kakille että on aika nerokasta laitatta hakaneulall valkoinen liina sydämmen kohalle.
- Anonyymi
Mulle taasen . . hoputti jotta ime jouttuin se kahvi että kerittään .
- Anonyymi
Taisit unohtaa emojiit, mielenvirkkeesi.
Aloitus on mukava, olisi ollut kiva, kun olisimme päässeet asiallisiin "muisteloihin."
Miksi tuo joku, pilaa aina hyvät jutustelut.
- Anonyymi
Ei kai nyt kukaan vanhoja pelto ojia huvikseen kaiva on eri asia jos peltoja viljellään
- Anonyymi
Ai ei kai nyt ollut ojien kaivuusta kyse, mutustele asiaa uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai ei kai nyt ollut ojien kaivuusta kyse, mutustele asiaa uudelleen.
Pikku Simohan se siellä piipittää yltääkö jalat vielä maahan
- Anonyymi
Aloittajalta fiksu kirjoitus, näitä saa nähdä harvoin. Kiitos!
- Anonyymi
Oletko nyt ihan varma?
- Anonyymi
Älkää nyt aloittajaa parjatko se on todella rumasti tehty. Oikeassa hän on ettei vasta kaadettuja puita kuulu jättää ojiin. Nuo pelloilla olevat ojat on niitä joita eilen mietin pelloilla käveltyäni ettei vanhat pellot tarvitse enää uutta ojitusta
- Anonyymi
Totta, olisi ollut mukava jatkaa aiheesta jutustelua, aina näitä ilon pilaajia ilmestyy emojineen ja ilman.
- Anonyymi
Hannun kissa on lukion käynyt kova haravoimaan. Ihmettelen
- Anonyymi
Kyseessä maantie? Eli tienpitäjän on huolehdittava, että rangat poistetaan ojasta ja tieltä ja lasku toimenpiteestä rankojen kaatajalle.
- Anonyymi
Puu on vasta sen jälkeen ranka kun se on karsittu oksista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407929Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.313126Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3822198Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841760Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471583Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211421- 1001229
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181112