Vanhempien että muiden aikuisten moraalinen velvollisuus on lasten ja nuorten vuoksi oltava moraalisesti mahdollisimman korkeatasoisia esimerkkejä.
Kun suhtaudumme muihin ihmisiin syntypaikkaan katsomatta myönteisesti ja ei-rasistisesti ja kun emme valehtele, puhu pahaa muista tai kieroile niin näytämme suoraselkäisen vastuullisen aikuisen mallia nuorille ihmisille.
Tämä ei ole mikään hälläväli kysymys vaan moraaliset seikat velvoittavat meitä toimimaan näin. Aivan kuten ei sekään ole mielipidekysymys, että saako liikenteessä toimia omilla säännöillä, ei myöskään voida toimia antisosiaalisilla tavoilla muiden ihmisten keskuudessa.
Idean täytyy olla se, että nuoret saa terveen ympäristön asenteiltaan eikä vääriä malleja. Kateus, kieroilu, pahanpuhuminen ja itsekkyys tai rasismi ovat täysin turmiollisia esimerkkejä nuorille.
Aikuiset ihmiset kantavat vastuuta eivätkä tee moraalisia kompromisseja.
Lapset ja nuoret imevät kuin sieni itseensä vaikutteita aikuisilta ja on puhdasta vääryyttä harjoittaa siksi edellä mainittuja tapoja. Miten lapset voisi kehittyä mieleltään ja asenteiltaan terveiksi jos esimerkki aikuisilta on vastuuton ja moraaliton toiminta?
Jumalanpelko on viisauden alku. Tämä olisi myös tärkeää välittää nuorille
Aikuisten tulee näyttää nuorille moraalisesti korketasoista esimerkkiä
10
148
Vastaukset
- Anonyymi
Kun lääkäri sanoi, että sulla on täällä näkyvillä tällainen, niin ajattelin, että ei voi olla. Se oli järkytys, että miten minulla voisi olla sellainen.
- Anonyymi
Mitä . Eikö lapsia saakaan kasvattaa persuiksi ?
- Anonyymi
Puolueet eivät meitä pelasta. Koko politiikka on enempi ongelmien synnyttämistä kuin niiden ratkaisemista, puolueeseen katsomatta. Mutta jos yksi nimi pitää persuista mainita niin erittäin sivistynyt intellektuelli persu on Sakari Puistola. Muutoin persuissa on liikaa junttiutta. Mutta eivät muutkaan puolueet profiloidu edukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolueet eivät meitä pelasta. Koko politiikka on enempi ongelmien synnyttämistä kuin niiden ratkaisemista, puolueeseen katsomatta. Mutta jos yksi nimi pitää persuista mainita niin erittäin sivistynyt intellektuelli persu on Sakari Puistola. Muutoin persuissa on liikaa junttiutta. Mutta eivät muutkaan puolueet profiloidu edukseen.
Nuoria pitää valistaa jo lapsena, että vihreät arvot on etusijalla, johon kuuluvat huumeet ja piikitys huoneetkin. Myös viherkommunismiin on syytä opettaa ja siihen kuuluu, kuten vihreään aatteeseenkin, että kaupasta saa varastaa jos on nälkä. Ja toisen omaisuuteen saa kajota, jos et itse pysty sitä hankkimaan. Näitä ei pidä unohtaa, sillä lapsi tarvitsee noita taitoja myöhemmällä iällä elämässään.
- Anonyymi
Aloittaja puhuu totta. Uutisissa opettajat ovat hämillään kun koululaiset ovat alkaneet haukkua tyttöjä ja maahanmuuttajia ja homotella. Mistä muualta nämä esimerkit opitaan kuin kotoa vanhemmilta?
- Anonyymi
Aloittaja on sama höpelö joka on jo kauan terrorisoinut joensuu-palstaa houreillaan. Ihan skitso vainoharhainen pönttö.
- Anonyymi
Jos asian puhuminen on sinusta hourehtimista niin olisi mielenkiintoista tietää millaiseksi puheeksi määrittelet tyypillisen karjalaisen parjaamisen ja valehtelun tai jonninjoutavan juoruilun. Luultavasti ne ovat sitten korkeatasoista asiapuhetta?
- Anonyymi
Missä saunalauttanovelli viipyy kirjailijan kaima?
- Anonyymi
Veli todistaa väkevästi.
- Anonyymi
Jos minä olen Juutalainen, niin minä saan liiskata kaikki maat ja yhteiskunnat maan rakoon, jotka on minusta max 3000km päässä.
Eikä kellään ole nokan koputtamista, minun teoistani.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1305435Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072062- 1411505
- 1051346
- 1091331
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1891140- 491117
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll281113Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g671028IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861