Alkoholisti kuulemma toipuu parhaiten AA:ssa. Hieno homma aina kun joku pystyy lopettaa juomisen ynnä muut päihteet. Se vaan että kun käyt AA:ssa kuuntelemassa muiden jorinoita ja puhut itse, se on jatkuvaa alkoholissa lillumista. Koko ajan keskitytään viinaan ja viinanhimoon,retkahduksiin jne. Alkoholi senkun jatkaa elämän keskipisteenä olemista. Selkäpiitä karmivaa että jokainen päivä koko loppuelämän ajatellaan alkoholia. Kyllä täytyy himon olla todella ylivoimaisen vyöryvä,ohittaa kaiken muun.
AA
4
195
Vastaukset
Mikä sinut, tunnetun ja tunnustetun raittiusihmisen tuo tutkimaan alkoholismi-palstaa?
Mitä asiaan itseensä tulee, kun lopettaa juomisen niin menee tapauksesta riippuen vuosi-pari ennenkuin alko ja sen mieliteko häipyvät elämisen keskiöstä. AA helpottaa prosessia. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla loppuelämän mittainen, vaan suhteellisen lyhyessä ajassa pääsee elämään alkovapaata loppuikää niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin mielessä.- Anonyymi
Olen alkkis, mut en tajua tota Jumalan ympärillä pyörimistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen alkkis, mut en tajua tota Jumalan ympärillä pyörimistä
Olen kuunnellut verkosta Aa-radiota eikä siellä hirveästi Jumalasta puhuta. Aa kävijöistä ei kaikki varmasti usko Jumalaan lainkaan, moni toki uskoo. Lisäksi ei siellä käsittääkseni puhuta mistään tietystä kristinuskon jumalasta, vaan Korkeammasta voimasta, joka on aika laajasti tulkittavissa oleva käsite.
- Anonyymi
Haluaisiko aloittaja lakaista alkoholin maton alle piiloon? Että kun ongelmasta ei puhu ääneen, niin sitä ei ole olemassa.
Olisipa se silloin helppo tapa lopettaa juominen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1082298
- 661425
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321208Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971145- 111108
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671055Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91962IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56949Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43918