Alkoholisti kuulemma toipuu parhaiten AA:ssa. Hieno homma aina kun joku pystyy lopettaa juomisen ynnä muut päihteet. Se vaan että kun käyt AA:ssa kuuntelemassa muiden jorinoita ja puhut itse, se on jatkuvaa alkoholissa lillumista. Koko ajan keskitytään viinaan ja viinanhimoon,retkahduksiin jne. Alkoholi senkun jatkaa elämän keskipisteenä olemista. Selkäpiitä karmivaa että jokainen päivä koko loppuelämän ajatellaan alkoholia. Kyllä täytyy himon olla todella ylivoimaisen vyöryvä,ohittaa kaiken muun.
AA
16
443
Vastaukset
Mikä sinut, tunnetun ja tunnustetun raittiusihmisen tuo tutkimaan alkoholismi-palstaa?
Mitä asiaan itseensä tulee, kun lopettaa juomisen niin menee tapauksesta riippuen vuosi-pari ennenkuin alko ja sen mieliteko häipyvät elämisen keskiöstä. AA helpottaa prosessia. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla loppuelämän mittainen, vaan suhteellisen lyhyessä ajassa pääsee elämään alkovapaata loppuikää niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin mielessä.- Anonyymi
Olen alkkis, mut en tajua tota Jumalan ympärillä pyörimistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuunnellut verkosta Aa-radiota eikä siellä hirveästi Jumalasta puhuta. Aa kävijöistä ei kaikki varmasti usko Jumalaan lainkaan, moni toki uskoo. Lisäksi ei siellä käsittääkseni puhuta mistään tietystä kristinuskon jumalasta, vaan Korkeammasta voimasta, joka on aika laajasti tulkittavissa oleva käsite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan siksi just juot yhä? A-A:ssa on aika vähän mitään uskontoon viittaavaa. Ne jotka väittää siellä uskontoa olevan on yleensä just niitä jotka ei pitkiksi ajoiksi juomista lopeta ja lopulta kuolevatkin sitten tavalla tai toisella alkoon.
- Anonyymi
Haluaisiko aloittaja lakaista alkoholin maton alle piiloon? Että kun ongelmasta ei puhu ääneen, niin sitä ei ole olemassa.
Olisipa se silloin helppo tapa lopettaa juominen. - Anonyymi
Kyllä niissä a-a-ryhmissä, missä minä olen käynyt, jäsenet puhuu muustakin kuin alkoholista. Siellä puidaan yleensä henkiseen jaksamiseen hyvässä ja pahassa vaikuttavista asioista ihan anopin terveydentilasta lähtien.
- Anonyymi
Mulla on tuttava, joka on käynyt AA - kerhossa useamman kymmenen vuoden ajan ja sain sen käsityksen , että se on sellainen entisten juoppojen juorukerho missä retostellaan kuka on eniten mitäkin vetänyt joskus ja mitä pahimpia rikoksia tehnyt. Ehdotti mullekin, että tulisin sinne, kun tulee jonkin verran otettua. Kieltäydyin, kun mulla ei kovin kummoisia meriittejä ole mistä avautua, eikä kyllä mistään mokista avautukaan kenellekään saatikka jollekin kerholle. Olen hyväksynyt oman alkoholismini enkä tee siitä itselleni ongelmaa, vaikka en siitä ylpeä olekaan. Joskus vaan on pakko saada pari olutta, se rauhoittaa, toisinaan saattaa jopa saada onnen tunteen.
- Anonyymi
Siis ei ole tarvetta avautua, mitä nyt tänne .
- Anonyymi
Avaatko hieman mitä "Joskus vaan on pakko saada pari olutta" tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaatko hieman mitä "Joskus vaan on pakko saada pari olutta" tarkoittaa.
Sitä, että kun tekee mieli olutta, menen kauppaan ja ostan olutta, sen jälkeen juon ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä, että kun tekee mieli olutta, menen kauppaan ja ostan olutta, sen jälkeen juon ne.
Tulee kyllä kalliimmaksi kuin Diapam, mutta lääkäri sanoi, että niitä saavat vain alkoholistit. En viittiny sille alkaa avautua enrmpää juurikin sen takia, etten halua mihinkään kerhoon avautumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun mieli tekee kovasti olutta, teen sille luikin. Lasken tiskialtaan hanasta lämpimän veden putkista pois kunnes se on kylmää. Sitten lasken vettä mukiin ja juon.
Eilenkin jossain varoitettiin liiasta veden juonnista.
Ihmejuttu! Kun ite ainakaa pysty juomaan janontarvetta enempää.
. valmiiksi tympeänoloinen mies.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä! Nautin oluen juonnista ulkona tälläisinä ihanan lämpiminä päivinä. Etsin mukavan paikan missä voin istua rauhassa ja avata töbön. Kaiken kauneus avautuu samalla ja mieli rauhoittuu. Onhan sitä tullut mietittyä miksi siihen tarvitaan se olut.
- Anonyymi
Meikäukon nälkäpalkalla hankittu eläkkeellä ei ole tarvis panimoherrojen kukkaroita lihottaa.
Tunkiksihan ne on tarkoitettukin joten PITÄKÄÄ TOKI TUNKKINNE.- Anonyymi
Ei oo autoo, niin ei tarvi tunkkiikaan eikä kiristävää pipoa tai sädekehää.
- Anonyymi
Et tue suomalaisten työtä!? Panimoteollisuus on erittäin merkittävä työllistäjä ja verotulojen lähde. Välillisesti työllistää myös kaikenlaisia maksusta ihmisten rutinoita kuuntelevia terapeutteja sekä terveydenhuoltoa. Lisäämällä kaljan juontia saadaan kaikille työtä ja kiinalaiset tölkkien kerääjätkin rikastuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2639439IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3186616Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?681584Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61381Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921215- 1091151
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut721013Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin40852MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311738Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23736