Ruohonleikkurin uusiminrn

Anonyymi-ap

Iso ja laaja on tuo piha, menee monta tuntia sitä kierrellessä.
Vähän olen miettinyt, jos sauvaohjattavan laittaisi.
Kerran näin sellaisen työntouhussa, sutjakasti kävi.
On aika hintava, mutta varmaan kestävämpi, mitä nämä markettimallit.
Nykyinen ajettava on jo niin vanha ja paljon ajettu, että hyä, jos tämän kesän kestää.

18

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kokemuksia.

Monesti miettinyt ajettavaa, ei ole saanut aikaiseksi ostoa. Siis pöndelle, iso piha. Sen ajatellut, pitäis olla edestä leikkaava.

Ostin muutama vuos sitten uuden vetävän koneen. Vanha hajos. Mutta sitten sain kuningas idean. Ekopiha. Hyvä homma, ei juuri mitään tarvi tehdä. Isoimpia pajuja ja puskia muistaissain vetelen raivaussahalla.

Nyt on kukkia, mehiläisiä, lintuja ja iteasiassa hiton hyvän näköistä. Uutta konetta en ole edes kokeillut. Vois oikeestaan myydä pois.

Tsadissa pieni piha, käyttänyt akkitrimmeriä. Toimii ihan hyvin. Täälläkin oli ekopiha. Tuli vaan liikaa nokkosta. Vedin tälle kesälle glyfosaatilla ruskeeks ja istutin uuden nurtsin. Ehkä syksymmällä leikkaan. Tai annan olla.

Mua alkoi aikoinaan huolestuttaan just toi pörriäisten ja lintujen häviäminen. Ekopiha ihan hyvä juttu. Ja siis kerrassaan helppohoitoinen. Suosittelen miettimään asiaa. Säästäisit sitäpaitsi useemman tonnin rahaakin sillä ratkaisulla. Ja hitosti turhaa työtä.

=DW=

• Anonyymi

Nykyisillä traktorimalleilla kääntöympyrä on puolitoista mtriä.
        Etuleikkuri on varmaan hyvä, mutta monimutkainen. Se aina tuo mukanaan vikapaikkoja.
        Jokatapaksessa trmmeriä tarvitaan, jos siistinä haluaa pitää..
        Kai luonnonmukainen kauempana pihasta menettelee., mutta kyllä se etupiha pitää olla kunnossa. Se etupiha on minulla vaan laaja.

• Anonyymi

Tuo ekopiha on kyllä hyvä idea, aloittajakin voisi ehkä laittaa osan pihaansa ekopihaksi.
        Yksi vaihtoehto ääntä ja melua päästävän leikkurin sijasta olisi laittaa robottileikkuri. Siitä ei paljon ääntä pääse, uurastaa yötäpäivää jos sille päälle sattuu. Voi myös säätää kuinka matalaksi tai korkeaksi nurmikon jättää.
        Itse sitten voisi sillä aikaa tehdä jotain aivan muuta, vaikka käydä ongella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ekopiha on kyllä hyvä idea, aloittajakin voisi ehkä laittaa osan pihaansa ekopihaksi.
        Yksi vaihtoehto ääntä ja melua päästävän leikkurin sijasta olisi laittaa robottileikkuri. Siitä ei paljon ääntä pääse, uurastaa yötäpäivää jos sille päälle sattuu. Voi myös säätää kuinka matalaksi tai korkeaksi nurmikon jättää.
        Itse sitten voisi sillä aikaa tehdä jotain aivan muuta, vaikka käydä ongella.

Ekopiha on yhtä kun kulottunut ja pajukoiyttunut myyrien taivas. Kesällä voikukkaa syksyllä horsmaa.
        Syksyllä ja keväällä surkea.

• Anonyymi

Kylväkää vaikka apilaa nurmikoille, niin ei tarvitse leikellä.

• Anonyymi

Ladattava leikkuri on hyvä. Ei liian tekninen.
      Ajoleikkuri vetää viimeisiään. On kyllä palvellut yli 20v.

Trimmeri on myös akkukäyttöinen.

Vanha sähkökäyttöinen pyörii nurkissa. Johto otettu jatkojohtokäyttöön. En tiedä pelittäiskö vielä.

• Kokemusta 70-luvun alussa rintamamiestalon pihapiirin hoito meni monta vuotta viikatteella ja sirpillä, hoitui ihan hyvin, ennen kuin hankin ruohon leikkurin vetävillä pyörillä. Rivitalo asunnossa ei ollut ongelmaa. Kesämökillä entinen pienviljelijän tila, parhaaksi huomattiin raivaussaha valjailla jossa terän sijasta trimmeri siimalla, maasto sen verran epätasainen. Jälkeen päin tuli mieleen, kesämökiksi itselle olisi riittänyt vaatimaton pienehkö mökki jossa luonnon mukainen maasto ilman nurmikkoa.

• Anonyymi

Tuttavalla kesämökki mäntykankaalla järven läheisyydessä, ei tarvitse nurmikoita leikellä. Ei ole edes kukkapenkkejä laittanut vaan riittää muutama kukkaistutus isossa ruukussa silmänilona.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuttavalla kesämökki mäntykankaalla järven läheisyydessä, ei tarvitse nurmikoita leikellä. Ei ole edes kukkapenkkejä laittanut vaan riittää muutama kukkaistutus isossa ruukussa silmänilona.

Joo muutamilla tutuilla, oikeesti harvoilla kesämökeillä on nurmikkoa. Vanhassa pienviljelys tilan ympäristö lähes järven rannalla viehätti, oli omenapuita, marjapensaita vähän peltoa, mut ei puuttunut tekemistä.

• Anonyymi

Robottileikkuri hoitaa homman ihan omatoimisesti ja nurmikko on komeampi kuin koskaan. Mutta jos on siilejä, niin robotti mitoitettava ja ohjelmoitava niin, että hoitaa alueen päiväsaikaan ennen siilien liikkeelle lähtöä.

• Anonyymi

Meillä kone leikkaa klo 12-16 välisen ajan, joka kolmas päivä. Myyjä liikkeen nainen ohjelmoi laitteen, jonka hinta. noin 3000€.

• Anonyymi

Kerrostalossa asuessa ei noita huolia ole.

• Anonyymi

Jos sulla ei oo mitään hyvää sanottavaa, niin oo hiljaa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla ei oo mitään hyvää sanottavaa, niin oo hiljaa .

Sanoin mielestäni hyvän ja iloisen asian,,mutta sinulla se jotenkin "tökkäsi" ja pahastuit?
        Minkä ihmeen takia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoin mielestäni hyvän ja iloisen asian,,mutta sinulla se jotenkin "tökkäsi" ja pahastuit?
        Minkä ihmeen takia?

Anteeksi, että koit asian noin. Vilpittömästi pahoittelen tekstiä , tunnetilassa viikko avioeron jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, että koit asian noin. Vilpittömästi pahoittelen tekstiä , tunnetilassa viikko avioeron jälkeen.

Toivottavasti löydät uuden mahdollisemman pian, itse olin yksin melkein 3kk ja se oli liikaa.

• Anonyymi

Samalla rahalla, ja vähemmälläkin, saat laadukkaan robottileikkurin ja piha pysyy siistinä ihan itsekseen.

• Anonyymi

3200 € vuonna 2022 asennettuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3762
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      35
      3242
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3209
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3029
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2884
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2809
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    Aihe