Pitäisikö ihmistä johtaa

Anonyymi-ap

Onko mielestäsi ihmisten elämänhallinta kunnossa? Pitäisikö ihmistä johtaa?
Moni ei osaa käyttää pankkikorttia. Ylittää hulppeesti, velkaantuu. Velka annetaan velkajärjestelyn jälkeen ennenpitkää anteeksi.
Ei osata syödä sopivasti, elimistö häiriintyy. Iskee elintasosairaus.
Ei jakseta lähteä liikkumaan vaikka ei ole vielä mitään estettä, en siis tarkoita sairaita. Kts. edellinen.
Heitetään roskat kadulle eikä noudateta vapaaehtoisesti juuri mitään yleisiä järjestyssääntöjä.
Eletään holtittomasti ja tuhlataan sekä rahaa että luonnonvaroja.
Kuuntelin Pentti Linkolan haastattelu-uusintaa. Hänen mielestään suuri osa ihmisistä ei kykene hoitamaan ja johtamaan itse elämäänsä vaan heitä pitäisi johtaa ja määrätä mitä he voivat tehdä ja mitä ei.
Jokaisen ei pidä antaa päättää itse miten yhteiskunnassa elää, hän ei siihen pysty. Demokratia ei toimi, ihminen tuhoaa sen turvin itsensä ja maailman.
Pitää olla kuri ja järjestys jota ylläpitää Itsevaltiaan kaltainen henkilö tai ryhmä, diktaattori joka määrää miten eletään. Vain siten maailma säilyisi.
(Vapaa omin sanoin muotoiltu, ehkä lisäiltykin. ehkä karrikoitukin mutta ei paljon, päätelmiä Linkolan haastattelusta.)

17

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Demokratiaa lisää.

• Anonyymi

Linkola kai sanoisi, että päästään nopeammin päämäärään, itsemme ja pallomme tuhoon. Eipähän sitten tarvitse tätäkään pohtia.

• Anonyymi

Hän tarkoitti että pallomme tuhoutuisi vähemmän tehokkaasti ilman ihmistä...

• Kuka tätä johtamisen ohjaamaa toimintaa valvoisi?

• Anonyymi

Sitä Linkola ei kertonut. Hän vain puhui diktaattorista jolla ymmärtääkseni tarkoitti että ihmistä pitää johtaa sellainen jota ihminen tottelee. Että on niitä joille on pakko antaa ohjeet kun muuten käyttäytyvät liikaa kuluttavasti. En tiedä tuleeko ohjelma uusintana, toivon että tulisi.

• Anonyymi

Demokratia toimii paremmin kuitenkin, kuin diktatuuri.

• Anonyymi

Ei kai Suomessa ole kokeiltu. Muiden maiden diktatuureja ei kannata verrata, siellä on eri meininki.

• Anonyymi

Miettikää kun posketonta palkkaa ja vuosiKYMMENIÄ veroetuja nauttineiden poliitikkojen pennut eivät ole mitään (ekonomisti Seppänen) tai alkavat nauttiviksi poliitikoiksi (ylioppilas Heinäluoma)

Miksi ne eivät ole köyhienhalvatvuokratalot KHV -omistajia tai aivokirurgeja rintamalla? Yhteiskunnallinen panos on usein naurettavan narunohut

• Anonyymi

Olen sitä mieltä että kyllä mummot ja papat oppivat kun
      vaan haluavat.Neuvojina voi olla lapset tai lapsenlapset.
      eikun härkää sarvista.

• Anonyymi

Jos maltti ja lahjat, eli repun eväät on sopivia, oppiihan sitä vaikka mitä.

• Anonyymi

Kuka sen on määritellyt miten ihmisen pitäisi elää ?

• Anonyymi

Ei kai kukaan, vain erilaisia ohjeita, tapoja, perinteitä yms. moni suurinpiirtein noudattaa.

• Anonyymi

"Kuka sen on määritellyt miten ihmisen pitäisi elää ?"
        Diktaattorit ja muut päällepäsmärit.

• Anonyymi

Saivat merikaapelin jollainlailla eheytetyksi juuri.

• Anonyymi

Linkola oli rikas ekonatsi.

• Anonyymi

Linkolasta oli oikein, että keskitysleireillä leikattiin kaasutettavien tukat.
      Niistä saa hyvää narua.

• Anonyymi

En tiedä miten paljon niitä hiuksia on naruun käytetty mutta Puolan Auschwitz ´ssa niitä oli valtava huoneellinen. Mistä lie ainakin loppuun asti kulutus on jäänyt kesken.
        Ehkä oli osa parempi käyttää narun valmistukseen kuin jättää tuhoutumaan polttouuniin. Tuokin on vähän niin miten sen Linkolan sanomisen muotoilee jos ei muista tarkkaa sanomista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2177
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1811
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      38
      1488
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1295
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1163
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      26
      926
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      867
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe