Herra Bean, juokse seinään! :)

Olen monta kertaa ajatellut, onko tuo Herra Bean nähnyt, kun olen koheltanut nuoruusvuosinani, jotka kohdentuvat tuonne 60-luvulle, niin samantapaista on minunkin elämässäni tapahtumat olleet. Kun alkaa mennä pieleen, niin se on sitten menoa!

Oli juhannusaatto, kun olin matkalla ensimmäistä kertaa tulevien appivanhempieni luo. Olin varannut yöjunassa makuuvaunupaikan, joka sattmalta oli keskimmäinen petipaikka. En ollut oikein tyytyväinen, koska olin aina yrittänyt saada (ja saanutkin) yläpetin, jonne olin saanut järjestää pesäpaikkani matkan ajaksi. Tämä oli ensimmäinen junamatka "väärällä petipaikalla".

Kun aukaisin makuuvaunun oven, oli verhot vedetty ikkunan eteen. Yläpetillä oli matkustaja jo unen mailla, samoin alapetillä. Riisuiduin ja ripustin vaatteeni hengariin seinälle. Kiipesin keskipetille. Uni ei tullut. Ajattelin huomista päivää. Minkälaisia apppivanhemmat olisivat? - Vatsa alkoi kurnia. Uskaltaisikohan kiivetä alas ja ottaa eväät esille? Pienen Jaakobinpainin jälkeen karjalanpiirakat laukussa voittivat. - Kiipesin varovasti alas ja heitin refleksinomaisesti piirakkapaketin petille. Sitten itse vikkelästi perässä. Piirakkapaketti oli poissa. Vetelin kädellä pitkin seinän vierustaa, tunnustelin jopa tyynyn alta. Paketti oli poissa! Olisikohan se tippunut lattialle seinän vieressä olleesta raosta? Kiipesin taas alas lattialle, olin rähmälläni alapetin vieressä ja tunnustelin petin alta, mutta siellä oli vaan alapetin matkustajan kasseja. Matkustaja heräsikin ja luuli varmaan, että pengoin hänen laukkujaan. Hämärässä tuijotimme toisiamme silmästä silmään, sanaakaan ei vaihdettu. :) - Kiipesin pettyneenä takaisin petille. Sitten tuli mieleen, että miksi en ottanut omenaa laukusta, kun oli lattialla!
Tietysti menin kiireesti alas, etten aiheuttaisi enempää häiriötä, nappasin omenan ja palasin asemiini ja järsin omenaa. Kaikki alkoi taas rauhoittua... kunnes yläpetin matkustaja käänsi kylkeä ja kuului vaan läts! kun jotakin putosi lattialle. Piirakkani! Olin heittänyt paketin vaistomaisesti yläpetille, koska se oli aina ollut minun petipaikkani! - Arvata saattaa, että menin kiireesti katsomaan, oliko se piirakkapaketti. Olihan se! - Petillä jälleen ja yritin olla varovainen, kun avasin piirakakpakettia. Äiti oli käärinyt ne voipaperiin, joka rapisi niinkuin voipaperi voi rapista! Söin kaikki piirakat. Mitäpä niitä säästelemään. Päälle iso röyhtäisy! - Ja sitten alkoi naurattaa! Yritin pidätellä naurua, purin peiton reunaa. Hetekapohjainen peti alkoi narista naurun tahdissa! - Kerkesin vaan ajatella, että mitä kanssamatkustajat arvelevat nyt keskipetillä tapahtuvan, kun päätin tehdä itseni hävittämistempun koko makuuvaunusta! Kiipesin vielä kerran, viimeisen kerran, alas ja vetäisin vaatteet päälle ja menin matkalaukkuineni, kasseineni käytävään. Sitten nauroin isoon ääneen, jolloin kanssamatkustajani iskivät nyrkkiä seinään ja huusivat: - Turpa kiinni! Huusin takaisin: - Joo, joo, kunhan saisin äänen vaimenemaan!
Juhannusreissu 1962 on jäänyt taatusti mieleen.

4

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa rodella mukava juttu!
      En ole jäsen, egkä et näe tärä?
      Näköni huononee koko sjan. Mitä arve,et, kannattaisiko minun puhua tällaisia pieniä juttuja? Olisi edes jotain virikettä.
      Iloista ja herstvää juhannusta!

• Anonyymi

Kalifornian San Franciscon klassikkovankilassa San Quentinissa haastatellaan juuri nyt suosikkihaastateltavaa David S

DS ei ole tap panut ketään

DS on saanut tuomion 521 vuotta ja päälle vielä 11 elinkautista. Ryöstöistä jakidutuksista

DS sanoo, että kaikki on ok, työnä on aamulla sängyn sijaaminen ja ettei häneltä puutu kuin vapaus ja naiset, mutta että ilman niitä oppii varsin nopeasti elämään

Käsiä hän ei osaa pitää kuin takana normaalisti, koska on ollut niin usein raudoissa ettei taivu enää

• Anonyymi
      UUSI

Ei viimeistä kappalettasi voi lukea, liian pitkä. T. Mrs. Bean.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4181
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      2057
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      24
      1982
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      46
      1433
    5. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1426
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      29
      1285
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1234
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1221
    9. Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää

Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h
      Ikävä
      111
      917
    10. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      26
      823
    Aihe