Herra Bean, juokse seinään! :)

Olen monta kertaa ajatellut, onko tuo Herra Bean nähnyt, kun olen koheltanut nuoruusvuosinani, jotka kohdentuvat tuonne 60-luvulle, niin samantapaista on minunkin elämässäni tapahtumat olleet. Kun alkaa mennä pieleen, niin se on sitten menoa!

Oli juhannusaatto, kun olin matkalla ensimmäistä kertaa tulevien appivanhempieni luo. Olin varannut yöjunassa makuuvaunupaikan, joka sattmalta oli keskimmäinen petipaikka. En ollut oikein tyytyväinen, koska olin aina yrittänyt saada (ja saanutkin) yläpetin, jonne olin saanut järjestää pesäpaikkani matkan ajaksi. Tämä oli ensimmäinen junamatka "väärällä petipaikalla".

Kun aukaisin makuuvaunun oven, oli verhot vedetty ikkunan eteen. Yläpetillä oli matkustaja jo unen mailla, samoin alapetillä. Riisuiduin ja ripustin vaatteeni hengariin seinälle. Kiipesin keskipetille. Uni ei tullut. Ajattelin huomista päivää. Minkälaisia apppivanhemmat olisivat? - Vatsa alkoi kurnia. Uskaltaisikohan kiivetä alas ja ottaa eväät esille? Pienen Jaakobinpainin jälkeen karjalanpiirakat laukussa voittivat. - Kiipesin varovasti alas ja heitin refleksinomaisesti piirakkapaketin petille. Sitten itse vikkelästi perässä. Piirakkapaketti oli poissa. Vetelin kädellä pitkin seinän vierustaa, tunnustelin jopa tyynyn alta. Paketti oli poissa! Olisikohan se tippunut lattialle seinän vieressä olleesta raosta? Kiipesin taas alas lattialle, olin rähmälläni alapetin vieressä ja tunnustelin petin alta, mutta siellä oli vaan alapetin matkustajan kasseja. Matkustaja heräsikin ja luuli varmaan, että pengoin hänen laukkujaan. Hämärässä tuijotimme toisiamme silmästä silmään, sanaakaan ei vaihdettu. :) - Kiipesin pettyneenä takaisin petille. Sitten tuli mieleen, että miksi en ottanut omenaa laukusta, kun oli lattialla!
Tietysti menin kiireesti alas, etten aiheuttaisi enempää häiriötä, nappasin omenan ja palasin asemiini ja järsin omenaa. Kaikki alkoi taas rauhoittua... kunnes yläpetin matkustaja käänsi kylkeä ja kuului vaan läts! kun jotakin putosi lattialle. Piirakkani! Olin heittänyt paketin vaistomaisesti yläpetille, koska se oli aina ollut minun petipaikkani! - Arvata saattaa, että menin kiireesti katsomaan, oliko se piirakkapaketti. Olihan se! - Petillä jälleen ja yritin olla varovainen, kun avasin piirakakpakettia. Äiti oli käärinyt ne voipaperiin, joka rapisi niinkuin voipaperi voi rapista! Söin kaikki piirakat. Mitäpä niitä säästelemään. Päälle iso röyhtäisy! - Ja sitten alkoi naurattaa! Yritin pidätellä naurua, purin peiton reunaa. Hetekapohjainen peti alkoi narista naurun tahdissa! - Kerkesin vaan ajatella, että mitä kanssamatkustajat arvelevat nyt keskipetillä tapahtuvan, kun päätin tehdä itseni hävittämistempun koko makuuvaunusta! Kiipesin vielä kerran, viimeisen kerran, alas ja vetäisin vaatteet päälle ja menin matkalaukkuineni, kasseineni käytävään. Sitten nauroin isoon ääneen, jolloin kanssamatkustajani iskivät nyrkkiä seinään ja huusivat: - Turpa kiinni! Huusin takaisin: - Joo, joo, kunhan saisin äänen vaimenemaan!
Juhannusreissu 1962 on jäänyt taatusti mieleen.

4

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa rodella mukava juttu!
      En ole jäsen, egkä et näe tärä?
      Näköni huononee koko sjan. Mitä arve,et, kannattaisiko minun puhua tällaisia pieniä juttuja? Olisi edes jotain virikettä.
      Iloista ja herstvää juhannusta!

• Anonyymi

Ei viimeistä kappalettasi voi lukea, liian pitkä. T. Mrs. Bean.

• Anonyymi

Luin sen nyt kuitenkin. Hyvä juttu, hauska tarina. Toisille sattuu ja tapahtuu, kaikille ei niiinkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5499
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      300
      1898
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1407
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe