Pituuteni vie mielenterveyteni

Anonyymi-ap

Olen "mies" joka jäänyt tapiksi koska olen vain 175 senttinen. Mies lainausmerkeillä koska en tunne olevani oikea mies.
Kaikki alkoi siitä kun äitini sanoi minua lyhyeksi kun olin parikymppinen. Siitä on nyt lähes 20 vuotta. Se alkoi vaivaavaan siinä määrin että nykyään en käy missään ellei ole pakko. Töissä ja kaupassa käyn ja kirjastossa illalla itsepalvelun aikana kun siellä ei ole muita. Hävettää olla muiden ihmisten keskellä kun miettii että mitä muut ajattelevat.

Olen elänyt yksin kaikki vuodet koska tiedän että kumppanista on turha edes haaveilla, kuka nyt ottaisi alle 180 senttisen. Tähän ole saanut vahvistuksen kun joskus on mennyt viikkokin niin että en vapaalla tee muuta kuin etsin netistä tietoa että olenko liian lyhyt ja kaikki sanovat että olen. Kavereitakin on pyöreä nolla. Hekin tekivät pilaa pituudestani koska heillä oli siihen varaa. Heitä en ole nähnyt 10 vuoteen. Tiedän että se oli kaverillista kiusaa mutta minuun se sattui.

Ja olen aika naurettavan näköinen. Töissä meistä työntekijöistä otettiin kuva ja olen todella lyhyt muihin miehiin verrattuna ja parin naisen kanssa olen saman mittainen. Olen naurettavan näköinen myös siksi että minulla on luonnostaan leveät hartiat ja olen 18 vuotiaasta asti voimaillut. Minulla on ollut puntit aina kotona joten ei tarvitse mennä salille muiden naurettavaksi.

Yritin saada elämään sisältöä tekemällä vapaaehtoistyötä mutta en koe voivani auttaa muita. Muut miehet olivat joka paikassa isompia joten heihin minäkin luottaisin. En ottaisi pikkumiestä tosissani joten lopetin.

Elokuvia en pysty katsomaan ellei pääosassa ole henkilöä joka on korkeintaan saman pituinen. Tom Hardy on itse sanonut olevansa 175 ja Tom Cruise on lyhyempi. Stallonesta pidin pikkupoikana mutta on pidempi joten ei kiitos.

Tätä voisi jatkaa romaanin verran mutta eiköhän tämä riitä hetkeksi. Ei tarvitse vastata, kunhan kirjoittelen.

15

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miehen mitta ei ole senteissä vaan luonteessa ja käytöksessä.

• Anonyymi

Tiedätkö, mitä miehekkyys on? Sitä että kantaa vastuunsa ja pitää sanansa.

175 senttiä on normaali aikuisen miehen pituus. Ei mitään erikoista.

• Anonyymi
      UUSI

Sylvester stallone on 177 cm eli sua 2 cm pidempi . Sulla taitaa olla isompia ongelmia kuin toi sun pituus ja sä et edes ole lyhyt. Mitä mieltä esim alle 160 senttiset naiset on sun pituudesta kun olet kuitenkin heitä yli 15 senttiä pidempi. Sulla on kyllä ongelmia ihan muualla kuin sun pituudessa.

• Anonyymi
        UUSI

Metrin mittainen kääpiönainenkin halusi yli 180cm miehen itselleen, koska "ei vaan ole kiinnostunut lyhyistä miehistä" ja on aina seurustellut normaalimittaisten miesten kanssa. Ja suuttui kovasti kun torjuin hänet, ei ollenkaan ymmärtänyt kun selitin että minusta tuntuisi että seurustelisin lapsen kanssa jos olisin kääpiökokoisen naisen kanssa

• Anonyymi
      UUSI

näyttelijä Tom Cruise 170 cm korkokengät jalassa, Ukrainan presidenti saman mittainen. Minä 170 cm. Olet meitä pidempi. Ongelmasi asuu pään sisällä.
      Itse koen olevani oikean mittainen mies.

• Anonyymi
      UUSI

Hyvä että kirjoitat vaikeasta aiheesta. Itse olen kyllä yli 180cm mies, mutta minulla on muita terveysongelmia joitten takia en kelpaa naisille. Joten ymmärrän täysin mitä puhut, samanlaista vaikka eri syystä omalla kohdallani.

Tuo että olet leveä saa sinut näyttämään jopa lyhyemmältä. Kokeile etsiä netistä sellaisia korkeapohjaisia kenkiä, niillä voit saada lähemmäs 5-8cm lisää korkeutta. Tom Cruise käyttää sellaisia.

Mieti espanjaan muuttamista, olisit siellä päätä pidempi kaikkia muita, ja naiset on tajuttoman upean näköisiä siellä. Sitten on aasian maat, japani, thaimaa ja muut, kaikki on kääpiöitä siellä. Ja etelä-amerikka, meksiko, taitaa olla 150cm keskimitta siellä. Kaikissa noissa etelän maissa olisit kuin kuningas.

• Anonyymi
        UUSI

Oli sekin neuvo jossa ei ole oikeastaan mitään loogisuutta.
        175 pituinen mies on normaali pituinen. Ei siinä mihinkään Espanjaan tarvitse lähteä Suomessa on paljot miehiä jotka ovat normaali kokoisia , joten ongelma pituudesta tarvitsee psykologin apua
        Mistä ihmeestä sekin sanonta on tullut että miehen tulee olla pitkä, sitä en naisena käsitä

• Anonyymi
      UUSI

Dustin Hoffman on 167 cm ja Humphrey Bogart oli 173 cm.

• Anonyymi
      UUSI

On niitä lyhyempiäkin miehiä, kuin 175 senttisiä.
      Olen samaa mieltä, että ongelma taitaa olla muualla kuin pituudessa.
      Ei kaikki naiset halua pitkää miestä, naiset ovat yleisestikin lyhyempiä kuin miehet.
      Jos vain haluaa, niin luultavimmin löytyy itselleen sopivan pituinen, sinkkuja, vapaita ihmisiä riittää kyllä.
      Ihmissuhteissa vaikuttaa paljon muutkin asiat kuin toisen pituus tai lyhyys.

• Anonyymi
        UUSI

Pituuden ei edes tulisi vaikuttaa ihmis suhteissa , sillä ihminen itse on se joka on se mielenkiintoinen.

• UUSI

En näe tuota todelliseksi ongelmaksi…lähinnä itsetunto-ongelma.. ..itse olen saman mittainen, enkä ole ikinä kokenut ongelmaksi missään asiassa.. ..mainitsit esimerkkinä Tom Cruisen…joo’o, hän vasta kääpiö onkin, mutta tehnyt ihan jonkinlaisen uran ja pärjännyt elämässään ihan kohtuullisesti. Parisuhteissanikin olen aina ollut kumppaniani pidempi…yleensä melko paljonkin…mutta mieltymys pienikokoisiin naisiin tulee varmaan osin lyhyydestänikin….anyway, on pelattava jaetuilla korteilla, eikä sille vaan voi mitään..sopeutuminen ainoa keino…

• Anonyymi
      UUSI

Mies 175 senttiä ja työssä käyvä, kyllä minulle kelpaisi!

Ensimmäinen aviomieheni oli 170 senttiä, toinen 175. Molemmat olivat kunnon miehiä mutta ovat jo kuolleet. Poikani on 175 senttiä ja hyvissä naimisissa, neljä lastakin. Pituus ei ole ollut ongelma kenellekään.

Aloittajan todellinen ongelma on muualla kuin pituudessa. Terapiaan!

• Anonyymi
      UUSI

Itse olen 176 lonkkaleikkauksen jälkeen, ennen sitä 174.
      En tunne itseäni vähemmän mieheksi sillä päihitän monen pidemmän miehen niin työnteossa kuin järkeilyssä.
      Olen myös menestynyt niin taloudellisesti kuin muutenkin elämässä.

• Anonyymi
      UUSI

No on sinulla huolet . Miksi yleensä olet antanut tuollaisen asian vaivata itseäsi.
      175 on ihan vaan normaali pituus miehellä . Ei ihmisen suosio roiku pituudesta vaan ainoastaan siitä millainen hän on ihmisenä . Minun tuttavapiirissäni on miehiä vaikka miten paljon jotka eivät edes ole niinkään pitkiä kun sinä. Ei heillä ole siitä mitään ongelmaa kaikilla hyvät työpaikat ja se joka on kaikista suosituin on 169 pitkä, ja pituus ei ole koskaan ollut hänen identiteettinsä , hän on miellyttävä on työnjohtajana pidetty mies kuten ne muutkin jotka ovat sinun pituisia.
      Älä anna tuollaisen asian vaikuttaa elämääsi .
      Ei miehisyys riipu pituudesta mitenkään. En näe mitään vetävää miehissä jotka ovat
      pitkiä , normaali 175 mies on ihan vaan se tavallisin näky katukuvassa .joten yritä päästä irti tuosta päähän pinttymästä ja opettele pitämään itsestäsi ihan sellaisena kun olet . Sillä se millainen ihminen on ihmisenä on se naula joka vetää, ei pituus koskaan .

• Anonyymi
      UUSI

Omassa ikäluokassasi olet hyvin keskipituinen. Miten oli armeijassa? Et varmasti ollut lyhyimpien joukossa vaan siellä aika keskellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      132
      1865
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      17
      1779
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      330
      1076
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      62
      1066
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      8
      1032
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      99
      1027
    7. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      911
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      59
      888
    9. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      2
      811
    10. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      41
      796
    Aihe