Ikää on 55 eikä minkäänlaisia suhteita ole koskaan ollut. Ei siis minkäänlaisia seurusteluja, parisuhteista puhumattakaan. Lapsia ei tietenkään ole.
Koko elämäni olen yksin taivaltanut. Edes miespuolisia kavereita ei ole. Työssäkin hoidan hommani yksin. Harrastukset liikuntapainotteisia.
Mitä ajattelet 55- vuotiaasta miehestä jolla ei ole ollut suhteita koskaan?
21
474
Vastaukset
- Anonyymi
Aika hyvin olet pintasi pitänyt!
- Anonyymi
Mä asuin lapsuuteni maalla ja silläkin seudulla oli useampikin "vanhapoika" joka ei juuri kylillä liikkunut vaan hoiti kotitilaa vanhempiensa apuna. Yhdessäkin talossa oli vaan veljekset , vanhempansa oli jo edesmenneet ja muut sisarukset muuttaneet omilleen lähes heti koulunsa käytyään. Näitäkään veljeksiä ei yleensä missään kylän yhteisissä riennoissa näkynyt, enimmikseen kotona töissään heitä näki. Yksi setänikin oli tuollainen "vanhapoika", tosin ei asunut enää aikuisena kotitilalla vaan oli muuttanut omaan mökkiin etäämmälle.
- Anonyymi
Maalla ja pienillä paikkakunnilla asiat menee niin että tytöt muuttaa pois opiskelujen perässä, eivätkä yleensä palaa takaisin kotikylään. Jäljelle jää miehiä, joten kumppaneita ei riitä kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maalla ja pienillä paikkakunnilla asiat menee niin että tytöt muuttaa pois opiskelujen perässä, eivätkä yleensä palaa takaisin kotikylään. Jäljelle jää miehiä, joten kumppaneita ei riitä kaikille.
Näitä miehiä sanotaan perussuomalaisiksi
- Anonyymi
Ei huonoin osa heillä. Henki sentään vielä pihisee. Sairauksien kirjo on hyvinpitkä - ja lisää niitä ilmenee.
- Anonyymi
En ajattele kummemmin, sillä olin itse samassa tilanteessa melkein nelikymppiseksi asti. Et välttämättä ole jäänyt paitsi mistään kovin kummoisesta. Päädyin avioon ja lapsikin ilmaantui. Onnen hetkiä jäi muistoihin kieltämättä mutta nykyään liiton tila on surkea. Vaimo on kuin kämppäkaveri.
Olen alkanut ymmärtämään pikkuhiljaa, että välttelin ehkä alitajuisesti naisia, koska taisin tiedostaa että en sovi yhteen niiden kanssa. Miespuolisten kavereiden puute ei ole sen kummempi juttu, sillä syvälliset ja aidot ystävyyssuhteet ovat harvinaisia.
Jos tilanteesi häiritsee sinua itseäsi niin on vaihtelun aika. Luo suunnitelma ja lähde toteuttamaan sitä. Aloita pienillä askelilla. Toimii. Näin toteutin haaveeni perheestä muutamassa vuodessa. Vastoinkäymisiä oli. Yksi vakava emämunauskin mutta siitäkin selvisin. Onnea matkaan.- Anonyymi
Ihmiset on oikeasti ihan p-askaa. Ei ne ole niin ihmeellisiä että niiden eteen kannattaisi mitään uhrata tai tehdä.
- Anonyymi
Samassa tilassa, mutta hieman nuorempi. En ole koskaan käynyt edes treffeillä. Onneksi olen tullut immuuniksi yksinäisyydelle, ja koen sen vain positiivisena.
Ei pidä välittää siitä mitä muut ajattelevat. Omien polkujen kulkeminen on nykyaikana yhä useamman miehen ratkaisu, ja todellinen ilmiö jo Yhdysvalloissa. - Anonyymi
Hassua, olin tulossa tekemään samanlaista aloitusta, mutta olitkin ehtinyt ensin! Tosin sillä erotuksella, että olen nainen. Täytin juuri 50 vuotta, koskaan en ole ollut parisuhteessa, en edes lyhyessä. Treffeillä olen käynyt harvakseltaan, mutta niistä ei ole koskaan poikinut mitään. Muutama yhdenillan juttukin oli nuorena, niistä jäi lähinnä ontto olo.
Kyllähän tällainen yksineläminen tuntuu ihmisiä ihmetyttävän. Että jotakin vikaa täytyy ihmisessä olla, jos ei minkäänlaista parisuhdetta saa aikaiseksi. Minulta on kyselty olenko lesbo, aseksuaali, vai ihan vaan liian nirso. En ole mitään noista. Teininä on jäänyt traumat koulukiusaamisesta, ja kokemus siitä, etten kelpaa kenellekään, se varmaan alitajuisesti vaikuttaa vieläkin. Ystäviä minulla onneksi on, joten en ole siinä mielessä kovin yksinäinen.
Vastatakseni kysymykseesi, mitä mieltä olen aina yksin eläneestä miehestä; ymmärrän sinua hyvin. Olet varmasti mukava tyyppi jossa tuskin on mitään vikaa. Jotkut vaan jäävät yksin, syystä tai toisesta.- Anonyymi
Tässä yksinelämisessä ja olemisessa on omat haasteensa - yksi niistä on se, että luulee nurmikon olevan vihreämpää naapurin puolella (eli kaikilla muilla menee paremmin ja ovat niiin onnellisia). Tästä mietiskelystä helposti putoaa itsesäälin syvään kuoppaan.
Tottahan se on, ettei ihmistä ole tehty vaeltamaan yksin tässä ajassa, sillä oli miten oli niin kyllä mies kaipaa naista ja nainen miestä.
Mutta elämä on merkillinen matka...En pidä aloittajaa mitenkään kummallisena tai outona tyyppinä - silloin sormi osoittaisi myös itseeni, sillä olen jokseenkin samassa tilanteessa aloittajan kanssa. Koko elämän pituinen yksinvaellus näyttäytyy muille "outoutena", mutta paljon tärkeämpää on miten sen itse näkee. Sanoisin näin: Se vaatii vahvuutta, kestävyyttä, asennetta jossa täytyy jatkaa omin jaloin eteenpäin, vaikka välillä kaatuukin itsesäälin kivetyksiin. Tämä on harvojen kestävyyslaji...
Kaikki yksin eletyt vuodet (vuosikymmenet) ovat antaneet itselleni aikaa tutkia maailman mysteerejä - ja niissä kuulkaa riittääkin ihmettelemistä.
Hyvää jatkoa kaikille kanssamatkaajille ! - Anonyymi
"Niistä seksikokemuksista jäi vaan ontto olo. Niin just. Sitähänhän se mäkin pelkäilen.
Kun mies on instrumenttiaan köyhyydessä ja kurjuudessa kasvatellut, se on jäänyt jotenkin töpöksi mitaltaan.
Niinhän se on. Se. Eihän se sellainen missään tunnu. Ontto olo vaan jää.
Maaninkavaara.
- Anonyymi
Maailmassa on muutakin kuin parisuhde.
- Anonyymi
Jatka samaa rataa.
- Anonyymi
Mitä harrastat vapaa-aikana?
- Anonyymi
Et kerro edes sitä miten onnellinen olet yksin ollut, täysin provo aloitus. Yksinäinen siis sellainen joka henkisesti kokee niin, olisi jotain sanaa mukaan laitellut kertoakseen tilanteestaan enemmän, nyt oli sosiaalisen täällä roikkuvan perus aloitus kyseessä. Eli todennäköisesti olet joku Suomi24-palstan vakiasiakas, joka tekee aloituksia kymmeniä joka viikko eri puolilla täällä ja on nyt muka "yksinäinen" tällä kertaa. Ehkä enemmän olet tuolta suhde-palstalta joka päivä eri ketjun aloittaja samalla parin rivin tavalla tai sitten skitsofreniaa sairastat, mutta se ei ole oikea diagnoosi, ja sitä välillä terveys-puolella epäilet, välillä sitten täällä kun on tylsää tuolla suhde-palstallakin.
- Anonyymi
Ajattelen että olen sinä kymmenen vuoden päästä.
Tällä menolla ei muuta näytä olevan edessä.
Tosin en usko että kymmentä vuotta enää olen täällä
m - Anonyymi
Oon vajaa 50-vuotias nainen, joka on ollut täysin ilman parisuhteita, deittailua, kaikkea intiimiä kanssakäymistä 20 v. Eli 30-vuotiaana loppui kaikki. Vielä 20-vuotiaana olin avoin ja ihmisiin luottava, joka haaveili perheestä ja lapsikatraasta, mutta väkivaltainen kumppani sai "murrettua" sen ihmisen. Uskon, että olisin nyt onnellisempi vastaavassa tilanteessa missä ap on. Jos voisin valita, oisin mieluummin täysin suhteista kokematon kuin huonoja, lähes tappavia, kokemuksia saanut.
- AnonyymiUUSI
Kyllä teidänlaisia on Suomessa paljon, mutta ovat päättäneet olla hiljaa siitä. Ei sitä kannata ainakaan kertoa jos joku nainen kiinnostuu ja haluaa jotain suhdetta. Ja kyllä sitäkin tapahtuu vanhemmalla iällä. Seurustelujen täysi puuttuminen ei kerro mitään siitä millainen ihminen olet, tai no ehkä sen että viihdyt myös yksin, tai tarvitset paljon omaa aikaa. Se ei kerro sitä ettetkö voisi olla hyvä isä, tai että oletko huumorintajuinen, tai että osaatko ottaa toiset huomioon. Moni on tässä maailmassa parisuhteessa totaalisen hirviön kanssa ja elä.ä on kummallista ja suhteet vielä kummalisempia.
- AnonyymiUUSI
Tavallaan koen surua. Mutta toisaalta tulee mieleen, että tokko sitä nyt niin älyttömästi on menettänyt. Kokemus ja ainakin liika sellainen voi haavoittaakin. Olet ainakin kunnollinen ja siveellinen mies.
- AnonyymiUUSI
Jos harrastaa liikuntaa, saa paljon monenlaisia hyviä kokemuksia. Monet niistä paljon parempia ja hyödyllisempiä kuin parisuhde ja parisuhteen ongelmat. Paneminen ei ole mitään niin ihmeellistä kuin mielikuvia siitä luodaan. Aika kurjaa jos ihmiset aidosti kuvittelevat että se on jotain parasta elämässä. Ei todellakaan ole. Lisääntyväthän ravutkin, eivätkä siitä tule yhtään viisaammiksi. Ei siitäkään ole esim. eksistentiaalisia tai hengellisiä asioita pohtivalle ihmiselle hyötyä, jos eläisi yhden päivän eläinten maailmassa... Seksi on aika tyhjää hommaa. Hetken hupia, joka ei paranna ihmistä millään lailla. Todellisuudessahan se tähtääkin jälkikasvun tekemiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917535- 374007
- 463546
- 2412911
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402692- 452522
- 1322441
Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212384Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292359Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as252095