Ameriikan persu iski Iraniin

Anonyymi-ap

Sellainen rauhantekijä.

23

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      luitko sen kansalaisen jutun ?

    • Anonyymi

      Joko valtiojohtomme on onnitellut luotettavimman kumppaninsa onnistumista ?

      • Anonyymi

        Orpon kiemurtelua ja muminaa luvassa. "Suomen "tärkeimmän liittolaisen" Yhdysvaltojen käynnistettyä laittomat sotaiskunsa Iraniin odotan mielenkiinnolla, saadaanko Suomen valtiojohdolta kuulla muuta kuin "Yhdysvalloilla on oikeus puolustaa itseään" -muminaa."


      • Anonyymi

        Pitäisikö Purran mennä Soinin tapaan rukousaamiaiselle Ison Persun kanssa ?


    • Anonyymi

      Saatana iski yöllä taivaalta rauhaa rakastavien kimppuun.

      • Anonyymi

        Mitä se Venäjä on taas tehnyt?


    • Anonyymi

      Sitten vain artikla 5 käyttöön, niin Suomikin pääsee mukaan persujen ihannoiman Trumpin ja Maga-liikkeen sotiin.

    • Anonyymi

      Äkkiseltään vaikuttaa typerältä teolta, pidemmälle katsottuna saattaa rauhoittaa koko alueen jos tuo johtaa siihen että valta vaihtuu Iranissa. Kansa saa vapauden ja toivottavasti alkaa kehittää maata normaaliin suuntaan.

      • Anonyymi

        Tämä on yksi mahdollinen ja toivottava seuraus. Mutta valitettavasti myös toivottomat seuraukset ovat mahdollisia. Ei auta kuin seurata katsomosta käsin ja toivoa että ei räisky katsomoon asti.


      • Anonyymi

        EI se valta ole vaihtunut aikaisemminkaan, ei Pajistanissa eikä Iranissa.

        Mikä tilanne on Irakissa.- onko siellä nyt demokratia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI se valta ole vaihtunut aikaisemminkaan, ei Pajistanissa eikä Iranissa.

        Mikä tilanne on Irakissa.- onko siellä nyt demokratia?

        Kohta tuodaan suomenkin poikia ja tyttöjä sinkkiarkuissa kotiin Iranista. Se 5 artikla nääs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI se valta ole vaihtunut aikaisemminkaan, ei Pajistanissa eikä Iranissa.

        Mikä tilanne on Irakissa.- onko siellä nyt demokratia?

        IRAK:n sodasta on jo vuosikymmeniä eikä IRAK:ssa ole edelleenkään demokratiaa.

        Sen sijaan USAn öljy-yhtiöt ovat siellä vahvoilla .

        Irakin demokratian haasteita ovat:
        Etniset ja uskonnolliset jakolinjat:
        Irakissa on suuri määrä etnisiä ja uskonnollisia ryhmiä, kuten arabit, kurdit, sunnit ja šiialaiset. Nämä ryhmät kilpailevat vallasta ja resursseista, mikä aiheuttaa jännitteitä ja konflikteja.
        Sektarismi:
        Uskonnolliset erimielisyydet ovat johtaneet sektarismiin, jossa eri uskonryhmät suhtautuvat toisiinsa epäluuloisesti ja kilpailevat keskenään. Tämä on osaltaan heikentänyt valtion kykyä toimia yhtenäisenä kokonaisuutena.
        Korruptio:
        Korruptio on laajalle levinnyttä ja on yksi suurimmista esteistä Irakin kehitykselle ja vakaudelle. Korruptio heikentää luottamusta valtiollisiin instituutioihin ja estää tehokkaan hallinnon.
        Ulkopuoliset vaikutusvallat:
        Irakin poliittiseen tilanteeseen vaikuttavat monet ulkopuoliset valtiot, kuten Iran ja Turkki, jotka pyrkivät edistämään omia etujaan Irakissa. Nämä ulkopuoliset vaikutusvallat voivat heikentää Irakin itsenäisyyttä ja vaikeuttaa maan sisäistä vakautta.
        Terrorismi:
        Irakissa toimii useita terroristijärjestöjä, kuten ISIS, jotka pyrkivät horjuttamaan maan vakautta ja hallintoa. Terrorismi on yksi suurimmista turvallisuusuhkista Irakille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IRAK:n sodasta on jo vuosikymmeniä eikä IRAK:ssa ole edelleenkään demokratiaa.

        Sen sijaan USAn öljy-yhtiöt ovat siellä vahvoilla .

        Irakin demokratian haasteita ovat:
        Etniset ja uskonnolliset jakolinjat:
        Irakissa on suuri määrä etnisiä ja uskonnollisia ryhmiä, kuten arabit, kurdit, sunnit ja šiialaiset. Nämä ryhmät kilpailevat vallasta ja resursseista, mikä aiheuttaa jännitteitä ja konflikteja.
        Sektarismi:
        Uskonnolliset erimielisyydet ovat johtaneet sektarismiin, jossa eri uskonryhmät suhtautuvat toisiinsa epäluuloisesti ja kilpailevat keskenään. Tämä on osaltaan heikentänyt valtion kykyä toimia yhtenäisenä kokonaisuutena.
        Korruptio:
        Korruptio on laajalle levinnyttä ja on yksi suurimmista esteistä Irakin kehitykselle ja vakaudelle. Korruptio heikentää luottamusta valtiollisiin instituutioihin ja estää tehokkaan hallinnon.
        Ulkopuoliset vaikutusvallat:
        Irakin poliittiseen tilanteeseen vaikuttavat monet ulkopuoliset valtiot, kuten Iran ja Turkki, jotka pyrkivät edistämään omia etujaan Irakissa. Nämä ulkopuoliset vaikutusvallat voivat heikentää Irakin itsenäisyyttä ja vaikeuttaa maan sisäistä vakautta.
        Terrorismi:
        Irakissa toimii useita terroristijärjestöjä, kuten ISIS, jotka pyrkivät horjuttamaan maan vakautta ja hallintoa. Terrorismi on yksi suurimmista turvallisuusuhkista Irakille.

        Trump sanoo olevansa "Rauhan presidentti". Miten kauheaa olisikaan, jos hän olisi "Sodan presidentti"? Rauhan Nobelia persut kuitenkin edelleen Trumpille vonkaavat.


    • Anonyymi

      Americanpersu Trumpin hyökkäys Iraniin voi synnyttää terrori-iskujen sarjan. Suomen presidentti on hengaillut näkyvästi Trumpin rinnalla, joten onko nyt vaarana, että terrori-iskun todennäköisyys on kasvanut maassamme? Taitaa olla Suomen kannalta erittäin huono tilanne, että maamme ulkopolitiikan hoito on kokonaan Kokoomuksen hallinnassa.

    • Anonyymi

      Murhamies ja terroristi. Miksi ei tuomita, kuten tavalliset kansalaiset? Miksi USA:n presidentit eivät joudu vastaamaan murhista, joita tekevät? Tavalliselle kansalaiselle sähkötuoli laulaisi jo!

    • Yksi Trumpin monista vaalilupauksista oli, ettei Yhdysvallat lähde sotimaan.

      • Anonyymi

        Ja Marin epäili suuresti että hänen hallituksensa liittäisi maan Natoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Marin epäili suuresti että hänen hallituksensa liittäisi maan Natoon.

        Ei saa häiritä lantaloordin yksinpuheluja itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Marin epäili suuresti että hänen hallituksensa liittäisi maan Natoon.

        Kunnia Marinille


    • Anonyymi

      USA mafia iski jälleen. USA toimii oikeusvaltio periaatteella. USA on demokratian kehto. Kaiken lisäksi USA on täys paska valtio. Joitain ihmeellisiä puolustelijoita vielä löytyy.

    • Anonyymi

      Konservatiivit ovat riidanhaluista sakkia, kuten tämäkin rähinä molempien osapuolien toimesta osoittaa.

    • Anonyymi

      Lähi-Idässä.on muillakin arvaamattomilla valtioilla ydinaseita

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe