Onko täällä ihmisarvoista hyvinvointia vanhusväestöllw

Anonyymi-ap

Mietittävää päättäjille:

Lähihoitajan mielestä rikoksentekijöistä huolehditaan paremmin kuin ikääntyvästä väestöstä

Aivan selkärangatonta touhua, kirjoittaa Lee Jung.

Hoitajat eivät saa työstään ansaitsemaansa arvostusta, kirjoittaa Lee Jung.

Hoitajat joutuvat tekemään paljon ei-hoidollisia töitä, kuten ruoanlaittoa ja siivousta.

Hoitajan työnkuva on monipuolinen. Työ tehdään lähellä hoidettavaa. Se on huolenpitoa, lääkehoidon toteuttamista, kuntoutusta, kasvatusta, hoidollisia toimenpiteitä, arjessa auttamista, saattohoitoa ja vierellä kulkua. Hoitotyön ammattilaiset ovat opiskelleet useita vuosia ammattiin, jossa vastuu ja palkka ei kohtaa.

Nyt 0,6 mitoituksella valmistetaan ruokaa, tilataan kaikki leivistä maitoihin ja huolehditaan logistiikka myös. Samalla pestään jääkaappeja, mitataan niiden lämpötiloja, viedään roskia, biojätteitä ja pestään pyykkiä. Kysymys kuuluu, eikö tässä työttömyystilanteessa löydy kyseisiin, ei hoidollisiin töihin tekijöitä?

Hoitajat hoitavat ihmisiä, eivät valmista ruokaa tai pese lattioita. Kyseisten töihin delegointi hoitajille tarkoittaa asukkaiden/asiakkaiden heitteillejättöä, koska toimintaa tehdään myös oman osaston ulkopuolella. Kaikki se on hoidettavilta pois. Vienkö iäkkään asukkaan ulos vai kannanko 64 asukkaalle maidot, kiisselit ja teen päivällisen. Vangeillakin on paremmat oltavat kuin hoidostaan maksavilla ikäihmisillä.

Onko heidän rikoksensa ikääntyminen, sairastuminen ja avun tarvitseminen? Vangit voivat ulkoilla, tehdä työtä, opiskella, kuntoilla ja he saavat myös tarvittaessa hoidollista/sielunhoidollista apua sekä tukea. Vangit saavat käyttörahaa sekä toimintarahaa, jos he osallistuvat työhön, kuntoutukseen tai koulutukseen.

Rikoksentekijöistä huolehditaan Suomessa paremmin kuin ikääntyvästä väestöstä. Aivan selkärangatonta touhua. Hävettää olla osa tätä pahoinvointiyhteiskuntaa.

Lee Jung

lähihoitaja, Ikävalmentaja, RAI-kouluttaja, Ammattiliitto SuPerin luottamusedustaja, liittohallituksen jäsen

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000011310288.html

12

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vanhusväestöllw on, vanhusväestölle ei. Pitää olla jokin vaiva ennen eläkeikää. Silloin saa.

• Anonyymi

LEE young on oikeassa melkon palojon

• Anonyymi

Voi pyhä yks kertaistua! Vanhuset vika on vanhuus ei nuoria

• Anonyymi

Ja kysymys: onko vanhuksilla päätäntävaltaa omaan hoivaan/hoitoon missä, miten?

• Anonyymi

Nämä ikääntyneet on rakentanut Suomen hyvinvoinnin. Ja maksanut kaksi kolmasosaa niinkutsutuista eläkerahoista toisten eläkepäivien hyväksi. Mitä he itse nyt saa?

• Anonyymi

Tällaista se nyt on, Meillä on Mengelehallitus. ( valheella kasattu )

• Anonyymi

Vai on sekin Orpon hallituksen syytä, kun yksityiset pörssipelurit valtasi vuosia sitten Suomen vanhuspalvelusektorin ostamalla hoivakodit yksi toisensa jälkeen? Nostaen sen jälkeen hinnat pilviin kun ei ollut enää kilpailijoita. Maakuntien nyt sotkiessa kuviot maakuntaliitoksien pelossaan joilla ei ole vara maksella vanhusten hoivasta mitä pörriäiset pyytää. Joille sinäkin aatesisariesi kanssa aikoinaan vaadit luovutettavan kotikaupunkisi sotepalvelut eron jälkeen Selänteestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai on sekin Orpon hallituksen syytä, kun yksityiset pörssipelurit valtasi vuosia sitten Suomen vanhuspalvelusektorin ostamalla hoivakodit yksi toisensa jälkeen? Nostaen sen jälkeen hinnat pilviin kun ei ollut enää kilpailijoita. Maakuntien nyt sotkiessa kuviot maakuntaliitoksien pelossaan joilla ei ole vara maksella vanhusten hoivasta mitä pörriäiset pyytää. Joille sinäkin aatesisariesi kanssa aikoinaan vaadit luovutettavan kotikaupunkisi sotepalvelut eron jälkeen Selänteestä.

Toistaa samat skitsoilut vuoden jokaisena päivänä kaikilla palstoilla joissa persuja maalittaa elämää hallitsevana pakkomielteenä.

• Anonyymi

Jaa-a.., vai niin. Mitä edelliset sitten teki?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toistaa samat skitsoilut vuoden jokaisena päivänä kaikilla palstoilla joissa persuja maalittaa elämää hallitsevana pakkomielteenä.

Oletko saanut miestä?

• Anonyymi

Tarvitseeko kysyä
      Onko ikääntyneillä
      Tuotto arvoa aina?

• Anonyymi

Lee, suku vai etunimi? krjoitti että selkärangattonta touhua! Ryhtiä nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe