Heitil on valkoisen läpyskän poisto syyskuussa.
Pitää ladata mobiililaitteisiin (känny, tabletti) heidän "sovelluksensa".
Kuulostaa epävarmalta, mutta pakko. Jos on vain pöytäkone, sille voi tilata jonkun mustan mötikän.
Monien vanhusten kohdalla hermostuttavia tällaiset uudet systeemit.
Ottaa pannuun.
Nordean sovellukset
23
589
Vastaukset
- Anonyymi
Joo ja sitten et saa kadottaa tai rikkoa kännykkääsi jne
Muuten on taas hommia
En käytä kauppojen applikaatioita jos ne saa vain kännykkään
koska minulla on talousdataa kännykässä ja auta armias
jo jätän se vahingossa kaupan hyllylle saadaksen 10 sentin alennuksen
Yle levittää 10 000 kuussa ansaitsevaa porukkaa jolla ei rahat riitä vaikka tulot olisivat mitä vain
sellaisia on helppo löytää omakotitalossa asutaan ja viisi autoa pihassa
kun kakaroilla pitää olla harkkoja varten omat
MITEN ALOITAN KURJISTUMISEN
oletetaan keskiluokkainen toimeentuleva pikkurvarakas
alamäen aloituskurssi
hanki vaimo ja kolme lasta
suuri asunto että on tilaa lapsille luovuuteen
velkaa lisätään hankkijalla tila-auto
että päästään koko perhe mummulaan ja särkänniemeen
vaimo tarvitsee oman koska haluaa pitsinnypläyskurissille saadakseen
omaa tilaa
tämä on tarkkaan harkittu aloitus jota voi sitten voimistaa köyhtymisessä- Anonyymi
Yle kertoo
Vesa Hackin perheen tulot
bruttopalkka 8 000 euroa
vuokratulot 1 000 euroa
Hackin perheessä ei ole puutetta mistään olennaisesta, mutta taloudenpito on muuttunut tarkaksi sen jälkeen, kun yleinen hintojen nousu huiteli jopa yhdeksässä prosentissa Ukrainan sodan alettua.
– Kaupasta ostetaan kaupan omia merkkejä brändituotteiden sijaan ja muita edullisia tuotteita eikä ravintoloissa käydä kuten aikaisemmin.
– Ei tässä missään nimessä ole mitkään kulutusjuhlat alkamassa, Hack puhuu kotinsa keittiön pöydän äärellä.
Hyvätuloinen muotoilujohtaja on silti tyytyväinen omaan tilanteeseensa.
– Mietin, millaista se on vähävaraisemmissa perheissä.
- Anonyymi
Valkoinen tunnuslukulaite muuttuu mustaksi tunnuslukulaitteeksi. Ei pitäisi olla Edisonin älyä vaativa asia.
- Anonyymi
USAssa Edison ja Pelle Peloton edustavat älyä
todellisuudessa sitä edusti serbi Tesla - AnonyymiUUSI
Muuttuuko se itsestään mustaksi, vai pitääkö se itse tervata?
T. Mummo Luopioisista.
- Anonyymi
Omassa pankissani on jo kauan sitten vaihdettu ne numerolliset muoviläpyskät, nyt kun pöytätietokoneella maksan laskuja, tulee kännykkään numerosarja, joka laitetaan sille olevaan paikkaan, ja lasku hoituu vips!
- Anonyymi
Pankki asiat hoituu kun tilillä rahaa
- Anonyymi
Läppäriä käytän, en älyluuria lainkaan, pankki-asioihin. Tilasin sen uuden mustan id-tunnuslukulaitteen tuon valkoisen tilalle. Vaikuttaa toimivan suht samalla tavalla kuin valkoinenkin. Lisänä siinä on kamera jolla voi kuvata paperilaskuista sitä QR-koodia, jos papaerilaskuja tulee vielä jostain.
En panikoi asian takia, kukaan ei kai ainakaan toistaiseksi voi pakottaa ottamaan älyluuria pakolliseksi asioiden hoitoon.
Läppärissä minulla on hyvä tietoturvaohjelma suojaamassa pankki-, ja muut asioinnit. - Anonyymi
Hommaa itsellesi edunvalvoja, joka hoitaa sinun pankki-asiasi. Mutta kuitenkin muista aina häntä kätellessäsi laskea sormesi, että kaikki ovat tallella!
T. Bertil Perversson. - Anonyymi
Black box?🤔
- Anonyymi
Voi ei ! Ottaa niin päähän nämä ainaiset "uudistukset" !!! Ei jaksa enää.
Minulla ei ole mitään mobil pay'tä.
Pitäisi joku saada apuun, ettei söhlää kaikkea, että oppisi sen,
kun laskut on saatava maksetuksi.- Anonyymi
Miten tähän asti olet laskusi maksanut? Tietokoneella, tabletilla, vai älyluurilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tähän asti olet laskusi maksanut? Tietokoneella, tabletilla, vai älyluurilla?
Tietokoneella, kirjaudun Nordean lähettämällä härpäkkeellä,
mutta elokuussa pitää opetella joku uusi tapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietokoneella, kirjaudun Nordean lähettämällä härpäkkeellä,
mutta elokuussa pitää opetella joku uusi tapa.Jos nyt käytät sitä valkoista pientä tunnistautumisvälinettä, sinun pitää tilata Nordeasta uusi tunnistaumisväline, eli id-laite. Se on musta, ja korvaa tuon valkoisen. Suurta eroa käytössä ei ole, uudessa on mahdollisuus skannata qr-koodilla paperilaskuja joissa se qr-koodi on. Kaikissa paperilaskuissa ei ole eikä sitä muutenkaan ole pakko käyttää, se on vain mahdollisuus.
Ei tarvitse hermoilla tuon asian tiimoilta.
Musta uusi tunnistaumisväline eli id-laite otetaan käyttöön aktivoimiskoodilla joka tulee pankista tavallisena tekstiviestinä puhelimeen.
Minullakaan ei ole älyluuria vaan käytän verkkopankkia läppärillä. Valkoista tunnistaumisvälinettä käytän vielä, uuden mustan otan käyttöön vasta ensi kuussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt käytät sitä valkoista pientä tunnistautumisvälinettä, sinun pitää tilata Nordeasta uusi tunnistaumisväline, eli id-laite. Se on musta, ja korvaa tuon valkoisen. Suurta eroa käytössä ei ole, uudessa on mahdollisuus skannata qr-koodilla paperilaskuja joissa se qr-koodi on. Kaikissa paperilaskuissa ei ole eikä sitä muutenkaan ole pakko käyttää, se on vain mahdollisuus.
Ei tarvitse hermoilla tuon asian tiimoilta.
Musta uusi tunnistaumisväline eli id-laite otetaan käyttöön aktivoimiskoodilla joka tulee pankista tavallisena tekstiviestinä puhelimeen.
Minullakaan ei ole älyluuria vaan käytän verkkopankkia läppärillä. Valkoista tunnistaumisvälinettä käytän vielä, uuden mustan otan käyttöön vasta ensi kuussa.Kiitos niin paljon tiedosta ! Pääsi helpotuksen huokaus, jos se ei niin vaikeaa olekaan.
Kiitos myös tiedosta, että uusi laite on tilattava. Nordean tiedotteet tulevat nettipankkiin
pfd-tiedostoina, mutta kun klikkaan sen auki se häviää jonnekin huitsin nevadaan,
en löydä sitä. Pitää jostain saada opetusta.
Minulla on näpykänny, koska en tarvitse puhelinta kuin soittamiseen
ja joskus tekstariin. Kaikkea voi sattua. En halua hukata kaikkea tarvitsemaani
mahdollisen kännyn hukkaamisen myötä. Tietokone pöydällä on turvallisempi ja isompi näyttö ja näppäimistö on parempi minulle.
Kiitos vielä kerran ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos niin paljon tiedosta ! Pääsi helpotuksen huokaus, jos se ei niin vaikeaa olekaan.
Kiitos myös tiedosta, että uusi laite on tilattava. Nordean tiedotteet tulevat nettipankkiin
pfd-tiedostoina, mutta kun klikkaan sen auki se häviää jonnekin huitsin nevadaan,
en löydä sitä. Pitää jostain saada opetusta.
Minulla on näpykänny, koska en tarvitse puhelinta kuin soittamiseen
ja joskus tekstariin. Kaikkea voi sattua. En halua hukata kaikkea tarvitsemaani
mahdollisen kännyn hukkaamisen myötä. Tietokone pöydällä on turvallisempi ja isompi näyttö ja näppäimistö on parempi minulle.
Kiitos vielä kerran !Ole hyvä vain! Kiva jos osasin selvittää asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä vain! Kiva jos osasin selvittää asiaa.
Nyt sain mustan laitteen ja tunnusluvun ja kun joku minua fiksumpi tulee käymään
otan sen käyttöön. Pakko sitä on etukäteen harjoitella.
- Anonyymi
Ukko vanhenee ja asiat muuttuvat.
Nordean touhu on mennyt hankalaksi joten saattan siirtyä OP:n palvelujonottajien seuraan.
Testasin uuden ID-sovellutuksen mutta muiden palveluosioiden kohdalla on hankaluuksia.
On läppäri ja ipatti mutta ei älytsipuhelinta.- Anonyymi
Op on vielä huonompi vaihtoehto kuin Nordea. OP:stä oli muuten hupaisa juttu lehdessä.
Asiakas oli halunnut nostaa 10 x 100:n euron setelin. Muistaakseni laittaakseen keväällä
nuorisolle rahaa lahjakuoreen, kun he olivat päässeet ylioppilaaksi tai valmistuneet
ammattiin.
Kyseisestä rahannostosta oli veloitettu 48 euroa, koska satasten nostaminen
aiheutti pankille ylimääräistä työtä !!!
Näin siis OP:ssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Op on vielä huonompi vaihtoehto kuin Nordea. OP:stä oli muuten hupaisa juttu lehdessä.
Asiakas oli halunnut nostaa 10 x 100:n euron setelin. Muistaakseni laittaakseen keväällä
nuorisolle rahaa lahjakuoreen, kun he olivat päässeet ylioppilaaksi tai valmistuneet
ammattiin.
Kyseisestä rahannostosta oli veloitettu 48 euroa, koska satasten nostaminen
aiheutti pankille ylimääräistä työtä !!!
Näin siis OP:ssä.Mieheni oli nostamassa OP paikallisessa konttorissa tilitään 23.000 € , mutta pankissa sanottiin, että nyt ei ole pankissa rahaa, tule ylihuomenna, silloin saamme rahat tänne.
Mieheni kysyi, että, Eikö tämä olekkaan pankki? Siirtyi silloin Postipankkiin asiakkaaksi, mutta palasi Op,hen,
Missähän minun Postipankin tilini mahtaa olla, onko olemassakaan?
- Anonyymi
Osuuspankki lähetti minulle uuden koodilistan, iso valkoinen lista, samoin kuin ennekin, mutta minä maksan kaikki laskuni suoraveloituksena. Lakut pankkiin.
Rahaa haen automatilta. Maksan pankkikortilla ostokseni. Velkaa ei ole. - Anonyymi
Vuonna 2022 OP-pankki joutui sulkemaan 1 814 asiakkaansa kortit. Niillä tehtiin yhden euron kokoisia veloituksia Espanjassa sijaitsevan Ruums Technologies -nimisen yhtiön nimissä
Pienillä summilla kokeillaan, meneekö tapahtuma läpi. Jos se menee, aletaan tehdä suurempia veloituksia - AnonyymiUUSI
Vanhuksille on tarjolla sijoitus ns. Turvatili vanhuuden turvaksi.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8709791
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko1171841Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik241553Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2291505- 2161490
- 1821272
Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151149Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o841148Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie381005- 74909
Leton rannan kakat - hys hys hiljaa!
Hienolle rannalle on jostain ilmeisen selvästi tullut ulostusjätteitä. Mistään tutkimuksista ei ole vielä tietoa ja kuka68889