Ja jätin Jeesuksen Kirtsuksen. En kaipaa enää ylivaltaa tai elämänkielteisyyttä. Nyt jää suviseuratkin lopullisesti, nyt olen viimein vapaa!
Luovuin uskosta
24
244
Vastaukset
- Anonyymi
Sinänsä hyvä juttu luopua uskosta. Ei tarvitse herjata muiden uskoa, ei herjata amerikan homoja eikä olla sitä mieltä että Jumala haluaa sotia ja tappaa ihmisiä.
On tosiaan vapaa pahuudesta.- Anonyymi
Kuka oli jeesuksen serkku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka oli jeesuksen serkku
homo vai istu jeesuksen sylissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
homo vai istu jeesuksen sylissä
vai oliko jeesus homo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai oliko jeesus homo
raamattu paha kirja ja pahuuden julistajat sitä levittävät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamattu paha kirja ja pahuuden julistajat sitä levittävät
raamatut voi hävittää maan päältä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamatut voi hävittää maan päältä
ainut kirja jolla ei tee mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamatun julistajat kulkevat mekko päällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jeesus oli homo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai oliko jeesus homo
Jos ei Jeesusta ei ollutkaan? Ja ihmiset vain uskoo johonkin olemattomaan?
- Anonyymi
älä luovu uskosta luovu jumalasta
- Anonyymi
Luovuit uskonnosta ja liityit persuihin
- Anonyymi
persut on ajamassa suomea sota tilaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nämä sota kiimaset istuu persuissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nämä sota kiimaset istuu persuissa
isän maan petturien puolue
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
isän maan petturien puolue
sosiaali demokraatit on oikea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sosiaali demokraatit on oikea
Tai tik tok
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sodat on enimmäkseen uskon asioihin liittyviä
- Anonyymi
yhteisössä on tuki ja turva
- Anonyymi
Käyttivätkö sukulais miehet seksuaalisesti hyväksi sinua?
- Anonyymi
Kyllä kun lesta pojat huolen pitää saa rahaa
- Anonyymi
hyvä että luovuit takas ei oo tulemista
- Anonyymi
Onnittelut rohkeasta päätöksestä.
Monissa uskonnoissa sekä ihmiskuva että jumalakuva ovat kovin kielteisiä. Se kuuluu tavallaan uskonnon ”markkinoinnin” pakettiin: ensin väitetään ihmistä vialliseksi ja vääränlaiseksi ja sitten tarjotaan ongelmaan ”ratkaisua” eli omaa uskontoa. Monet eri uskonnot ja suuntaukset perustuvat tähän asetelmaan. Kieltäytyjiä uhkaillaan ikuisella kidutuksella.
Juuri samalla tavalla toimii monien tuotteiden ja palveluiden markkinointi. Mietitään vaikka naisten karvojen poistoon tarkoitettuja välineitä ja voiteita: ensin naisille uskotellaan, että luonnolliset karvat missä tahansa muualla kuin pään alueella ovat vastenmielisiä. Sen jälkeen tarjotaan ratkaisuksi tuotetta, joka poistaa ”ongelman”. Ja uhka on se, että jos et poista karvojasi, olet ruma ja jäät yksin.
Haluan muistuttaa, että Jumalaan uskominen on mahdollista ilman uskontoakin. Se ei tietenkään ole välttämätöntä, mutta tämä muistutus koskee vain niitä, jotka ovat halunneet erota uskonnoista mutta kaipaavat silti jotain itseään suurempaa rakkautta tai yhteyttä.
Tällaisessa uskontojen ulkopuolella koetussa uskossa korostuu mystiikka eli henkilökohtaiset uskonnolliset kokemukset. Minä esimerkiksi olen selvänäköinen. Monet kristinuskon suuntaukset eivät hyväksy selvänäköisyyttä tai selvänäköisiä ihmisiä, samaan tapaan kuin jotkut niistä eivät hyväksy homouttakaan tai naisen tasavertaisuutta miehen rinnalla, naisen oikeutta päättää omasta kehostaan tai naisen oikeutta tuntea seksuaalista halua ja täyttymystä. Ei se haittaa, sillä en minäkään kaipaa sellaisia uskontoja, jotka eivät hyväksy minua omana, vapaana itsenäni.
Maailma on pääosin kaunis paikka, ihmiset ovat pääosin hyväntahtoisia, ja elämä on pääosin kaunis kokemus. Täällä tulee ihan hyvin eläneeksi, vaikka ei koko ajan pelkääkään jotain (jumalaa, helvettiä tai muiden hylkäämistä). Itse asiassa elämä on parempaa ja rakkaudellisempaa ilman jatkuvaa pelkoa.
Pidetään huolta toisistamme.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986948- 1592056
- 1131698
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501118Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939