Keskikesän juhlat lähestyy. Oletko valmis?

Anonyymi-ap

Suviseurat kokoontuu kuten joka vuosi.

19

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yhdessä on mukavaa.

• Anonyymi

Koskaan en ole käynyt ja tuskin menenkään. Naapurit hoitaa sen puolen.

• Anonyymi

Tapahtuma-alue avautui osallistujille tänään 25.6. keskiviikkona puolilta päivin, jolloin alueelle jonotti jo pitkä letka ajoneuvoja.

• Anonyymi

Esimerkiksi lohikeitto maksaa 5,50 euroa, jauhelihakeitto 4,50 euroa, spagetti 5 euroa, kreikkalainen salaatti 5,50 euroa ja pizza 4 euroa. Juomista maito maksaa 70 senttiä ja pillimehu 50 senttiä.

• Anonyymi

Ja huomatkaa, ei ole brenkkua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja huomatkaa, ei ole brenkkua!

Tiskin alta saa teemukissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiskin alta saa teemukissa.

Tuskin saa.

• Anonyymi

Tämän verran suomenkieli on muuttunut 350 vuodessa:

Johanneksen evankeliumi KR-1992 5:42, 43 ”Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.”

Johanneksen evankeliumi KR-1938 5:42, 43 ”Minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne. Minä olen tullut isäni (persoona)nimessä, mutta ette ota minua vastaan; jos joku tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.”

Johanneksen evankeliumi KR-1776 5:42, 43 ”Minä tunnen teidät, ettei teissä ole Jumalan rakkaus. Minä tulin Isäni nimeen, ja ette minua ota vastaan; jos joku tulee omalla nimellänsä, niin te sen otatte vastaan.”

Johanneksen evankeliumi KR-1642 5:42, 43 ”Minä tunnen teidän ettei teisä ole Jumalan rackaus. Minä tulin Isäni nimeen/ ja et te rupe minua wastan/ jos jocu tule omalla nimelläns/ nijn te rupetta händä wastan.”

Oletko valmis?

• Anonyymi

Tarroja ja darroja...

• Anonyymi

Yli 65 000 kävijää.....

• Anonyymi

1.moos.5 ”Aadam yhtyi taas vaimoonsa, ja tämä synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Seet, sanoen: "Jumala on suonut minulle toisen pojan Aabelin sijaan, koska Kain hänet surmasi".

Ja myöskin Seetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos. Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä.
        -
        ># ”Herran nimeä huudettiin” avuksi hurskastelevasti 1600 vuoden ajan, Vedenpaisumukseen saakka. #<
        -
        1.moos.6 ”Kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
        Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".

Herra sanoi: "Minun Henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa (enää) 120 vuotta."

Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
        Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki.”
        -
        ># N. 20 vuotta myöhemmin syntyi Seem, Haam ja Jaafet. N. 40-50 vuotta ennen vedenpaisumusta Luoja käski Nooaa: #<
        -
        1.moos.6 ”Ja Nooalle syntyi kolme poikaa, Seem, Haam ja Jaafet.
        Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
        Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
        Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
        Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.”
        -
        ># Samaan aikaan, 40-50 vuoden ajan, Nooa saarnasi: ”Jumala hukuttaa Vedenpaisumuksella maan. Tulemalla arkkiin voi pelastua. #<
        -
        1.moos.7 ”Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        Sillä seitsemän päivän kuluttua minä annan sataa maan päälle 40 ja 40 yötä ja hävitän maan päältä kaikki olennot, jotka olen tehnyt."

Nooa teki näin, aivan niin kuin Herra oli hänen käskenyt tehdä.”
        -
        ># Ei ole vaikea kuvitella, miten kymmenet tuhannet ”Herran nimeä avuksi huutavaa” havaitsi Nooan perheineen menevän arkkiin ja saapui pitämään hauskaa Nooan kustannuksella;

”Luuletko, että sinä yksin olet oikeassa. Meitä naurattaa tuo naurettava jättiläiskokoinen arkkisi. Meitä on paljon, sinäkö yksin luulet saavasi pelastuksen hukkumiselta! Haah, salli meidän nauraa!” >#
        -
        1.moos.7 ”Ja Herra sulki oven hänen jälkeensä. Silloin tuli vedenpaisumus maan päälle.”
        -
        ># Nooa saarnasi 40-50 vuotta: "Vedenpaisumus tulee. Tulkaa arkkiin.” Mutta ei yksikään noista ’hurskaista' uskovaisista, jota ”huusivat avukseen Herran nimeä”, tullut arkkiin.

Silminnäkijä Jeesus muisteli tapausta 2300 vuotta myöhemmin: #<
        -
        Luuk,17 ”Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
        he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki. Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. Toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Toinen otetaan ja toinen jätetään. ”

Hebr.11 ”Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.

Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa.”

2.piet.2 ”Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, VANHURSKAUDEN SAARNAAJAN, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain (”Herraa avukseen huutavan”) maailman päälle.”

2.piet.3 ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien halujensa mukaan

ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette (moraalinormien kadottaneiden) eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne.”

• Anonyymi

Mukavat ruuhkat tiellä sit kanssa...

• Anonyymi

65-70 000 kävijää!

• Anonyymi
      UUSI

JOH.5 ”Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun Jeesus myös sanoi Jumalaa (Luojaansa) Isäksensä.

Jeesus sanoi heille: "Poika ei voi [päinvastoin kuin Kolminaisuusoppi väittää] itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Isä (Luoja) on näyttävä hänelle (Jeesukselle) suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.

Isä (Luoja) ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle (Jeesukselle)

Joka ei kunnioita Poikaa (Jeesusta), se ei kunnioita Isää (Luojaa), joka on hänet lähettänyt [kolminaisuusopin mukaan Jeesus lähetti itse itsensä koska Jeesus on muka samanarvoisessa Kaikkivaltiaan asemassa Luojansa kanssa].

Joka kuulee minun (Jeesuksen) sanani ja uskoo häneen (Luojaan), joka on minut (Jeesuksen) lähettänyt, odotteenaan on iankaikkinen elämä.

Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin.

En minä oman tahtoni mukaan voi mitään tehdä. Minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen (Luojan) tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

Ne teot, jotka Isä on valtuuttanut minut tekemään, todistavat, että Isä on minut lähettänyt.

Ja Isä (Luoja) , joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta (mm. kasteen yhteydessä). Te ette ole koskaan kuulleet hänen (Luojan) ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa [silti kolminaisuusopin mukaan ihmiset ovat nähneet Luojan koska pitävät Jeesusta Luojana],

eikä teillä ole hänen (Luojan) sanaansa (Raamatussa olevaa) teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä (Jeesusta), jonka hän (Luoja) on lähettänyt.

Te tutkitte kirjoituksia (yli 400 Raamatun messiasennustusta), sillä mielestänne niiden kautta saatte iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

Mutta silti ette tahdo tulla minun (Jeesuksen)tyköni, että saisitte elämän.

Minä tunnen teidät, ettei teillä ole rakkautta Jumalaa (Luojaani) kohtaan.

MINÄ OLEN TULLUT ISÄNI (PERSOONA)NIMESSÄ, MUTTA ETTE OTA MINUA VASTAAN; JOS JOKU TULEE OMASSA NIMESSÄÄN, NIIN HÄNET TE OTATTE VASTAAN.

Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä (Luojalta), joka yksin [ei muiden samanveroisiksi katekismuksen tituleeraamien kanssa] on Jumala (Luoja)?”
      =

Lainaukset Johanneksen evankeliumin 5. luvusta.
      kaarisuluissa ( ) täsmennykset ja
      hakasuluissa [ ] lainaus jakeen kanssa ristiriidassa olevasta kolminaisuusopista.

• Anonyymi
      UUSI

Ensi vuonna kaikki julkimot laukkaa suviseuroihin.

• Anonyymi
      UUSI

Hohhoijaa..
      Kahta eronnut tai lessunaista hoiteli asuntoautossa.
      Se siitä festarista.

• Anonyymi
      UUSI

Ens vuonna sit Sabinat ja Martinat ja Sofiat...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      193
      3579
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2237
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2220
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2082
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1501
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      460
      1202
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1063
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      1014
    Aihe