Rengas melkein irtosi

Anonyymi-ap

Käytin tänään autoa huollossa. Kuului kääntäessä väpätystä tai sen suuntaista... Diagnoosi oli että vasemmasta eturenkaasta oli kaksi ruuvia irronnut, kaksi melkein irronnutta ja vain yksi oli vähän paremmin kiinni.

Toukokuun alussa olin ko liikkeessä vaihdattanut kesärenkaat. Tiedän että alumiinivanteet tulisi kiristää muutaman sadan km jälkeen. Eipä tullut tehtyä enkä ole niitä kyllä koskaan ennenkään kiristänyt tämän yli 40 vuoden ajokokemukseni aikana. Oletteko te? Olisi muuten hengenlähtö ollut lähellä jos rengas olisi vauhdissa irronnut. Oli kuulema muidenkin renkaiden ruuvit löysällä.

8

424

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä ruuveja niissä renkaissasi on ? Miten alumiinivanteet kiristetään ?

• Anonyymi

Keksitty juttu

• Anonyymi

Jos renkaassa on ollut ruuveja, ja ne on irronneet, silloin rengas kyllä tyhjenee.

• Anonyymi

Taisin sanoa väärin eli muttereita joilla rengas pysyy kiinni.

• Anonyymi

Väärin taas. Lopeta keksimiset.

• Anonyymi

Voisihan sitä kuvitella että keksin tuon jutun mutta en sitä kuitenkaan tehnyt. Yli 40v olen autoilla jo ajellut ja tämä sattui ensi kerran. Mutta sen verran paha juttu oli että olisi saattanut jäädä viimeiseksi.

• Anonyymi

Tuohon ongelmaan on olemassa taikakalu. Nimittäin ristikkoavain, millä olen kiristänyt
        renkaineen vaihtamani vanteet 50 vuotta. Ei ole kertaakaan irronnut .
        Joskus on noita ristikolla näppituntumalla kiristettyjä muttereita kokeiltu jopa momenttiavaimella ja momentit ovat olleet vuosittain siinä 110-120 Nm tasoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe