Käytin tänään autoa huollossa. Kuului kääntäessä väpätystä tai sen suuntaista... Diagnoosi oli että vasemmasta eturenkaasta oli kaksi ruuvia irronnut, kaksi melkein irronnutta ja vain yksi oli vähän paremmin kiinni.
Toukokuun alussa olin ko liikkeessä vaihdattanut kesärenkaat. Tiedän että alumiinivanteet tulisi kiristää muutaman sadan km jälkeen. Eipä tullut tehtyä enkä ole niitä kyllä koskaan ennenkään kiristänyt tämän yli 40 vuoden ajokokemukseni aikana. Oletteko te? Olisi muuten hengenlähtö ollut lähellä jos rengas olisi vauhdissa irronnut. Oli kuulema muidenkin renkaiden ruuvit löysällä.
Rengas melkein irtosi
7
311
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä ruuveja niissä renkaissasi on ? Miten alumiinivanteet kiristetään ?
- Anonyymi
Keksitty juttu
- Anonyymi
Jos renkaassa on ollut ruuveja, ja ne on irronneet, silloin rengas kyllä tyhjenee.
- Anonyymi
Taisin sanoa väärin eli muttereita joilla rengas pysyy kiinni.
- Anonyymi
Väärin taas. Lopeta keksimiset.
- Anonyymi
Voisihan sitä kuvitella että keksin tuon jutun mutta en sitä kuitenkaan tehnyt. Yli 40v olen autoilla jo ajellut ja tämä sattui ensi kerran. Mutta sen verran paha juttu oli että olisi saattanut jäädä viimeiseksi.
- Anonyymi
Tuohon ongelmaan on olemassa taikakalu. Nimittäin ristikkoavain, millä olen kiristänyt
renkaineen vaihtamani vanteet 50 vuotta. Ei ole kertaakaan irronnut .
Joskus on noita ristikolla näppituntumalla kiristettyjä muttereita kokeiltu jopa momenttiavaimella ja momentit ovat olleet vuosittain siinä 110-120 Nm tasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241598
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016