Perästä kirkasta vettä desi, vasta sitten öljyt

Anonyymi-ap

Veneen työntömoottorin ( kutsuttaneen peräsmoottoriksi) perän öljypropun kun irroitteli tuossa noin niin tovi sitten. Niin tulipahan ensiksi runsaasti aivan kirkasta vettä ehkä desi ja vasta sitten lirutteli öljyä purnukkaan.

Eikös ne vedet pitäisi jos vuotoja on tuota noin niin sekoittua öljyyn ja öljyn olla harmaata tuolloin?

Mikäs ilmiön selittää?

20

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perän olosuhteet eivät ole sopivat emulsion muodostumiseen.
      Vatkausta on vähemmän ja lämpötila on alhaisempi ja öljykin on erilaista kuin moottoriöljy.

      • Anonyymi

        Nimenomaan peräöljyyn se vesi sekoittuu ja ulos tulee kermaa. Tavalliseen moottoriöljyyn muodostuu kerros vettä pohjalle ellei sitä oikein raivokkaasti vatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan peräöljyyn se vesi sekoittuu ja ulos tulee kermaa. Tavalliseen moottoriöljyyn muodostuu kerros vettä pohjalle ellei sitä oikein raivokkaasti vatkaa.

        Oletko koskaan nähnyt konetta, jonka kansipahvi vuotaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan nähnyt konetta, jonka kansipahvi vuotaa?

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.

        Entä se harmaa öljy-vesi -emulsio?
        Se kuuluu samaan kinkeripiiriin riippuen tietenkin siitä, on ko vesi mennyt öljyyn vai toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä se harmaa öljy-vesi -emulsio?
        Se kuuluu samaan kinkeripiiriin riippuen tietenkin siitä, on ko vesi mennyt öljyyn vai toisin päin.

        On sitä kermavaahtoa hiukan ollut öljytikun yläpäässä, alla puhdasta öljyä ja pohjalla tilkka vettä. Peräöljy on ollut kauttaaltaan tasalaatuista kermalikööriä jos on vettä päässyt sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!

        On aika tyypillisiä orastavan kansitiivistevian oireita ennen kuin kosahtaa kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!

        Se ei johdu siitä, että oireet olisivat harvinaiset vaan siitä, ettei sinun töihisi kuulu hampurilaisten ja ranskalaisten lisäksi koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei johdu siitä, että oireet olisivat harvinaiset vaan siitä, ettei sinun töihisi kuulu hampurilaisten ja ranskalaisten lisäksi koneita.

        Taitaa koneet kuulua hieman enemmän kun sinun töihisi!
        Ruoan valmistusta harrastan vain koti oloissa, sitäkin aika harvoin koska rouva yleensä valmistaa ateriat.


    • Anonyymi

      Kyllä siitä kinuskin värisestä sotkusta vesi muutamassa kuukaudessa erottuu pohjalle, jolloin ensin valuu vettä ulos ja vasta sitten öljy.

      • Anonyymi

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.

        Taitaa olla parempi vaihtaa tiivisteet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.

        Ei kannata korjata, nettiin myyntiin halvalla varaosiksi ja uusi peräprutku ostettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.

        Pittää tuota noin niin tuumailla ensiksi. Proppujen tiivisteitä olen useamman kerran käyttänyt. Tuumannut ettei ne miksikään mene. Mutta voi mennäin. Uusin ne ja potkurinakselin stefan kanssa. On vaan aika urakka ronkkia stefa pois ellei irroita akselia. Siksi kysynkin, notta uskaltaako sen perän sisuksen ottaa ulos siitä vaan naputtelemalla? Tokkopa pystyakselin stefa vuotaneen. sitä en ehkä lähtis uusimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.

        Kunnon huolto auttaa pitämään pienkoneet kunnossa. Shellin Formula bensaa öljyllä tai ilman koneen toimintatavasta riippuen.
        Tärkeää on ettei bensaa jää makaamaan järjestelmään,se kun kiteytyy ajan kanssa niin mitään ei pääse läpi. Sen puhdistaminen järjestelmästä onkin sitten aikaavievä ja kallis operaatio jos sen joutuu teettämään.


      • Anonyymi
        WEBERMAN1 kirjoitti:

        Kunnon huolto auttaa pitämään pienkoneet kunnossa. Shellin Formula bensaa öljyllä tai ilman koneen toimintatavasta riippuen.
        Tärkeää on ettei bensaa jää makaamaan järjestelmään,se kun kiteytyy ajan kanssa niin mitään ei pääse läpi. Sen puhdistaminen järjestelmästä onkin sitten aikaavievä ja kallis operaatio jos sen joutuu teettämään.

        Tuohon bensa-asiaan lisäyksenä, että aina syksyllä pienkonebensaa järjestelmään kun jätetään seisomaan.
        Se ei tuki suuttimia seisonnan aikana.


    • Anonyymi

      Sanoisin jopa tiivisteiden olevan vaihdon tarpeessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      49
      9837
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      109
      5363
    3. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      59
      4377
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      138
      2957
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      143
      2728
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

      Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      196
      2636
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      29
      1983
    8. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

      Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      20
      1707
    9. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      37
      1569
    10. Liikaa vauhtia

      Nuorukainen 17v. on ajanut 114 km/h 60 km:n alueella Nesteen kohdalla ja onneksi poliisi oli paikalla ja hurjastelu lopp
      Suomussalmi
      24
      1163
    Aihe