Perästä kirkasta vettä desi, vasta sitten öljyt

Anonyymi-ap

Veneen työntömoottorin ( kutsuttaneen peräsmoottoriksi) perän öljypropun kun irroitteli tuossa noin niin tovi sitten. Niin tulipahan ensiksi runsaasti aivan kirkasta vettä ehkä desi ja vasta sitten lirutteli öljyä purnukkaan.

Eikös ne vedet pitäisi jos vuotoja on tuota noin niin sekoittua öljyyn ja öljyn olla harmaata tuolloin?

Mikäs ilmiön selittää?

20

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perän olosuhteet eivät ole sopivat emulsion muodostumiseen.
      Vatkausta on vähemmän ja lämpötila on alhaisempi ja öljykin on erilaista kuin moottoriöljy.

      • Anonyymi

        Nimenomaan peräöljyyn se vesi sekoittuu ja ulos tulee kermaa. Tavalliseen moottoriöljyyn muodostuu kerros vettä pohjalle ellei sitä oikein raivokkaasti vatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan peräöljyyn se vesi sekoittuu ja ulos tulee kermaa. Tavalliseen moottoriöljyyn muodostuu kerros vettä pohjalle ellei sitä oikein raivokkaasti vatkaa.

        Oletko koskaan nähnyt konetta, jonka kansipahvi vuotaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan nähnyt konetta, jonka kansipahvi vuotaa?

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.

        Entä se harmaa öljy-vesi -emulsio?
        Se kuuluu samaan kinkeripiiriin riippuen tietenkin siitä, on ko vesi mennyt öljyyn vai toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä se harmaa öljy-vesi -emulsio?
        Se kuuluu samaan kinkeripiiriin riippuen tietenkin siitä, on ko vesi mennyt öljyyn vai toisin päin.

        On sitä kermavaahtoa hiukan ollut öljytikun yläpäässä, alla puhdasta öljyä ja pohjalla tilkka vettä. Peräöljy on ollut kauttaaltaan tasalaatuista kermalikööriä jos on vettä päässyt sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!

        On aika tyypillisiä orastavan kansitiivistevian oireita ennen kuin kosahtaa kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!

        Se ei johdu siitä, että oireet olisivat harvinaiset vaan siitä, ettei sinun töihisi kuulu hampurilaisten ja ranskalaisten lisäksi koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei johdu siitä, että oireet olisivat harvinaiset vaan siitä, ettei sinun töihisi kuulu hampurilaisten ja ranskalaisten lisäksi koneita.

        Taitaa koneet kuulua hieman enemmän kun sinun töihisi!
        Ruoan valmistusta harrastan vain koti oloissa, sitäkin aika harvoin koska rouva yleensä valmistaa ateriat.


    • Anonyymi

      Kyllä siitä kinuskin värisestä sotkusta vesi muutamassa kuukaudessa erottuu pohjalle, jolloin ensin valuu vettä ulos ja vasta sitten öljy.

      • Anonyymi

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.

        Taitaa olla parempi vaihtaa tiivisteet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.

        Ei kannata korjata, nettiin myyntiin halvalla varaosiksi ja uusi peräprutku ostettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.

        Pittää tuota noin niin tuumailla ensiksi. Proppujen tiivisteitä olen useamman kerran käyttänyt. Tuumannut ettei ne miksikään mene. Mutta voi mennäin. Uusin ne ja potkurinakselin stefan kanssa. On vaan aika urakka ronkkia stefa pois ellei irroita akselia. Siksi kysynkin, notta uskaltaako sen perän sisuksen ottaa ulos siitä vaan naputtelemalla? Tokkopa pystyakselin stefa vuotaneen. sitä en ehkä lähtis uusimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.

        Kunnon huolto auttaa pitämään pienkoneet kunnossa. Shellin Formula bensaa öljyllä tai ilman koneen toimintatavasta riippuen.
        Tärkeää on ettei bensaa jää makaamaan järjestelmään,se kun kiteytyy ajan kanssa niin mitään ei pääse läpi. Sen puhdistaminen järjestelmästä onkin sitten aikaavievä ja kallis operaatio jos sen joutuu teettämään.


      • Anonyymi
        WEBERMAN1 kirjoitti:

        Kunnon huolto auttaa pitämään pienkoneet kunnossa. Shellin Formula bensaa öljyllä tai ilman koneen toimintatavasta riippuen.
        Tärkeää on ettei bensaa jää makaamaan järjestelmään,se kun kiteytyy ajan kanssa niin mitään ei pääse läpi. Sen puhdistaminen järjestelmästä onkin sitten aikaavievä ja kallis operaatio jos sen joutuu teettämään.

        Tuohon bensa-asiaan lisäyksenä, että aina syksyllä pienkonebensaa järjestelmään kun jätetään seisomaan.
        Se ei tuki suuttimia seisonnan aikana.


    • Anonyymi

      Sanoisin jopa tiivisteiden olevan vaihdon tarpeessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1513
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    Aihe